۸۶۲۶۶۷
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

احتمال پرداخت یارانه ریالی به طبقات محروم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۱۵ میلیارد دلار ارز دولتی به کالاهای اساسی، نهاده‌های کشاورزی، دارو و نیازهای وزارت علوم اختصاص یافته، از احتمال پرداخت یارانه ریالی به طبقات محروم در سال جاری خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۱۵ میلیارد دلار ارز دولتی به کالاهای اساسی، نهاده‌های کشاورزی، دارو و نیازهای وزارت علوم اختصاص یافته، از احتمال پرداخت یارانه ریالی به طبقات محروم در سال جاری خبر داد.

جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد و عملکرد بند ز تبصره ۷ که دولت را مکلف می‌کند تا ۱۴ میلیارد دلار برای حمایت از معیشت مردم و تأمین مابه التفاوت ارز برای تولید داخلی اختصاص دهد، مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست عدل معاون سازمان برنامه و بودجه در توضیحاتی گفت: با توجه به محدودیت‌های ارزی کشور، برخی کالاها که در سبد معیشتی مردم از اهمیت کمتری برخوردار است، مشمول کاهش ارز خواهند شد.

همچنین میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با کالا برگ الکترونیکی عنوان داشت: برای توزیع گوشت به این شیوه با کمک بانک مرکزی اقداماتی انجام شده و می‌تواند عملیات اجرایی آغاز شود.

در ادامه نیز نوبخت در تشریح عملکرد بند ز تبصره ۷ اظهار داشت: طبق قانون دولت مکلف بود در سال ۹۷ به چهار گروه کالاهای اساسی، نهاده‌های کشاورزی و دامی، دارو و سلامت، و نیازهای وزارت علوم؛ ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دهد.

وی ادامه داد: به جز دارو، ۱۲ میلیون و شصت و پنج میلیون تأمین ارز شده و برای دارو نیز حدود ۳ میلیارد دلار اختصاص یافته است. بنابراین در سال ۹۷ بیش از ۱۵ میلیارد دلار ارز برای این چهار گروه ارز اختصاص یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در سال ۹۸ پیش بینی ما حدود سیزده میلیارد و ششصد و شصت و هشت میلیون دلار است که با توجه به تحولات پیش آمده، می‌توان حدود ۱۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به این امر اختصاص داد. همچنین برای اجرای بند ز در سقف ۱۴ میلیارد دلار پیشنهاداتی از طرف دستگاه‌ها ارائه شده که برخی اقلام، ارز مورد نیازشان با ارز نیمایی تأمین شود و از محل مابه التفاوت قیمت ارز به طبقات محروم یارانه ریالی داد که دولت در حال جمع بندی امر است و هنوز چیزی قطعیت نیافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت ایران را به روز سیاه نشاندین شما مسئو

    • بدون نام

      از این ارقام چیزی بدست مردم نمیرسه فقط توجیح کارهای اشتباه دولت مردان هستش

    • بدون نام

      به غیر از خانواده های خودتون به بقیه ایران باید کمک هزینه زنده موندن بدین

    • بیکار

      دیگه چه کلاهی می خواهین سر مردم بگذارید به بهونه دادن یارانه ارزی دادن یارانه که اب وبرق وبنزین که پولش از جیب خود مردم است را موقع ریختن به حساب مردم گریه می کنید دولت ندارد

    • بدون نام

      تورو اون کسیکه مپرستید اینکارو نکنید این سوبسیدهارو فقط یک عده خاص و دلالها میبرند به دست مردم مستحق نمیرسه پولشو بدین به مردم و جنسها رو ازاد کنید این دلال باریها جمع میشه

    • علیرضا

      آقای نوبخت ، بهترین افتخار محروم زدایی است ...
      نه پرداخت یارانه !!!

    • بدون نام

      نبودی مرد هزارچهره دولت کانادا بودی صفا سیتی

    • بدون نام

      بدبختها به ریال بهشون یارانه میدن و به دلار باید هزینه کنند!

    • بدون نام

      یعنی ۸میلیارددلاری که اتباع خارجی افغانی مسدن میخواهن بدن به ملت وعراقچی خیلی خیلی تخفیق دادوکمترگفت ملت شوک نشن شورش نکنن

    • بدون نام

      مگه این همه سال دلار ،یا یورو ،به مردم می‌دادید که حالا میخاید ریالی بدهید

    • بدون نام

      شما هرچه بیشتر سعی در محروم زدایی مبکنید مردم فقیر تر می شوند لطفا بیشتر از این مردم را گداوفقیر نکنید چون شما این احساس فقر را در طول زندگی تان نه تجربه کردین نه تصورش را می کنید

    • ت

      طبقه محروم جامعه یعنی هفتاد میلیون ایرانی بجز خودتون

    • بدون نام

      شمااقای نوبخت این حقوق مارا ازما نگیر یارانه پیش کشتان

    • بدون نام

      مرگ‌بر‌آدم‌دروغگو‌هرکس‌باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج