۸۶۲۵۵۳
۲۱ نظر
۵۰۰۲
۲۱ نظر
۵۰۰۲
پ

آقای برانکو لباس‌های قدیمی‌ات را بپوش

پرسپولیس با یک برد می توانست الان قهرمان ایران باشد اما این تیم در آزادی و برابر چشمان شصت هزار هواداراش با ماشین سازی مساوی کرد؛هرچند هنوز فقط یک قدم با قهرمانی فاصله دارد.

ورزش سه: پرسپولیس با یک برد می توانست الان قهرمان ایران باشد اما این تیم در آزادی و برابر چشمان شصت هزار هواداراش با ماشین سازی مساوی کرد؛هرچند هنوز فقط یک قدم با قهرمانی فاصله دارد. روی اسکوربورد ساعت شمار دقیقه ۷۷ را نشان می دهد.

پرسپولیس شب خوبی را سپری نمی کند، همیشه همینطوری است ماشین منظم برانکو در بعضی بازی ها ناگهان از کار می افتد. همه تقریبا بد عمل می کنند. سید جلال آن سوتی را در نیمه اول داد و تیم گل خورد. خط هافبک خوب کار نمی کند. نه کمال و نوراللهی. سیامک هم که مثل علیپور چند هفته است افت کرده. نادری بهترین بازیکن هفته های اخیر تیم در بازی حضور ندارد.

برانکو همان کت و شلوار و شالی را به تن کرده که در اصفهان و بازی ذوب آهن پوشید. آن بازی هم کلیدی بود و بردش می توانست پرسپولیس را الان برتخت قهرمانی نشانده باشد. اما انگار این شال قرمز خوش رنگ و این تیپ جدید با بردن سازگار نیست چون پرسپولیس در ۴ بازی اخیرش در لیگ برتر ۴ مساوی کسب کرده است.

مساوی هایی که اگر هرکدامشان برد بود این تیم الان در قهرمانی هت تریک کرده بود اما یک مساوی دیگر و حالا پرسپولیس باید در جم، شهری که همه تیم ها به خاطر تفاوت سطح ارتفاعش با دریا در آنجا به مشکل می خورند یک مساوی بگیرد تا قهرمان شود. برانکو برای این بازی باید بیخیال گرما و خوش پوشی شده و این کت و شلوار و شال قرمز خوش رنگ را بیاندازد کنار و همان بارانی قهوه ای و شال زرشکی و کهنه را به تن کند.

با سروش قهرمانی را ببر

سیزده دقیقه باقی مانده به پایان بازی ماشین سازی، سروش رفیعی چند دقیقه ای است به بازی آمده است. برانکو کمی به خودش برگشته و دست از لجاجت برداشته است. ویژگی که هافبک های پرسپولیس به غیر از سروش و بشار دارند این است که آن ها وقتی توپ را می دهند به فضاهایی دور از منطقه ای که توپ وجود دارند می روند؛ مثلا نوراللهی وقتی توپ را پاس می دهد فاصله می گیرد و به فضاهی خالی رو به جلو می رود یا اگر صاحب توپ باشد دریبل می زند اما سروش رفیعی وقتی توپ را پاس می دهد در نزدیک ترین مکان نسبت به فرد صاحب توپ جا می گیرد.

او از نظر قدرت پاس از بشار رسن هم بهتر است هرچند به اندازه بشار قدرت مانور در کناره ها را ندارد اما با همین سبک بده و بگیر توپش در میانه میدان تمرکز حریف را می گیرد، آن ها را مجبور به خطا کردن می کند. او ریتم بازی را تعیین می کند و می تواند به بازی پرسپولیس سرعت و پاس گل بدهد. او به اندازه نوراللهی شوتزن نیست اما در بین هافبک ها بیشترین شم گلزنی را دارد.

دقیقه ۸۱ است و بودیمیر بالاخره کار می کند. چرخش و ضربه ای که هنوز مطمئن نیستیم اگر خطا نمی شد می توانست تبدیل به گلش بکند تیم را کماکان شانس اول نگه داشت. پرسپولیس بعد از گل فشارش را بیشتر کرد ، نفس خط هافبک باز شده و با بده بگیرهای وسط میدان بازی را از حریفش گرفت و حتی می توانست گل دوم را هم بزند اما بازیکنان پرسپولیس انگار بیش از حد خسته هستند. چهره علیپور یا میزان افت نعمتی، عصبانیت شجاع و خشونت بی مرز کمال ، پاس های بی دقت نشان می دهد پرسپولیس از نظر روحی و جسمی خسته است.

حالا برانکو اما برای قهرمانی علاوه بر اینکه باید لباس های قدیمی اش را بپوشد ، باید تغییراتی را هم بدهد. او بازی بعدی دست پرتری از نظر بازیکن دارد اما باید بداند در ارتفاع هفتصد متری از سطح دریا و با تیمی فیزیکی بازی دارد. شاید او باید در این هفته بیشتر به بازیکنانش استراحت داده و به فکر برخی تغییرات باشد. سروش رفیعی می تواند مهره کلیدی تیم در بازی برابر پارس جنوبی باشد که احتمالا با یک بازی بسته به میدان خواهد آمد.

شاید بتوان برای قهرمان شدن ریسک کرد و با یک هافبک دفاعی بازی کرد. کمال یا احمد؟ کدام مربی است که بتواند از بین این دو بازیکن که از بهترین های پست خودشان هستند بگذرد اما گاهی می توان منافع تیم را ارجح دانست. وقتی بیل و آسنسیو به خاطر روش بازی نیمکت نشین می شوند شاید از بین کمال و احمد هم بتوان یک نفر را بازی داد.

اما تمام این نقدها و پیشنهاد یک "اما" بزرگ دارد. پرسپولیس در خسته ترین روزهایش با ماشین سازی که واقعا حریف سختی بود بازی کرد و بازی باخته را برگرداند و مساوی کرد. برانکو تیمی ساخته که حتی دربدترین روزهایش نمی بازد و مدعی درجه یک قهرمانی است. او تیم را تا یک قدمی قهرمانی آورده و از میان تمام رقیبانش تنها سپاهان باقی مانده است. پس شاید هنوز هم بتوان به تفکرات پروفسور اعتماد کرد و گفت"هرچی برانکو بگه"

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الباس قدیمی اینا لباس داوراس که هیچ وقت براشون کم نمیذاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خفه شید کیسه کشا که همتون یه چیز یاد گرفتید و دائم در حال قرقره کردنش هستید

      • بدون نام

        کاربر 21:39
        از تربیتت مشخصه که لنگی هستی ببند

    • بدون نام

      به لطف خدا و درایت برانکو و تلاش بهزیکنا و حمایت هوادارها هتریک قهرمانی در جم
      ... تا کور شود آنکس که نتواند دید

    • antilong

      لباس کثیف تبانی و مافیابازی

      پاسخ ها

      • melika.perspolis

        مگع میگه از کیسه قرض بگیر ک اینطوری میگی؟

      • بدون نام

        ببندبوی گندش همه جاروگرفت

    • اهورا مزدا

      وقتی کاشیما در تهران قهرمانی رو از چرکپلیس میگیره .بعد اینا میگن خدا با ماست نه عزیزم خدا با شما نیست بلکه حسن روحانی و وزرایش با شما هستن وگرنه الان شما تو اشغال دونی بودین

      پاسخ ها

      • بی نام؛

        فعلا که کیسه آشغال لقب شماست هی مجبور به اخراج مربی هستید تیمتون همراه با سوراختور پر مهره ترین تیم ایرانه ولی هیچ غلطی نمیتونید بکنید چون بی غیرتین

    • اهورا مزدا

      وقتی کاشیما در تهران قهرمانی رو از چرکپلیس میگیره .بعد اینا میگن خدا با ماست نه عزیزم خدا با شما نیست بلکه حسن روحانی و وزرایش با شما هستن وگرنه الان شما تو اشغال دونی بودین

      پاسخ ها

      • تاج

        عین بچه هابهانه بگیرید جهان3میگن یعنی این وقتی هرچیزگرون میشه صف میکشیم یعنی فرهنگ شعورنداریم هرچیزی بیادسرمون حقمونه چرایکی پیشرفت میکنه میگیم دزده باندبازی کرده چرااین ننگوبه مسئولین نمیزنیدیکم فک کردید؟ماجهان3هستبم عین بچه هاداریم بهانه میگیریم خودمون گول میزنیم یکم عقل شعورخوبه ک مانداریم رئال3سال قهرمان شدکسی گفت باداوری یا.....خسته نباشید واقعا دارین بیش ازحدازمغزتون کارمیکشید

    • فرهنگ شاهینی

      هرچی اقای برانکو بگه ...

    • حمید

      تمام کیسه کشا دارن دِق میکنن از حسادت،،بسوزید بدبختهای بی هویت،،جای اینهمه اراجیف و توجیحات الکی یه فکری به حال تیمتون بکنید حداقل بتونید سهمیه بگیرید،،اون از جوجه مربیتون اینم از هوادارای اوسکولشون که فکر میکنن تمام دنیا همدست شده تا سرورشون قهرمان بشه،،حرف شما شاید قابل قبول بود برای یه فصل،،نه اینکه سه دوره زیر سرورتون نمیتونید نفس بکشید،،پس حالا حالاها به احترام ارتش سرخ پا بچسبونید.

    • mazyar

      آخرین حرف هایی که عادل فردوسی پور عزیز در نود گفت : در این شکی نیست که فوتبال ایران ، فوتبال مریضی است!
      به امید هتریک قرمز ها و بهت تیم های مریض
      #دوباره نود
      #دوباره عادل
      #ژن خوب

    • بی نام؛

      تا حالا نشنیده بودیم ارتفاع کمتر مکان برگزار کننده از سطح دریا مانع نتیجه‌گیری باشد عکسشو شنیده بودیم که ارتفاع زیاد شهر از سطح دریا می تونه برای تیم‌هایی که عادت ندارند مشکلات درست کنه

    • نسرین

      هرچی برانکوبگههههههه

    • بدون نام

      کیسه کش اخره هفته ما تیممونو واسه قهرمانی میبینیم ولی تیم کیسه کش باید ببینه سهمیه میگیره یا نه.خخخخخ

    • بی نام

      من نه طرفدار پرسپولیسم نه استقلال ! اما فکر کنم هیچ تیمی اندازه استقلال از وزارت ورزش بودجه حیف و میل نکرده بابت بازیکنان خارجی که به هیچ دردی نخوردن و فقط بیت المال حروم کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم به فهم شعور شخصیتت ک80درصدماهانداربم داریم الکی تهمت میزنیم

    • melika.perspolis

      منتظر نظر شما بود

    • بدون نام

      خیلی عالی بود. و قهرمان پرسپولیسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج