جاباما
۸۶۲۹۵۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

وضعیت ایمنی بازار اصفهان خوب نیست

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، گفته سدمعبر کسبه، در بازارهای اصفهان، در صورت بروز حادثه، مانع عبور نیروها و موتورسیکلت‌های امدادی خواهد شد.

ایسنا: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، گفته سدمعبر کسبه، در بازارهای اصفهان، در صورت بروز حادثه، مانع عبور نیروها و موتورسیکلت‌های امدادی خواهد شد.

وضعیت ایمنی بازار اصفهان خوب نیست

به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، فرهاد کاوه آهنگران با اشاره به حریق بازار تبریز، اظهار کرد: بازارها، دارای محیط بسته هستند و به سبک قدیمی ساخته شده‌اند، جنس سقف آنها از چوب است که زمان گسترش حریق را افزایش می‌دهد. در بازار تبریز نیز شاهد چنین موضوعی بودیم، متاسفانه حریق از یک مغازه شروع شد و به سایر بازار گسترش پیدا کرد.

وی افزود: در بازار اصفهان هم علاوه بر قدمت بازار، معضلاتی برای اطفای حریق وجود دارد. از جمله این مشکلات این است که اگر حریق در زمان باز بودن مغازه‌ها اتفاق بیفتد با مشکل دسترسی به دلیل ترافیک اطراف بازار مواجه هستیم. از همین رو ایستگاه شماره 9 و 17 مخصوص امدادرسانی به بازار مستقر شده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: سازمان آتش نشانی اصفهان تاکنون 128 شیر هیدرانت در بازار اصفهان تعبیه کرده است که همه آنها کارایی لازم را دارد و به طور مرتب چک می‌شود اما هیدرانت‌های بازار با چیدن اجناس توسط صاحبان مغازه‌ها، مخفی و از دسترس خارج شده است.

کاوه‌آهنگران گفت: صعب العبور بودن مسیر رسیدن به بازار و عرض 3 یا 3.5 متری آن از دیگر مشکلات امدادرسانی در بازار است. علیرغم این شرایط، متاسفانه مغازه داران هم از هر طرف سدمعبر کرده اند، اجناس را از دو طرف دیوار بازار به داخل بازار وارد کرده و عرضی که برای عبور نیروهای آتش نشانی و مردم باقی مانده، حدود یک و نیم متر است.

وی با اشاره به اینکه وقتی حریق در محیط بسته رخ دهد همه به دنبال فرار به سمت بیرون هستند و نیروهای امدادی و حتی موتورسیکلت‌ها هم نمی‌توانند به راحتی وارد بازار شوند، اظهار کرد: مغازه داران با رفع سد معبر حداقل به فکر جان و مال خود در زمان حادثه باشند. امیدواریم با همکاری شهرداری بتوانیم موانع را به عقب تر برده تا مسیر امدادرسانی در بازار باز شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سقف‌های کاذبی که کسبه در بازار استفاده کرده‌اند و بعضا برخی تغییر کاربری‌ها، از دیگر عواملی است که امدادرسانی در بازار اصفهان را در زمان حریق دشوارتر می‌کند. با وجود برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد و مکاتبه با شهرداران مناطق و جلسه اخیر مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان در جلسه با مسئولان دادگستری، هنوز همکاری لازم از سوی کسبه وجود ندارد و باید اعلام کرد که وضعیت ایمنی بازار اصفهان خوب نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      در بازارهای اینچنینی که مهارکردن آتش باهرلحظه تاخیرگسترش می یابدبایداززیر زمین یا درون دیوارها،لوله های قطوررادرکل مسیربازارنصب کرده تادرمواقع آتش سوزی ،آب ازخارج بازار توسط ماشین آتش نشانی درون آن پمپ شودوبه نوبت تاهرجایی که دسترسی به انشعابهای درون بازارهست بازشده وبه شیلنگ مخصوص وصل شده وسریعا آتش خاموش گردد.البته بایدلوله هاطوری تعبیه شوندکه درموقع آتش سوزی به سهولت وسرعت وباچرخش مختصر به شیلنگ وصل شوند.البته میتوان مخزنهای بزرگ آب باپمپاژمناسب درارتفاع قرارداده وباآموزش استفاده وراه اندازی به تعدادی ازبازاریان،کارهای اورژانسی تارسیدن آتش نشانی انجام پذیرد.اینکه دست روی دست بگذاریم تاآتش نشانی برسد،کل بازاردچارحریق میشود،نوشداروپس ازمردن سهراب است.اگردربازارتبریزازچنین امکاناتی استفاده میشدشاهداین وضعیت اسفبارنمی شدیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج