۸۶۳۰۱۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رحیمی: ساختار ارتباط روحانی و سیاسیون تغییر کند

علیرضا رحیمی، نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ضمن اشاره به دیدار رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی کشور، گفت: رئیس‌جمهور در قبال تمامی مسائل کشور در حوزه اجرایی مسئولیت دارد، بخشی از مسائل کشور هم مربوط به سیاست داخلی است.

اعتمادآنلاین: علیرضا رحیمی، نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ضمن اشاره به دیدار رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی کشور، گفت: رئیس‌جمهور در قبال تمامی مسائل کشور در حوزه اجرایی مسئولیت دارد، بخشی از مسائل کشور هم مربوط به سیاست داخلی است.

او ادامه داد: سیاست داخلی کشور قاعدتاً با حضور فعالیت و مشارکت تمامی بازیگران، فعالان و جریانات سیاسی شکل می گیرد. طبیعتاً زمانی که فعالان سیاسی با رئیس‌جمهور ارتباط مستقیم داشته باشند، حتی سالی یک بار، حتماً دغدغه آنها برطرف خواهد شد. وقتی فعالان سیاسی بی‌واسطه با رئیس‌جمهور صحبت می‌کنند، می‌توانند پیام‌هایشان را به درستی منتقل کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر، اگر فعالان سیاسی گلایه‌ای دارند یا کاستی و نواقصی در حوزه سیاست داخلی، عملکرد رئیس‌جمهور و کابینه می‌بینند، می‌توانند مستقیماً منعکس کنند. بنابراین فضای همدلی، تقریب و نشاط سیاسی خوبی خلق می‌شود.

رحیمی بر لزوم جمع‌بندی جلسات فعالان سیاسی با رئیس‌جمهور تاکید کرد و گفت: مهم این است که جلسات جریانات سیاسی با رئیس‌جمهور به جمع‌بندی برسد و به صرف گفت‌وشنود نباشد. گرچه صرف گفت‌وشنود هم به لحاظ سیاسی مطلوب است، اما به لحاظ عملکردی اگر جمع‌بندی درستی از این جلسات بیرون بیاید می‌تواند به توسعه سیاسی در کشور کمک کند و احیاناً می‌توان برای بداخلاقی‌هایی هم که در حوزه سیاسی، چه از طرف گروه‌های سیاسی و چه از سوی مطبوعات و رسانه‌ها، صورت می‌گیرد راهکاری اندیشید.

او با بیان اینکه تعداد جلساتی که رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی و فراکسیون‌های سیاسی مجلس برگزار می‌کند کم است، تاکید کرد: ساختار ارتباط رئیس‌جمهور با احزاب و جریانات سیاسی باید تغییر کند؛ برای این کار نیاز است که در ارتباط رئیس‌جمهور با جریانات سیاسی و احزاب بازنگری صورت گیرد. ما خانه احزاب داریم که در آنجا به طور رسمی رای‌گیری می‌شود. حضور رئیس‌جمهور در خانه احزاب و همچنین در مجلس و فراکسیون‌های مختلف می‌تواند فرصت قلمداد شود.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: در ماه مبارک رمضان، عید نوروز و مناسبت‌های گوناگونی که داریم، دیدارهای چهره‌های موثر سیاسی با رئیس‌جمهور می‌تواند بخشی از برنامه همفکری و هم‌اندیشی نخبگان سیاسی با آقای روحانی تلقی شود. اما در حال حاضر سالانه یک دیدار دارند که این دیدار تا حدی تشریفاتی شده است. البته همین گفت‌وشنود هم موثر است، اما به نظر می‌رسد نیاز است ارتباط بیشتر شود و ساختار ثابت و ماندگاری برای ارتباط رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی پیش‌بینی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج