۸۶۲۶۲۳
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

بهانه اسراییلی‌ها برای رقابت با جودوکاران ایرانی

در چند ساعت اخیر تصویری از بیانیه فدراسیون جهانی جودو منتشر شده که نشان‌می‌دهد جودوکاران جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی برای دیدار با ورزشکاران اسراییلی ندارند. آیا این نامه حقیقت دارد؟

خبرآنلاین: ما هرگز با ورزشکاران رژیم صهیونیستی بازی نمی‌کنیم؛ این بخشی از مواضع ورزشی جمهوری اسلامی ایران است. موضعی که پافشاری زیادی برای آن وجود دارد و قرار نیست هرگز زیر سوال برود یا حتی کنار گذاشته شود. در طول سال‌ها، رقابت نکردن ورزشکاران ایرانی با هم‌تایان اسراییلی، اخبار بسیاری را رقم زده است. از خطر محرومیت و تعلیق ورزش ایران گرفته تا تقدیر و سپاسگزاری از ورزشکارانی که با عدم رقابت مقابل ورزشکاران اسراییلی، رفتارهای متفاوتی صورت گرفته اما باز هم این مسیر ادامه دارد.

اما بامداد امروز نامه‌ای از فدراسیون جهانی جودو منتشر شد که عجیب بود.در این بیانیه آمده بعد از مشاهده مصدومیت‌ها و به وزن نرسیدن‌های ساختگی جودوکاران ایرانی در جهت خودداری از مواجهه با برخی رقبا (جودوکاران اسراییلی)، آن‌ها برای محافظت از حقوق همه ورزشکاران وارد عمل شده‌اند. بعد از چند دور مذاکرات، طرف ایرانی قبول کرده که فارغ از هرگونه تبعیض، در میدان ورزشی حاضر شود. یعنی فدراسیون جهانی جودو انتظار دارد که از این به بعد جودوکاران ایرانی در برابر جودوکاران اسراییلی مبارزه کنند.

بهانه اسراییلی‌ها برای رقابت با جودوکاران ایرانی

ماریوس ویزر، رییس فدراسیون جهانی جودو یک اسراییلی است و شاید بد نباشد به افتخارات او هم اشاره کنیم؛ ماریوس هرازگاهی در اینستاگرام تصویری از خودش در کنار بنیامین نتانیاهو منتشر می‌کند. او پس از غیبت سعید ملایی برای دیدار با رقیب اسراییلی، تلاش زیادی کرد تا جودو ایران را به سمت تعلیق پیش ببرد. حتی دیداری میان مسئولین ایرانی فدراسیون جودو با مسئولان فدراسیون جهانی برگزار شد.

بهانه اسراییلی‌ها برای رقابت با جودوکاران ایرانی

با این حال فدراسیون جهانی جودو تاکید دارد که سعید ملایی به دلیل نقض قوانین حرفه‌ای المپیک شرایط جودو ایران را به سمت تعلیق حرکت داده است. جودوکار ایرانی به دلیل عدم رویایی با هم‌تای اسراییلی از صعود به فینال بازماند. سعید ملایی به دلیلی که خودش آن را بیماری می‌داند، از حضور در دیدار رده‌بندی هم سر زده بود. همین باعث شد تا خطر تعلیق جودوی ایران جدی‌تر شود.

پس از آن بود که کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد کاملا به قوانین و منشور کمیته جهانی المپیک پای‌بند است. این نامه، صرفا به همین حقیقت اشاره می‌کند و اشاره‌ای به رویایی با ورزشکاران اسراییلی نمی‌کند. جمهوری اسلامی ایران تایید می‌کند هیچ مشکلی برای دیدار با هیچ کشوری وجود ندارد. اما دلیل عدم تقابل ورزشکاران ایران با اسراییل این است که جمهوری اسلامی ایران اعتقادی به وجود داشتن کشور اسراییل ندارد و آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

این یعنی قرعه ایران مقابل رژیم صهیونیستی صرفا یک قرعه پوچ است. همین اتفاق باعث شده تا ورزشکاران ایرانی در چند سال اخیر و در مسابقاتی که احتمال حضور نماینده رژیم اشغالگر وجود دارد، شرکت نکنند تا احتمال تقابل با آن‌ها به صفر برسد. در مقابل اسراییلی‌ها هم تلاش می‌کنند تا ضعیف‌ترین ورزشکاران را هم عازم مسابقات مختلف کنند تا از حضور ورزشکاران ایرانی جلوگیری کنند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عمرا اگه عظ.ما بزاره

    • بدون نام

      خود فلسطین بازی میکند :)))))

    • بدون نام

      ما که امیدواریم این موانع ابلهانه از سر راه ورزشکارامون برداشته شود

    • بدون نام

      خب که چی اگه راست میگین برین تو میدون مثل مرد ببرین

    • amOOSOOma

      تو مثلا به رسمیت نشناس بقیه دنیا منتطر تو نمیماند.مردم رعیت شما هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج