جاباما
۸۶۲۸۶۲
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

موگرینی: به حمایت از برجام ادامه می‌دهیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه بار دیگر گفت که این اتحادیه از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند.

خبرگزاری فارس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه بار دیگر گفت که این اتحادیه از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند.

موگرینی: به حمایت از برجام ادامه می‌دهیم

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با بیان اینکه این اتحادیه همچنان از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند، گفت بروکسل تلاش می‌کند با تمام ابزارهایی که در اختیار دارد، از این توافق پشتیبانی کند.

موگرینی که پیش از آغاز نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، ابتدا درباره سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به بروکسل، گفت: «شب گذشته به ما اعلام شد که او قصد دارد برنامه سفر خود را تغییر دهد و اینجا، در بروکسل، هم توقفی داشته باشد. فکر می‌کنم اواخر صبح به اینجا برسد. ما تمام روز اینجا هستیم و برنامه شلوغی داریم. باید ببینم چطور می‌توانیم و آیا می‌توانیم دیداری داشته باشیم. همواره از حضور او استقبال می‌کنیم، اما فعلا برنامه دقیقی وجود ندارد.»

بامداد امروز وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پامپئو با تغییر برنامه سفر خود به مسکو، امروز به بروکسل می‌رود تا با وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا درباره ایران گفت‌وگو کند. این در حالی است که او امروز قرار بود راهی پایتخت روسیه شود، اما به گفته وزارت خارجه آمریکا، این سفر به فردا موکول شده است. در سفر پامپئو به روسیه هم، ایران یکی از موضوعات مورد بحث خواهد بود.

موگرینی در ادامه درباره موضع اتحادیه اروپا در قبال توافق هسته‌ای پس از تحولات اخیر و آنچه تشدید تنش میان آمریکا و ایران خوانده شده، گفت: «به خوبی از موضع اتحادیه اروپا مطلع هستید. اولا ما همچنان به طور کامل از توافق هسته‌ای با ایران و اجرای کامل آن حمایت می‌کنیم. امروز همچنین در حاشیه نشست شورای وزرای خارجه، دیداری میان من و وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلستان برگزار خواهد شد تا درباره بهترین نحوه ادامه حمایت از اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران بحث کنیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «این توافق همچنان یکی از ستون‌های کلیدی امنیت در منطقه ماست و عنصری کلیدی در معماری منع اشاعه جهان و منطقه بوده و هست. ما تا جایی که بتوانیم، با تمام ابزارهای خود و با تمام اراده سیاسی خود به حمایت از آن ادامه می‌دهیم و این موضوع هم برای واشنگتن و هم تهران کاملا روشن است.»

وی افزود: «و روشن است که ما بر همین مبنا، با ایران بحث‌هایی هم درباره تحولات منطقه می‌کنیم، که در برخی از این موضوعات ما اختلاف نظرها و شکاف‌های بسیار جدی با هم داریم. ما معتقدیم که گفت‌وگو بهترین روش برای پرداختن به اختلافات است، تا از تنش در منطقه‌ای که همین حالا نیز تنش‌آلود است، جلوگیری کنیم.»

جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و در واکنش به عدم تحقق اتحادیه اروپا در تأمین عواید وعده‌داده شده برجام، اعلام کرد که از این پس سقفی برای میزان ذخایر اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد و آب سنگین خود قائل نیست. ایران همچنین به طرف‌های برجام ۶۰ روز فرصت داده تا به وعده‌های خود عمل کنند، در غیر اینصورت تهران غنی‌سازی با غنای بالاتر را از سر خواهد گرفت.

همزمان، آمریکا ورود یک ناو هواپیمابر به منطقه را که بر اساس برنامه قبلی صورت گرفته، به افزایش «تهدید ایران» نسبت داده و اعلام کرده که چند بمب‌افکن، یک کشتی جنگی و یک سامانه پدافندی «پاتریوت» را به منطقه منتقل کرده است. از سوی دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده است که واشنگتن به دنبال مذاکره با ایران است و او دوست دارد که ایرانی‌ها با او تماس بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه حمایتی؟
      اروپا نوکر بی جیره و مواجب آمریکاست.توان هیچ کاری رو نداره.

    • بدون نام

      عمب زن سمچیه بابا چقدر وعده برو برس به زندگیت

    • شمس

      یعنی الان حمایت میکنی اوضاع اینه

    • بدون نام

      قلط میکنید حقه بازها

    • محمو.م

      اینقدر وایسا ومنتظر تلفن ایران باش تا علف زیر پات سبز بشه

    • بدون نام

      چجوري اونوقت حمايت ميكنن؟

    • بدون نام

      چی میگه این سرخ پوست

    • .

      حمایتو بزار تو چونت از گرسنگی مردیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج