۸۶۲۸۹۹
۴۰ نظر
۵۰۱۳
۴۰ نظر
۵۰۱۳
پ

جهرمی: اگر اینترنت را قطع کنند، سناریو داریم

محمدجواد آذری جهرمی گفت: برای قطع اینترنت سناریو‌های لازم اتخاذ شد. برای موضوعات اخیر پیش آمده نیز وزارت ارتباطات راهکار‌های لازم را به دستگاه‌های قانونی اعلام و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، بنابراین به زودی ابتکارات وزارت ارتباطات در برابر تحریم‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

خبرگزاری فارس: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به وضعیت شبکه ملی اطلاعات، گفت: در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، وزارت ارتباطات گزارشی از عملکرد ۱۸ ماهه خود در دستیابی به سند تدوین الزامات بخش زیرساخت شبکه ملی اطلاعات ارائه داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در سال ۹۴ مقام معظم رهبری شبکه ملی اطلاعات را در ۳ لایه دسته بندی کردند؛ لایه زیرساخت، لایه خدمات و لایه محتوا. تاکنون اسناد مربوط به بخش زیرساخت این شبکه در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده و حکم قانون دارد. دستاوردها و چارچوب هایی که وزارت ارتباطات باید به آنها دست یابد، مشخص شده است.

وی اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای دوره وزارت، برنامه ای داده بود که ظرف ۲ سال سند تدوین الزامات شبکه ملی اطلاعات محقق و اهداف آن اجرایی خواهد شود. در جلسه امروز گزارش کاملی درباره تمامی بندهای این سند و دستاوردهای وزارتخانه در حوزه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات ارائه شد.

جهرمی: اگر اینترنت را قطع کنند، سناریو داریم

این عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: گزارش کلی حاکی از این است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به 80 درصد اهداف سند تدوین الزامات شبکه ملی اطلاعات دست یافته است، البته برای اجرای شبکه ملی اطلاعات باید اقدامات لازم در هر سه لایه انجام شود.

آذری جهرمی به نامه مقام معظم رهبری در سال 94 به رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در این نامه ایشان مشخص کردند چه دستگاه هایی در لایحه خدمات و محتوا مسئول هستند، بنابراین باید گزارش دستگاه های مسئول در این زمینه نیز ارائه شود تا مشخص شود این دستگاه ها در لایه خدمات و محتوا چه اقداماتی انجام داده اند و بتوان برآورد کلی از توسعه شبکه اطلاعات داشت.

وی با بیان اینکه تمام وظایف مربوط به شبکه ملی اطلاعات برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست، تصریح کرد: بخش زیرساخت برعهده ماست و ما براساس سند مدون شورای عالی فضای مجازی به دستاوردهای خوبی رسیدیم.

تشکیل کارگروهی در مرکز ملی فضای مجازی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بخشی از جلسه کمیسیون صنایع و معادن به بررسی تهدیدات و تروریسم سایبری دولت آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با کسب و کارهای ایرانی در فضای مجازی اختصاص پیدا کرد. با یکجانبه گرایی های اخیر دولت آمریکا فشارهایی بر این کسب و کارها تحمیل شده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمهیدات و ابتکار عمل هایی برای مقابله با اقدامات آمریکا مانند حذف اپلیکیشن های ایرانی در گوشی های آیفون اندیشیده است، اذعان کرد: ما برای مقابله با این تهدیدات از یک سال پیش در مرکز ملی فضای مجازی کارگروهی تشکیل دادیم و انواع سناریوها، تهدیدات و تحریم ها در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از این تحریم ها در یکسال گذشته اعمال شده است، اظهار کرد: اگر چه تمام خدمات ابری های دنیا، به شرکت های داخلی ارائه خدمات را متوقف کردند، اما فضای مجازی ما دچار اختلال نشد.

سناریوهای لازم برای قطع اینترنت در ایران اندیشیده شده است

این عضو کابینه دولت روحانی ادامه داد: برای قطع اینترنت سناریوهای لازم اتخاذ شد. برای موضوعات اخیر پیش آمده نیز وزارت ارتباطات راهکارهای لازم را به دستگاه های قانونی اعلام و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، بنابراین به زودی ابتکارات وزارت ارتباطات در برابر تحریم ها اطلاع‌رسانی می شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه با همدلی همه دستگاه های مسئول در این حوزه اهداف مورد نظر در توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور محقق شود، تصریح کرد: از مجلس و نمایندگان محترم به جهت پیگیری های مستمر قدردانی می کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره 600 هزار گوشی همراه که در گمرک مانده‌اند، گفت: این موضوع به جلسه سران سه قوه ارجاع شد، چرا که اختلافی میان دستگاه قضا و دولت درباره آزادسازی این گوشی ها ایجاد شده بود.

وی درباره کم فروشی‌ها و گرانفروشی برخی شرکت های اینترنتی خاطرنشان کرد: شکایت های متعددی از مردم درباره کم فروشی در اینترنت به ما رسیده است، اگر چه گزارش های رسمی و اپراتورها این ادعا را رد کردند، اما گروهی ویژه مامور شد تا به صورت مخفیانه سرویس‌های اینترنتی را در نقاط مختلف کشور خریداری کرده و حجم اینترنت ارائه شده، را اندازه‌گیری کند. براساس گزارش تنظیم مقررات در شرکت های اینترنتی کم فروشی 5 تا 8 درصدی رخ می دهد، اسامی شرکت‌های متخلف معرفی شده و پول های اضافی دریافت شده به مردم باز می‌گردد.

سرویس‌های خدمات ارزش افزوده شارژ سیم کارت های اعتباری تلفن همراه را بدون اطلاعات مصرف می‌کنند

آذری جهرمی با اشاره به شکایت های مردم درباره کم فروشی در شارژ سیم کارت های اعتباری تلفن همراه، گفت: گروه های مخفی نیز کم فروشی در این نوع شارژها را مشاهده نکردند، اما بررسی کیس های میدانی نشان داد مردم شارژ می‌خرند اما این شارژ سریع تمام می شود، به همین دلیل احساس می کنند کم فروشی اتفاق افتاده، غافل از اینکه برخی سوءاستفاده گران تحت عنوان سرویس های ارزش افزوده از شارژ آنها سوءاستفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: برای شناسایی این سرویس‌ها مردم باید ستاره 800 مربع (#800*) را شماره گیری کنند تا اگر ناخواسته عضو سرویس های خدمات ارزش افزوده شده اند، از آنها خارج شوند تا شارژ آنها بی دلیل استفاده نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یادش بخیر آقای وزیرمیگفت:
      بزودی باترخیص گوشی ها قیمت هاشکسته خواهدشد ولی نشد یعنی گوشی هاترخیص نشد!
      واقعااداره کشوردست کیست؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مردم ما اینجوری اند که وقتی میشنوند چیزی داره قطع میشه هجوم میارند. خودشون زودتر قطعش میکنند.

        الانم بحث قطعی اینترنت اومد چنان دانلودهای فیلم های ..... شون زیاد میشه که سرعت اینترنت انقدر کم میشه که انگاری اصلا وجود نداره یعنی یه برترینها رو هم نمیتونه باز کنه

      • بدون نام

        امریکا هیچ وقت قطع نمیکنه

      • بدون نام

        اینا کلا مشکل دارن حالا انگا نتمون پهنا باند هر مشترک 1گیگه جمع کنن بابا هی قطو وصلو چندساله رو 16مگ اونم الکی موندین بعدشم نتتون که کلا فیلتره چی دارین اخه چه تفریحی؟

      • بدون نام

        اگر کسی اینترنت رو قظع کنه خود شما هایی از ترس شبکه های اجتماعی

      • بدون نام

        یکی از وزرای بیخود کشوره

      • بدون نام

        لعنت به هر چی مزاحم و بلوف زنه

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • ناشناس

      کلا میخواید در همه چیزز رو ببندید مراقب باشید خودتون تو قفسی که میسازید گرفتار نشید

    • بیخیال

      برو عمو.. شما یک طرح ریجستری و سامانه همتا رو خواستی اجرا کنی.. مردم رو بدبخت کردی.. الان داری برای آمریکا ادعا میکنی...

      پاسخ ها

      • دانشجو

        دمت گرم. سامانه همتا داره همه کوشیهای کارکرده رو غیر فعال میکنه تا مردم مجبور بشن برن گوشی نو از خود واردکنندهای سفارشی اینا بخرن.‌ همه هم که خواب هستن.. بابا برترینها یک گزارش از این قضیه تهیه کن دیگه.. تا کی سکوت‌. مثلا شما مطبوعاتی هستید

      • بدون نام

        برترینها فقط گزارش سفارشی درست می‌کنه تا حالا کی دیدی از این مشکل گزغرشی منتشر کرده باشه

    • بدون نام

      بجز گرانی اینترنت و موبایل تا حالا چکار کردی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا حجم ترافیک دلالی و دزدیه نت بین الملل داخلی هم دزدی . حجم باقیمانده رو‌هم انتقال نمیدن به ماه بعد

      • بدون نام

        خجالت بکشید بی چشم. و روها تعرفه ی اینترنت چند برابر ارزونتر شده ایرانسل و همراه اولم همه میدونن زیر دست کیه وبه

      • بدون نام

        سامانه همتا و رجیستری رو یادتون نره که بجز دردسر و ضرر زدن به مردم کاری نکرده

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      چه فیلمین اینا. برو بابا. خودتی. آمریکا مگه بیکاره اینترنت ما رو قطع کنه. شماها منافعتون از قحطی اینترنت تامین می شه نه اونا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای ول

    • علی

      اینها همیشه چند تا سناریو تو مشتشون دارن ولی وقت عمل که میرسه میبینی مشتشون پوچه پوچه

    • بدون نام

      گِرا میدی برادر؟

    • بدون نام

      شماها قطع نکنید اونا نمیکنن

    • بدون نام

      قطع شه یا قطع کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا، بستن راه ارتباطی و قطع اینترنت کار ایناس.

    • بدون نام

      اگر تکلیفمون روشن میشه قطع کنند

    • بدون نام

      جهرمی جان... نه که اینترنت ما عالیه الآن... به فکر روستاها بیشتر باش لطفا... چرا ما باید پول به اندازه ی اونی بدیم که فرجی داره... ما داریم تری جی داغون استفاده می کنیم... این عدالته؟؟؟

    • کاوشگر فضایی

      همان طور که برای پیام رسانهای داخلی برنامه داشتید برای قطعی اینترنت هم برنامه دارید ...

    • بدون نام

      خاک تو سرتون با اون اینترنت خراب و کند و به دردنخورتون

    • setareh

      مگر اینکه خودتون قطع کنید و بگید کارِ آمریکا بوده !! که خُب خشم مردم رو در میارید فقط ..

    • بدون نام

      یالای پشت بام منقل راه میندازیم مثل سرخپوستها با دود!

    • بدون نام

      یعنی خودتون برای قطع کردن اینترنت برنامه ریزی کردین و خودتون هم برای بعد از قطع کردن سناریو دارین؟

    • محمد

      یادم یک سال پیش میگفت 600 هزار گوشی وارد بازار میشه قیمت ها 30 کاهش پیدا میکنه! هنوز گوشی ها توی گمرک موندن عجیبه خب دیگه الان مدلشونم قدیمی شده توی سرشون میخوره خدایا

    • ابوالفضل رمضانی

      داری رو کن قپی نیا

    • محمد

      مرگ بر اینترنت.
      اینترنت فقط داخلیش خوبه.

    • بدون نام

      شما که هر کاری میخواهید میکنید این هم قطع کنید

    • بزرگمنش

      دولت آمریکا بودجه برای تقویت اینترنت ایران در نظر گرفته.
      خودتون میخواید قطع کتید بعد بندازید گردن آمریکا؟

    • بدون نام

      وزیر گرانی

    • بدون نام

      حقه باز. اونی که اینترنتو قطع می کنه شماهایین. امریکا چرا باید اینترنتو قطع کنه؟

    • محمدی مقدم

      بچه جان برو بچگیتو بگن مملکت داری شوخی بردار نیست اگه دارید رو کنید حتما باید قطع بشه بعد اقدام کنید بعدش هم میکید ای داد و بیداد فلان شد بهمهان شد خلاص . . .

    • سناریو

      یکی از سناریوها برگشت به غارهای باقیمانده از عصر حجر است و سناریو دوم پیشنهاد جناب ولایتی یعنی لنگ پوشیدن به سبک حوثی ها !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج