۸۶۲۷۲۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ارقامی شگفت انگیز در پَس قهرمانی سیتی

منچسترسیتی با کسب ۱۴ برد پیاپی در لیگ برتر، عنوان قهرمانی را بار دیگر کسب کرد.

وبسایت نود: منچسترسیتی در حالی با برتری ۴-۱ مقابل برایتون توانست دوباره قهرمان لیگ برتر شود و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند، که لیورپول نیز شانه به شانه این تیم حتی تا گام آخر پیش آمد ولی در نهایت فقط یک امتیاز کم آورد تا حسرت این تیم برای کسب قهرمانی در لیگ، همچنان پابرجا باشد.

ارقامی شگفت انگیز در پَس قهرمانی سیتی

این فصل شاهد یکی از بی رحمانه ترین رقابت های تاریخ لیگ برتر بودیم، لیورپول با کسب 97 امتیاز از قهرمانی بازماند و لقب برترین نایب قهرمان تاریخ لیگ برتر را از آن خود کرد که به نوعی می تواند ناکام ترین نایب قهرمان نیز عنوان داده شود.

فرم منچسترسیتی در نیم فصل دوم خیره کننده بود. تیم پپ نه تنها در 14 بازی آخر فصلش پیاپی برد کسب کرد، که در کل نیم فصل دوم 18 برد کسب کرد و فقط یک شکست را تجربه کرد. در آن سمت لیورپول هرچند در 9 بازی اخرش به پیروزی رسید و در کل فصل فقط یک باخت را تجربه کرد ولی 4 تساوی در نیم فصل دوم، به قیمت از دست دادن قهرمانی برای آنها تمام شد.

ارقامی شگفت انگیز در پَس قهرمانی سیتی

این فصل تیم های اول و دوم جدول مجموعاً با کسب ۱۹۵ امتیاز رکورد زدند. پیش تر، فصل قبل منچسترسیتی و منچستریونایتد به عنوان تیم های بالانشین با کسب ۱۸۱ امتیاز رکوردار بیشترین امتیاز بودند. ضمن اینکه در این فصل سیتی و لیورپول روی هم، ۶۲ برد به دست آوردند که این هم یک رکورد جدید در فوتبال انگلیس است. در عین حال این دو تیم، مجموعاً کمترین باخت را به عنوان دو تیم بالانشین جدول در تاریخ لیگ به ثبت رساندند. این دو تیم در این فصل روی هم رفته، ۵ باخت داشتند که سهم سیتی قهرمان ۴ باخت بود. رکورد کمترین باخت بالانشین ها در فصول قبلی، شش شکست بود.

ارقامی شگفت انگیز در پَس قهرمانی سیتی

در نمودار بالا، جایگاه دو تیم لیورپول و منچسترسیتی از نظر امتیازی مشخص است. خط آبی مربوط به سیتی و قرمز متعلق به لیورپول است.

رقابت دو تیم صدرنشین این فصل، آنقدر نزدیک و شانه به شانه بود که در طول فصل 32 بار صدرنشین تغییر کرد. البته لازم به ذکر است که زیادشدن تغییر در بالای جدول به دلیل بازی های عقب افتاده در بالای جدول هم بود. آمار قبلی مربوط به فصل 2001-2002 بود که صدر جدول 21 بار دست به دست شد.

لیورپول در این فصل 141 روز صدرنشین بود که 16 روز بیشتر از سیتی بود ولی در نهایت تیم پپ قهرمان شد. چلسی هم 9 روز در این فصل صدر جدول را به دست گرفت. منچستریونایتد هم یک روز صدرنشین بود. لیورپول فصل 1990-1991 نیز 165 روز صدرنشین لیگ بود ولی در نهایت دوم شد.

ارقامی شگفت انگیز در پَس قهرمانی سیتی

هر چند منچسترسیتی در این فصل نتوانست رکورد امتیازات را بشکند، چرا که رکورد قبلی امتیازات ۱۰۰ بود و متعلق به خودشان. اما رکوردهای دیگری را به ثبت رساند. آنها بار دیگر فصل را با عبور از مرز ۳۰ برد به پایان رساندند. منچسترسیتی اولین تیمی است که سه بار در تاریخ فوتبال انگلیس، ۳۰ برد در یک فصل کسب کرده است. فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹، فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ و فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲ که در دسته اول این آمار را ثبت کردند. ضمن اینکه تیم پپ با زدن ۱۶۳ گل در تمامی مسابقات، رکوردار گلزنی در تمام مسابقات در بین تیم های انگلیسی شد.

ارقامی شگفت انگیز در پَس قهرمانی سیتی

نمودار بالا، امتیازات تیم های نایب قهرمان را در طی ده فصل اخیر در لیگ برتر نشان می دهد. مشاهده می کنید که لیورپول با اختلاف رکوردار است، آنها بهترین رکورد امتیازی در بین تیم های نایب قهرمان را در کل تاریخ لیگ برتر دارند. قرمزها رکورد لیدز را هم شکستند. لیدز در سال 1971 با وجود 91 امتیازی که بدست آورد، قهرمان نشد.

لیورپول با این امتیاز در هر فصل دیگری در لیگ می توانست قهرمان شود. (البته به جز فصل گذشته) ضمن اینکه آنها یکی از ده تیمی هستند که در کل تاریخ لیگ برتر، از مرز 90 امتیاز عبور می کنند. جالب اینجاست که لیورپول 18 بار قهرمان لیگ شده ولی تنها یک مرتبه آن هم در فصل 1978-1979 بود که از این فصل بیشتر امتیاز گرفتند. 98 امتیاز.

ارقامی شگفت انگیز در پَس قهرمانی سیتی

رقابت در صدر جدول گلزنان نیز بسیار جذاب پیگیری شد. در نهایت سه بازیکن با زدن ۲۲ گل، به طور مشترک آقای گل جزیره در این فصل لقب گرفتند. محمد صلاح و مانه از لیورپول و اوبامیانگ از آرسنال. این برای چهارمین بار بود که دو بازیکن از یک تیم، در صدر جدول گلزنان لیگ برتر از مرز ۲۰ گل می گذرند. آخرین بار نیز دو بازیکن از لیورپول به چنین دستاوردی رسیدند. فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴، سوارز ۳۱ گل زد و استوریج ۲۱ گل به ثمر رساند.

آگوئرو هم با زدن ۲۱ گل در رده بعدی قرار گرفت. هر چند، ستاره آرژانتینی بدل به دومین بازیکنی شد که در طی شش فصل مختلف، از مرز ۲۰ گل در لیگ برتر می گذرد. رکورد متعلق به شیرر است که در هفت فصل از مرز ۲۰ گل عبور کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عشق فقط گواردیولا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج