جاباما
۸۶۲۵۵۷
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

آخرین مهلت استعفای کاندیدا‌های انتخابات مجلس

رئیس ستاد انتخابات استان تهران ۱۰ تا ۱۶ خرداد ماه سال جاری را آخرین مهلت استعفای کاندیداهای انتخابات مجلس از پست‌های قانونی عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: شکرالله حسن‌بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران ظهر امروز در جمع خبرنگاران از مهلت استعفای کاندیداهای انتخابات مجلس از پست‌های قانونی خبر داد.

وی گفت: در امر برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اره زمان‌های حساسی وجود دارد که اگر نسبت به آن توجه و اهتمام لازم صورت نگیرد این مسئله برای کاندیداها و مجریان برگزاری انتخابات مشکل‌آفرین خواهد شد به عنوان نمونه کاندیداهای تصدی پست نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون باید ۶ ماه قبل از ثبت نام در انتخابات از پست قانونی تعریف شده خود استعفا دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: مهلت استفاده داوطلبانه مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ خرداد ماه سال جاری خواهد بود و بر این اساس کاندیداهای انتخابات مذکور باید در تاریخ معین شده از سمت و پست های قانونی تعریف شده خود استعفا دهند.

حسن‌بیگی افزود: بر این اساس اگر فردی هنگام ثبت نام انتخابات مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات بوده و در تاریخ مشخص شده از سمت قانونی خود استعفا نداده باشد یا ثبت نام وی صورت نمی‌گیرد یا پرونده نامبرده از پروسه ثبت نام کنار گذاشته خواهد شد.

وی تشریح کرد: به عنوان نمونه اگر فردی در تاریخ ۱۰ آذرماه سال جاری برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام کند قطعاً باید در تاریخ دهم خرداد ماه امسال استعفای خود را به صورت رسمی انجام داده باشد. بدیهی اینکه استعفای این افراد نیست به تنهایی کفایت نکرده و فرد مستعفی نباید تحت هیچ شرایطی در پست خود خدمت کند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران بیان کرد: مبنای برنامه‌های وزارت کشور در پروسه برگزاری انتخابات بر اساس قانون استوار بوده و فرمانداری‌ها و عوامل اجرایی انتخابات باید لزوم بی طرفی در تمامی روند برگزاری را رعایت کنند.

حسن‌بیگی گفت: کمیته های اجرایی انتخابات باید به گونه‌ای در مناسبات اجرایی خود اقدام کنند که شائبه طرفداری از فرد یا گروه خاصی در ذهن آحاد جامعه به وجود نیاید و باید تلاش کنیم تا مردم این اطمینان را داشته باشند که مجموعه این عوامل اجرایی انتخابات از رای آنها در صندوق‌های رای صیانت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: مردم عزیز این اطمینان را داشته باشند که فعالیت های انتخاباتی افراد از هم اکنون مورد رصد قرار گرفته و در صورت بروز تخلف از سوی هر یک از کاندیداها مراتب از سوی هیئت های بررسی صلاحیت نامزدها و مراجع قضایی بر اساس قانون مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: توصیه ما به همه کاندیداها و افرادی که قصد شرکت در انتخابات را به عنوان نامزد انتخاباتی دارند این است که از تبلیغات انتخاباتی زودهنگام پرهیز کرده و برنامه‌های تبلیغاتی خود را به زمان معین شده قانونی موکول کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یهقوب

      موقع انتخابات مردم عزیز مبشوند خرتون ازپل گذشت گوربابای مردم ایندفعه کورخوندی

    • یهقوب

      موقع انتخابات مردم عزیز مبشوند خرتون ازپل گذشت گوربابای مردم ایندفعه کورخوندی

    • بینام

      نمایندگان فعلی در مجلس هم باید برای کاندیداتور مجدد استعفا دهند چرا استعفایی در کار نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا میفرمایید خاصیت این مجلس و نمایندگان مجلس با دریافت حقوق چند ده میلیونی چیست. ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج