۸۶۲۸۱۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کمک ویژه به زندانیان مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان زندان ها، از کمک ویژه به زندانیان مناطق سیل زده خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان زندان ها، از کمک ویژه به زندانیان مناطق سیل زده خبر داد.

اصغر جهانگیر، در حاشیه جشن گلریزان ستاد دیه در رابطه با وضعیت کمک به زندانیان استان‌های سیل زده در جمع خبرنگاران گفت: چون ستاد دیه هم معین سازمان زندان‌ها است لذا علاوه بر کارگروهی که تشکیل شده است در حال تلاش هستیم تا به آنها به صورت ویژه کمک کنیم. این کمک خارج از اساسنامه و دستورالعمل‌هایی خواهد بود تا بتوانند سریع‌تر به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

وی افزود: همچنین رئیس قوه قضائیه در خصوص استان‌های آسیب دیده با بحث مرخصی زندانیان این استان‌ها موافقت کرد که این امر کمک می‌کند در کنار خانواده‌های خود باشند و از آسیب‌های آنها کاسته شود.

جهانگیر در رابطه با لزوم بازنگری در برخی قوانین که موجب افزایش زندانیان می‌شود، گفت: ما باید در این خصوص فعالیت جدی تری را در دستور کار قرار دهیم. در همین رابطه رئیس قوه قضائیه اولین جلسه مشترک خود را با حضور نمایندگان مجلس برگزار کرد، چون لوایح زیادی از قوه قضائیه از گذشته در مجلس باقی مانده است.

وی ادامه داد: بخشی از این لوایح به مقوله حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری کمک می‌کند.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: باید مراودات و تعاملات و ارتباطات دو قوه در این خصوص بیشتر شود تا ما هرچه سریع‌تر شاهد این امر باشیم که جرم زدایی از قوانین صورت گیرد. چون متأسفانه ما با تورم کیفری روبرو هستیم.

جهانگیر ادامه داد: نباید این احساس در مجموعه کشور وجود داشته باشد که همه مشکلات کشور را می‌شود با مجازات‌ها حل کرد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات کشور ریشه‌های ساختاری اقتصادی ریشه‌های فرهنگی دارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم تا با توسعه امر پیشگیری زمینه ایجاد جرم را در جامعه کم کنیم. اگر این اتفاق رخ دهد هم جمعیت کیفری و هم جرایم کاهش می‌یابد.

جهانگیر اظهار داشت: ما باید به سمتی برویم که بتونیم خیلی از جرایم را به سمت تخلفات ببریم و کاری کنیم که تخلفات هم انجام نشود.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به تعداد زندانیان جرایم غیر عمد، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد داریم که بیش از ۱۰ هزار نفر آنها محکومین جرایم مالی هستند. ۲۵۰۰ نفر محکومین مهریه و تعداد کمی محکومین دیه هستند. قریب به ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان هم جمع بدهی این افراد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج