جاباما
۸۶۲۹۶۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

هایکو ماس: اروپا درباره برجام یکپارچه عمل می‌کند

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اهمیت حفظ برجام گفت که مذاکرات با موضوع اجرایی شدن برجام ادامه خواهند داشت.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اهمیت حفظ برجام گفت که مذاکرات با موضوع اجرایی شدن برجام ادامه خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در نشست وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: کشور‌های اروپایی همگی به طور متحد بر این باور هستند که داشتن توافقی هسته‌ای با ایران و اجرایی کردن آن ضروری است.

هایکو ماس: اروپا درباره برجام یکپارچه عمل می‌کند

وزیر امور خارجه آلمان هنگام ورود به محل جلسه شورای روابط خارجی وزیران اتحادیه اروپا به خبرنگار‌ها توضیح داد: ما در اروپا اتفاق نظر داریم که این توافق برای امنیت ما ضروری است. هیچ کسی نمی‌خواهد که ایران بمب هسته‌ای داشته باشد و این [جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای]هدف این توافق است که تا کنون با موفقیت در راستای آن عمل کرده‌ایم. به همین دلیل به مذاکرات درباره اجرای این توافق ادامه خواهیم داد و دوباره مذاکراتی دقیقاً در این باره خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود قرار است درباره تلاش‌ها برای نگه داشتن ایران در برجام بحث و رایزنی کنند. این اولین دیدار آن‌ها از زمان اعلام تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره وضعیت پیرامون برجام اظهار داشت: همان‌طور که از موضع اتحادیه اروپا مطلع هستید ما کماکان از این توافق و اجرای کامل آن حمایت می‌کنیم. من در حاشیه این نشست دیداری با وزیران امورخارجه انگلیس و فرانسه و آلمان خواهم داشت تا درباره چگونگی ادامه حمایت از اجرای این توافق گفتگو کنیم.

همزمان با گذشت یک سال از زمان خروج آمریکا از برجام و تعلل اروپایی‌ها در انجام تعهداتشان، ایران هفته پیش اعلام کرد که قصد دارد اجرای دو مورد از تعهداتش در این توافق را متوقف کند و اروپا ۶۰ روز فرصت دارد تا برای حفظ توافق اقدامی مؤثر و عملی انجام دهد.

در پی انتشار این خبر، اتحادیه اروپا به همراه انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک از تصمیم تهران ابراز نگرانی و بر ادامه پایبندی خود به برجام تاکید کردند. آن‌ها از ایران خواستند تا به تعهداتش در این توافق پایبند بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه قراره همه به برجام عمل کنن بسم الله وگرنه ایران نمیتونه هم از انرژی هسته ایش کوتاه بیاد هم تمام منافعش بخاطر امریکا واروپای احمق به خطربیفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج