۸۶۲۹۵۳
۲۵ نظر
۵۰۰۲
۲۵ نظر
۵۰۰۲
پ

نگاهی به کارنامه سرمربی احتمالی «تیم‌ملی»

سرمربی احتمالی تیم‌ملی فوتبال ایران در تیم‌های مطرحی بازی و مربی‌گری کرده است. البته او برای دو سال پا را از دنیای فوتبال فراتر گذاشت و در مجلس سنای بلژیک حضور داشت.

خبرآنلاین: تیم ملی فوتبال ایران پس از رفتن کارلوس کی‌روش در بهمن‌ماه ۹۷ بدون سرمربی مانده و در طی این ماه‌ها اسامی مختلفی برای نشستن روی نیمکت ایران مطرح شده است. یکی از اسامی محتمل برای نشستن روی نیمکت تیم‌ملی مارک ویلموتس، سرمربی ۵۰ ساله بلژیکی است.

ویلموتس دوران بازی‌اش را از باشگاه سن ترویدن بلژیک آغاز کرد و طی ۱۶ سال در باشگاه‌های استاندارد لیژ، بوردو و شالکه حضور داشت و در نهایت در باشگاه شالکه هم به فوتبالش پایان داد. ویلموتس ۷۰ بازی ملی هم با پیراهن بلژیک را انجام داد و توانست ۲۸ گل به ثمر برساند.

مارک ویلموتس در سال ۲۰۰۳ برای چند بازی به عنوان سرمربی موقت شالکه منصوب شد پس از آن در سال ۲۰۰۴ به عنوان سرمربی سن ترویدن انتخاب شد و اولین تجربه سرمربی‌گری‌اش را در اولین تیم دوران حرفه‌ای‌اش آغاز کرد با این حال در کمتر از یک سال از این تیم اخراج شد.

نگاهی به کارنامه سرمربی احتمالی «تیم‌ملی»

پس از اخراج از این تیم بلژیکی، ویلموتس به تیم‌ملی بلژیک رفت و به عنوان دستیار دیک ادوکات و پس از آن جرج لیکنز با این دو سرمربی با تجربه همکاری کرد تا اینکه در می ۲۰۱۲ با رفتن لیکنز از تیم‌ملی بلژیک، سرمربی موقت این تیم شود و پس از مدتی به عنوان سرمربی شیاطین سرخ معرفی شود.

در دوران حضور ویلموتس در تیم‌ملی بلژیک، بهترین تیم تاریخ این کشور با حضور بازیکنان جوان مطرح شد؛ تیمی که پایه‌گذاری آن از سرمربیان قبلی آغاز شده بود.

ویلموتس توانست با این تیم به جام جهانی ۲۰۱۴ برسد و در مرحله گروهی این رقابت‌ها که با تیم‌های الجزایر، روسیه و کره‌جنوبی هم‌گروه بود، به عنوان تیم نخست صعود کرد. شیاطین سرخ به همراه ویلموتس در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۲ بر یک آمریکا را شکست دادند اما در مرحله یک چهارم نهایی با یک گل مقابل آرژانتین مغلوب شدند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

پس از جام جهانی ۲۰۱۴، تیم ملی بلژیک با سرمربی‌گری ویلموتس به یورو ۲۰۱۶ صعود کرد و در این رقابت‌ها پس از صعود از گروهش، با چهار گل مجارستان را در مرحله یک هشتم نهایی شکست داد اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ولزی که برای نخستین بار در رقابت‌های یورو حضور پیدا کرده بود، با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و از تیم‌ملی بلژیک اخراج شد.

مارک ویلموتس پس از یورو ۲۰۱۶ اتهام بزرگی به پدر تیبو کورتوآ زد و او را به دادن اطلاعات و ترکیب بلژیک به رسانه‌ها در جریان یورو متهم کرد؛ اتهامی که منجر به شکایت کورتوآ از ویلموتس شد.

او پس از اخراج از تیم‌ملی بلژیک مدتی در هیچ تیمی حضور نداشت تا اینکه پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به عنوان سرمربی ساحل عاج انتخاب شد ولی پس از اینکه با شکست مقابل مراکش نتوانست ساحل عاج را به جام جهانی برساند، از این تیم اخراج شد.

نکته جالب درباره ویلموتس، حضور دو ساله‌اش در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در مجلس سنای بلژیک است؛ دورانی که چندان با موفقیت همراه نبود و باعث شد ویلموتس دوباره تمرکزش را روی فوتبال بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همدان

      به نظرم اگه استاد اسدی رو بزارین سرمربی از این خیلس بهتره.هر جا رفته انقد گند زده اخراجش کردن.از تاج بیشتر از این نمیشه توقع داشت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایی راست گفتی. بگو کیروش و این وزیر ورزش بیرون کرد که این و بیاره ؟ااصلا کسی ازش پرسید دلیل تمدید نکردن قرار دادکیروش چی بوده ؟که همچین اشغالهایی و مربی کنند؟خدایی اگه قرار باشه این مربی های اخراجی فوتبال درجه سه اروپا رو بیارن مگه علی دایی چی از اونها کم داره یا بقیه مربی های ایرانی ؟اگر همچین کسی و درحد این بابا مثل مربی مراکش و بخواهند به ملت بخورونند اول باید وزارت ورزش و از جا کند. بعد رفت سراغ وزیر و داور زنی و اون مازیار ناظمی اخر هم برن اون تاج چنان حالیش کنند که اسمش و جای تاج بگذاره کلاه نمدی

      • بدون نام

        دقیقا منم نظرم همین بود که استاد اسدی رو بذارن بهتره

    • بدون نام

      در حد مربی های خودمونه
      و پول الکی خرجش میکنیم
      باید یکی مثل کیروش رو بیارید که صاحب سبک باشه

      پاسخ ها

      • محمدرضا

        سبک کیروش چی بود دقیقا که صاحبش باشه.یکی از بهترین تیم های ملیمون رو فدای دفاع اتوبوسی خودش کرد

      • فردوسی

        یکی تو صاحب سبک هستی یکی هم اون دلال موزامبیکی

      • بدون نام

        نام جناب فردوسی
        یکی برانکوی دلال کروات صاحب سبکه یکی مایلی کهن یکی علی کریمی لنگی

    • امیر

      این به درد ما نمیخوره

    • مداری

      میگن با یک تکنولوژی سریع وقوی تا شش ماه آینده تمام افراد کره زمین به یکی از سیارات منظومه شمسی مهاجرت میکنند این اتفاق حتمی است وناگهانی پدیدار شده در ضمن مجلس ودولت اعلام کرده تحت هیچ شرایطی اجازه خروج یک نفر از جمعیت ایران را به فضا نخواهیم داد واو کسی نیست جز مسعود سلطانی فر

    • مداری

      میگن با یک تکنولوژی سریع وقوی تا شش ماه آینده تمام افراد کره زمین به یکی از سیارات منظومه شمسی مهاجرت میکنند این اتفاق حتمی است وناگهانی پدیدار شده در ضمن مجلس ودولت اعلام کرده تحت هیچ شرایطی اجازه خروج یک نفر از جمعیت ایران را به فضا نخواهیم داد واو کسی نیست جز مسعود سلطانی فر

    • بدون نام

      چه مربی موفقی چه کارنامه درخشانی.....

    • علی

      به نظرم خوبع

    • بدون نام

      خولن لوپتگی بهتراز این مربیه تیم ملی ایران برای پیشرفت بیشتر نیاز به مربیان اسپانیایی داره

      پاسخ ها

      • اکبر .ت.م.

        خاک برسر تاج با انتخابش، باهم شریکند تو قرارداد،

    • بدون نام

      به نظر من اصلا کارنامه خوبی نداشته تنهاافتخاری که داره اینه که بابلژیک به جام جهانی صعود کرده به درد نمیخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با بلژیک رفته جام جهانی
        با ایران میره جاک ملت های افغانستان

    • بدون نام

      همش که اخراج شده

    • علیرضا گل پرور

      سه ماه ملت را سر کار گذاشتن آخرش یک مربی با کارنامه ای بسبار بد به تیم ملی آوردند....مطمئن باشید یکسال بعد اخراج میشه فقط این وسط دلارها را با خودش میبره و سر همه بی کلاه میمونه ....خدا به خیر کنه

    • N

      جمع کنین بابا این دیگ چیه . میفهمین هیچکی کیروش نمیشه . باید بگم ک استقلالی های عزیز من پرسپولیسیم ولی همتون ک میگین پرسپولیسیا از کیروش بدشون میاد منکه اینجوری نیستم ولی خب اکثریت.... .

    • عشق ایران

      افتابه خرج لحیم کردنه

    • هادی

      حاج امیربیادقله نوعی

    • بدون نام

      پیش بینی رضا رشید پور درست آب دراومد آخرش شد وسنگگ

    • بدون نام

      بنظر لاته بدرد ایران میخوره، اینجا فقط مربی لات جواب میده

    • یاسر جباری

      آوردن مربی خارجی چه فایده ای داره؟؟؟میخاد چیکار کنه؟؟رفتن به جام جهانی رو که همین ایرانیها میتونن انجام بدن

    • بدون نام

      حتما ارزونه یاکیلویی هست یا اینکه ازتو لپ لپ جازه امده بیرون تمام مراحل مربیگریش اخراج شده هیچ دستاوردی نداشته تیم درست حسابی نرفته فقط پولارو جیب میزنن همین مربی درست حسابی دست بزارن پول بدن با دست پامیاد ۶ماهه گذشته هنوز سرمربی نداریم اونوقت میگن قطرعربستان اینا فوتبال بلد نیستن ایناکه بلد نیستن از چند سال پیش واسه ۲۰۲۰خواب دیدن شروع کردن هرثانیش دیره کلی شکم گنده نشستن هیچ کاری نمیکنن ففط بوجه خرج هم میکنن مفت خورا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج