۸۶۲۵۵۵
۲۱ نظر
۵۰۱۰
۲۱ نظر
۵۰۱۰
پ

کواکبیان به روحانی: برای محصوران چه کردی؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات مردم فقط اقتصادی نیست؛ در زمینه سیاسی و مباحثی که شما در ارتباط با رفع حصر و امثال آن مطرح کردید؛ بالاخره شورای عالی امنیت ملی در این زمینه چه اقدامی انجام داده است.

خبرگزاری ایلنا: مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: من به عنوان خادم مردم در خانه ملت و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئول فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی به مثلث نابخردترامپ، پمپئو و بولتون می گویم شما با ایجاد رعب و وحشت نمی‌توانید مردم مقاوم ایران را که در طول چهل سال آبدیده تر شده اند، وادار به تسلیم کنید.

وی افزود: ملت صلح دوست ایران هرگز به دنبال جنگ نیست اما به هر گونه تجاوز بیگانگان پاسخ پشیمان کننده ای خواهد داد، البته شما هم دروغ می گویید؛ به دنبال مذاکره هم نیستید بلکه کمپین انتخاباتی راه انداخته اید زیرا که اگر به دنبال مذاکره بودید از برجام خارج نمی‌شدید و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران برقرار نمی کردید، سپاه پاسداران ما را تروریست اعلام نمی کردید و معافیت تحریم نفتی ایران را لغو نمی کردید؛ حتی اخیرا آهن و آلومینیوم و امثال آن را در لیست تحریم ها قرار نمی‌دادید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی هیچ گونه مذاکره ای نداریم، اما دروضعیت مناسب و به صورت مشروط و بازگشت آمریکا به عهدنامه بین المللی برجام، اصل مذاکره را رد نمی کنیم؛ همین امروز هم ۹ میلیون نفر در آمریکا، طوماری علیه امضا کرده اند و درون آمریکا نیز مخالفان جدی علیه سیاست های ترامپ وجود دارد و ما می توانیم دیپلماسی را در این زمینه فعال کنیم.

وی خطاب به اروپایی ها نیز گفت: تصمیم شورای عالی امنیت ملی یک تصمیم حداقلی است و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بدعهدی‌های شما را فراموش نمی‌کنند؛ اگر در زمینه تبادل اقتصادی و تحریم های نفتی اقدام جدی نکنید حتما پاسخ قاطعانه تری به شما خواهیم داد.

وی سپس با اشاره به مسائل داخلی گفت: بارها گفته ام و باز هم تکرار می کنم که اقتدار نظامی و دیپلماسی ما در جهان منوط به رضایت اکثذریت مردم ایران است، ما قرار نیست به هیات حاکمه آمریکا کرنش کنیم؛ بیاییم همگی در مقابل خواسته های مردم به وی‍ژه خواسته های معیشتی آنها کرنش کنیم.

این نماینده مجلس با بیان نکاتی در باره قوای سه گانه اظهار داشت: درارتباط با قوه مقننه؛ وضعیتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با مصوبات مجلس و از جمله مصوبه آخر ما درباره استانی شدن انتخابات پیش گرفته است، تفسیر آنها از قانون اساسی است؛ در شرایط مناسب بحث جمهوریت سوم و بازنگری در قانون اساسی را مطرح خواهیم کرد.

وی خطاب به نمایندگان گفت: زمانی خط قرمز ما قانون اساسی و شریعت بود، امروزه مصوبات شورای عالی فضای مجازی، مصوبات شورای عالی فرهنگی ، مصوبات روسای سه قوه در بحث اقتصادی و سیاست های کلی و غیره؛ به ما بگویید مجس چه خاصیتی دارد که در راس امور باشد؛ اگر حرمت امام زاده را رعایت نکنیم حتما علیه ما جوسازی می شود، تک تک نمایندگان باید مراقب اقدامات خود باشند.

وی ادامه داد: تعجب می کنم کسانی که به طرح استانی شدن انتخابات رای دادند و مخالف بودند؛ چرا بعد از مصوبه مجلس؛ مخالفت خود را اعلام می کنند.

کواکبیان خطاب به رییس جمهوری و قوه مجریه نیز گفت:‌ مردم ما مردم بسیار خوبی هستند، ۲۴ میلیون به شما رای دادند و از شما می خواهند تلاش بیشتری برای مطالبات آنها و خواسته هایی که شما در انتخابات مطرح کردید، به عمل آورید، فقط بحث اقتصادی نیست، بحث سیاسی است؛ مباحثی که شما در ارتباط با رفع حصر و امثال آن مطرح کردید؛ بگویید بالاخره شورای عالی امنیت ملی در این زمینه چه اقدامی انجام داده است.

وی در ادامه به ضرورت هماهنگی تیم اقتصادی دولت خطاب به رییس جمهوری و گفت: مردم به هر شکلی تحمل می کنند اما نمی توانند ببینند که در کابینه ناهماهنگی وجود دارد، از شما می خواهم این هماهنگی را انجام دهید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حوزه نشر و مطبوعات وضعیت بسیار ناگواری دارد؛ ما مطبوعاتی‌ها فرصت می‌دهیم اگر حل نکردید مجبور خواهیم بود در این شرایط سخت، ناخواسته مطبوعات خود را خود به خود تعطیل شویم.

وی خطاب به رییس قوه قضاییه گفت: انتظار داریم که اقدامات و خط مشی شما با آقای آملی لاریجانی تفاوت داشته باشد، باید بارقه امید ایجاد کنید؛ برخوردهای دوگانه با مطبوعات ما را ناامید می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یعقوب

      اقای کواکبیان این بدبخت کاره ای نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه برحسب تصادف همزمان با انتخابات همه ز این حرفها می‌زنن

    • بدون نام

      بمیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا بفرمایید این محصوران برای روحانی چه کرده اند.؟

    • بدون نام

      چرت نگو دلقک... محصوران رو بی خیال... اقتصاد رو درست کنید

    • بدون نام

      بدبخت ملت ایران که روی روحانی حساب کردن
      کسی رو از حصر که در نیاورد هیچ ، کل ملت رو کرده توی حصر گرونی و فلاکت

    • محمد

      این همه آدم تو حصرند فقط بفکر چند انسان بریده ازدین ودنیایی !

    • علی مهر شادیر

      ای بابا در این وصعیت شما اقتصاد سر و سامان بدید سر فرصت مناسب بری سراع محصور ها

    • ایرانی

      مردم به هر شکلی تحمل میکنند !!! خود این نشون میده که ماهارو گیر آوردن !

    • عباس

      البته شکی در پیش آمدن مرگ برای همه نیست منتها بعضی مثل کروبی و میرحسین که در قسمت انتهایی جاده تحت حوزه استحفاظی دنیا هستند خوب نیست آزاد شوند چون ممکن است سرو ته کنند و

    • بدون نام

      شما برا حل مشکلات مردم واقتصاد بیمار ورانتی ومردم بدبخت ایران چه کردی ؟؟

    • بدون نام

      اقای کوکبیان محصوران که بهترین عشق وکیفو میکنند،اگه راست میگی شور ای وضع اسف بارو بزن،اونا که خوابیدن خیس بخورن برای موقعش

    • بدون نام

      ه الکی باید پرسید از روحانی پرسیدی جناب روحانی از واسه گرونی وتورم کاری کردی

    • arman bahremand

      من نمیدونم چرا این چند روز همه نماینده ها دارن از دردای ملت میگن و یا از دغدغه هاشون یاد میکنن ؟ مگه این چند وقت کدوم جهنمی بودن ؟

    • بدون نام

      مگه مشکل مملکت فقط محصوران است جناب.کمی هم به فکر مردم بیچاره باشید که نون شب ندارن بخورن.خودتون یه شب بذارید جای مردم.تا چه میشه.خاک عالم

    • غلام

      تاریخ مصرف این تبلیغات گذشته شما بجای اینکه واقعیت را درنظربگرفتیددر جانب فرد پیروز را گرفتید و امروز شما جا مانده اید

    • مرتضی

      انشاءالله روزی نوبت شما شود که چه بلای سراین ملت آوردید واگذارت بخدا

    • منتظر

      اقای کواکبیان حیف از اون رأی که مردم به تو دادند.
      مردم رو رها کردی چسبیدی به فتنه گران

    • بدون نام

      کاشکی این نمایندگان اصلاحطلب همان اندازی ای که بفکر محصوران بودند بفکر مردم هم بودند............

    • علی

      باز چه نقشه ای تو کله تان است! آزادی محصورین ، ترور آنها و بعد انگشت بطرف نظام نشانه گرفتن! ديگه حناتون رنگی نداره و دستتون رو شده است.

    • اسفندیار

      محوری خودشان بدتر از اینها بودند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج