جاباما
۸۶۲۹۳۲
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

ترامپ: چین آرزو می‌کند بایدن پیروز شود

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اتخاذ مواضع ضد چینی و حملات لفظی علیه نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ادعا کرد، پکن آرزو می‌کند که «جو بایدن» یا دیگر دموکرات‌ها در این انتخابات پیروز شوند.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چند روز بعد از تشدید جنگ تجاری و تعرفه‌ای علیه چین، در پیامی توییتری ضمن هدف قرار دادن دوباره این کشور مدعی شده که پکن در آرزوی پیروزی رقبای دموکرات او در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا است.

رئیس‌جمهور آمریکا جمعه هفته گذشته دستور اجرایی شدن تعرفه‌های جدید گمرکی علیه کالا‌ها و خدمات وارداتی چین را صادر و جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن را تشدید کرد.

او بامداد امروز (دوشنبه) در توییتر نوشت: «ما در برابر چین، همانجایی هستیم که می‌خواهیم باشیم. یادتان باشد که آن‌ها توافق را نقض و برای مذاکره مجدد سعی کردند. ما از طریق تعرفه‌ها از چین ده‌ها میلیارد دلار خواهیم گرفت. خریداران محصولات، خودشان می‌توانند آن‌ها را در ایالات متحده آمریکا بسازند (که این ایده‌آل است) یا آنکه از کشور‌هایی که بر آن‌ها تعرفه نگذاشتیم، خرید کنند».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس در یک توییت دیگر رقبای دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مخاطب قرار داده و صراحتا علیه «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق این کشور موضع‌گیری کرده است.

او نوشت: «چین آرزو می‌کند که جو بایدن خوابالو یا هر فرد دیگری (از دموکرات‌ها) در (انتخابات) ۲۰۲۰ پیروز شود. آن‌ها عاشق این هستند که از آمریکا کلاهبرداری کنند».

ترامپ از زمان آغاز رسمی کارزار انتخاباتی جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۰، بار‌ها در سخنرانی‌ها و همچنین اظهارنظر‌های توییتری مختلف علیه او موضع‌گیری کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر اعلام کرده بود رقابت اصلی در بین حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ بین بایدن و «برنی سندرز» است، در روز‌های اخیر چند بار گفته که بایدن در اردوگاه دموکرات‌ها بر رقبای خود پیروز خواهد شد.

ترامپ در حالی مواضع خود علیه دموکرات‌ها و بایدن را به تنش‌های تجاری با چین گره زده که او ۲۰ اردیبهشت تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین را به ۲۵ درصد افزایش داد و همچنین گفت تشریفات اداری برای اعمال ۲۵ درصد تعرفه بر ۳۲۵ میلیارد دلار دیگر از کالا‌های چینی را آغاز خواهد کرد.

دولت چین در واکنش به این موضوع، ضمن ابراز تأسف عمیق از تصمیم آمریکا اعلام کرد که پکن اقدامات تلافی‌جویانه لازم را اتخاذ خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا رضایی

      خواهشن کوتاه بیایین،این جنگ اقتصادی به نفع هیچ کشوری نیست.

    • بدون نام

      همه دنیا دعا می کنند که از شر احمقی مثل ترامپ راحت بشن ، دیوانه متوهم و احمق فقط شایسته ترامپ و دارودسته اش میتونه باشه

    • سمانه

      فکر کنم ترامپ اسکیزوفرنی داره اخه همش فکر میکنه بقیه میخوان اذیتش کنن هم مثل اونوقت که میگه جان کری به ایرانیا گفته زنگ نزنن و هم مثل الان که میگه چینیا میخوان بایدن رییس جمهور بشه. به یه روانشناسی چیزی نشونش بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج