۸۶۲۴۸۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

هزاران ولزی خواستار استقلال از بریتانیا شدند

هزاران نفر از اهالی پایتخت ولز در تجمعی که در تاریخ این کشور بی‌سابقه بود جدایی از بریتانیا را خواستار شدند.

خبرگزاری فارس: هزاران نفر از اهالی «کاردیف» پایتخت ولز شنبه با حضور در خیابان‌های این شهر و سردادن سرود ملی جدایی از «بریتانیا» را خواستار شدند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، در این تظاهرات هزاران نفر از اهالی کاردیف با حضور در خیابان‌های این شهر و در تجمعی که در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده، «استقلال از بریتانیا» را خواستار شدند.

هزاران ولزی خواستار استقلال از بریتانیا شدند

به گزارش این روزنامه، برخی تظاهرکنندگان گفتند که از مدت‌ها قبل خواهان استقلال ولز بودند در حالی که عده‌ای دیگر عنوان داشتند «برگزیت» و «ریاضت اقتصادی» موجب افزایش حمایت‌ها از طرح خروج از بریتانیا شده است.

«آدام پرایس» رهبر حزب ملی ولز (Plaid Cymru) در این زمینه گفت که در صورت تصمیم‌گیری در داخل کشور، مشکلات آسانتر حل می‌شود.

وی گفت: «برای سالهای متمادی، تمایل به دیدن ولز مستقل دور از دسترس به نظر می‌رسید ، اما اتفاقاتی در شرف وقوع است و شدت راهپیمایی‌ها بیشتر و صداها رساتر شده است. »

هزاران ولزی خواستار استقلال از بریتانیا شدند

رهبر حزب ملی ولز گفت: «دهه‌ها غفلت "وست مینستر" (مرکز حکومت بریتانیا) موجب فقر و کمبود سرمایه گذاری شده‌ است. یک سوم بچه های ما در فقر نسبی زندگی می‌کنند و فقط باید شاهد هرج و مرج درباره برگزیت باشید و ببینید که وست مینستر برای اداره کشور مناسب نیست یا وانمود می‌کند که نماینده ولز است.

یکی از سازمان دهندگان این مراسم نیز با اشاره به شدت گرفتن مباحث درباره آینده قانون اساسی ولز اظهار داشت : «چندین گروه معتقدند که ولز و مردمش به عنوان یک کشور مستقل خارج از انگلستان آینده‌ای بهتر را خواهند داشت ... یک واقعیت فزاینده وجود دارد که استقلال موردی معمول است.»

هزاران ولزی خواستار استقلال از بریتانیا شدند

ولز همراه با انگلیس ، اسکاتلند ، ایرلند شمالی بریتانیا را تشکیل می‌دهد.ولز حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد و هم‌اینک لندن درباره بودجه سالانه ولز، مسائل ملی و سیاست خارجی، امنیت و دفاع و موارد مهم دیگر تصمیم گیری می‌کند.

چندی قبل نیز در اسکاتلند شمار زیادی از اهالی گلاسکو با هدف استقلال از بریتانیا و حمایت از برگزاری یک همه‌پرسی دیگر در این زمینه به خیابان‌ها آمدند. در حالی‌که نخستین‌ همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا در سال 2014 با اختلاف کمی در آرا شکست خورد، اکنون مردم این کشور خواستار برگزاری همه پرسی دیگری هستند.

هزاران ولزی خواستار استقلال از بریتانیا شدند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر چاقن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج