جاباما
۸۶۲۵۷۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سه زن هنرمند در بینال ونیز گل کاشتند

پاویون کشور لیتوانی با آثاری از سه هنرمند زن این کشور توانست جایزه شیر طلای بهترین غرفه بینال ونیز را از آن خود کند.

ایسنا: داوران پنجاه و هشتمین دوره دوسالانه (بینال) ونیز شامل "استفنی روزنتال" به عنوان رئیس هیأت داوران از آلمان به همراه "دفنهآیاس" از ترکیه، "کریستینا کولو" از ایتالیا و "حمزهواکر" از آمریکا برندگان این رویداد مهم جهانی در عرصه هنرهای تجسمی را اعلام کردند.

سه زن هنرمند در بینال ونیز گل کاشتند

بر این اساس پاویون کشور لیتوانی با عنوان "خورشید و دریا" با آثاری از "لینا لاپرلیت"، "وایوا گرانیت" و "روجیل بارزدوکات" موفق به کسب جایزه شیر طلای بهترین مشارکت ملی (بهترین غرفه) شد.

پاویون کشور بلژیک با نام "دنیای یک سگ" نیز از سوی هیأت داوران مورد تقدیر ویژه قرار گرفت و جایزه شیر طلای بهترین هنرمند شرکت‌کننده در نمایشگاه هنری دوسالانه ونیز به "آرتور جافا" از آمریکا رسید و "هریساِپامینوندا" از کشور قبرس نیز شیر نقره‌ای بهترین هنرمند جوان این رویداد را دریافت کرد.

"ترسا مارگوله" از کشور مکزیک و "اوتوبونگ اِنکانگا" اهل کشور نیجریه نیز دو هنرمندی بودند که مورد تقدیر ویژه هیأت داوران بینال ۲۰۱۹ قرار گرفتند.

هیأت مدیره دوسالانه ونیز به ریاست "پائولو باراتا"، جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد هنری دوسالانه ونیز را نیز به "جیمی دورهام" هنرمند آمریکایی اعطا کردند.

پنجاه‌وهشتمین دوسالانه هنر ونیز از تاریخ ۱۱ می تا ۲۴ نوامبر (۲۱ اردیبهشت تا سوم آذر) در ونیز ایتالیا برگزار می‌شود و امسال ۹۰ کشور از سراسر جهان در آن شرکت کرده‌اند. کشورهای غنا، ماداگاسکار، مالزی و پاکستان برای اولین بار است که در این رویداد بزرگ هنرهای تجسمی حضور یافته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج