۸۶۳۱۰۴
۱۹ نظر
۷۶۳۳
۱۹ نظر
۷۶۳۳
پ

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران

این روز‌ها حتی کوچک‌ترین فضا‌های سبز نیز دارای زمین بازی مخصوص کودکان هستند. به همین دلیل می‌توان گفت که در هر پارک و محیط تفریحی، جایی برای سرگرمی فرزندانتان وجود خواهد داشت. اما باید بدانید که گاهی لازم است کودکان در محیط‌هایی قرار بگیرند که کاملا مختص آن‌هاست.

برترین ها: این روز‌ها حتی کوچک‌ترین فضا‌های سبز نیز دارای زمین بازی مخصوص کودکان هستند. به همین دلیل می‌توان گفت که در هر پارک و محیط تفریحی، جایی برای سرگرمی فرزندانتان وجود خواهد داشت. اما باید بدانید که گاهی لازم است کودکان در محیط‌هایی قرار بگیرند که کاملا مختص آن‌هاست. جایی که برای کودکان ساخته شده و تنها هدفش سرگرمی، لذت و آموزش به کودکان است. این مکان‌ها در میان جا‌های دیدنی تهران کمی ناشناخته مانده است. لیستی که در ادامه به شما معرفی می‌شود، مکان‌های تفریحی کودکان در تهران هستند که می‌توانند در آن‌ها لحظه‌های خوشایند و به یاد ماندنی را تجربه کنند.

آموزش و قرارگیری در فضای درست تفریحی و فرهنگی یکی از دغدغه‌هایی است که خانواده‌ها برای تفریح فرزندشان دارند. مکان‌های تفریحی مخصوص کودکان، محیط‌هایی شاد است که کاملا برای تفریح، سرگرمی و آموزش کودکان ساخته شده است.

باغ کتاب، فرصتی برای علم و تجربه

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران
مجموعه باغ کتاب تهران، یکی از کامل‌ترین محیط‌های آموزشی و فرهنگی است که می‌تواند ساعت‌ها شما و فرزندانتان را سرگرم کند. باغ کتاب بزرگ‌ترین مجموعه‌ی کتاب و سرگرمی کشور و به عبارتی یکی از بزرگترین کتاب فروشی‌ها در جهان به شمار می‌آید. این ساختمان دارای دو بخش است که در هر قسمت می‌توانید سرگرمی محبوب و خاصی را پیدا کنید.

فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کودکان

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران

بلوک شمالی مجموعه یا بلوک A، بهارستان نام گذاری شده و مخصوص کودکان است. فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی اولین فضایی است که باید همراه کودک خود به آن سر بزنید. هر کتابی که برای آموزش و تربیت کودک و یا در زمینه‌ی سرگرمی او نیاز دارید را می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید. علاوه بر آن گشت زدن در میان کتاب‌ها یکی از لذت‌های تکرار نشدنی است که می‌توانید به همراه فرزندتان داشته باشید. این بخش در طول هفته کارگاه‌های مختلف قصه گویی، بازی، کاردستی و... را به صورت رایگان برای کودکان برگزار می‌کند.

در اطراف فضای این ساختمان مجسمه‌هایی آشنا از شخصیت‌های کارتونی خواهید دید. کودک شما می‌تواند دقایقی را با دیدن این مجسمه‌ها سرگرم باشد و عکس یادگاری بگیرد.

باشگاه رباتیک

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران
کودکان امروز بخش مهمی از تفریح و سرگرمی را در دل تکنولوژی جست و جو می‌کنند. دنیایی شگرف که در اطراف آن‌ها به فراوانی و سادگی دیده می‌شود. مجموعه باغ کتاب با تلفیق بازی و تکنولوژی راهی برای سرگرمی کودکان فراهم کرده است. باشگاه رباتیک باغ کتاب پذیرای کودکانی است که به ساخت ربات و نوآوری در ساخت ابزار‌های تکنولوژی علاقه دارند.

سرزمین فکر بازیا

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران
این مجموعه بر اساس هوش هشت‌گانه گاردنر طراحی شده است. فکربازیا فضایی در بلوک A است که کودکان در آن بازی‌های خاص و هدف‌مندی را تجربه می‌کنند. حضور در این شهربازی کوچک صرفا برای تفریح نیست. کودکان در طول بازی با معما‌های ساده‌ای روبه رو هستند که میزان خلاقیت و یادگیری آن‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن می‌تواند کودک را به خود باوری در انجام کار‌ها برساند. مجموعه فکر بازیا دارای ۲۴ بازی متفاوت است که هرکدام از آن‌ها بر اساس جهت دهی به استعداد‌های کودکان برنامه ریزی شده است.

باغ علم کودک

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران
این مجموعه برای کودکان ۶ تا ۱۳ سال طراحی شده و شامل بازی‌های مختلفی با زمینه‌های بدن، شهر، خانه، کره زمین و فضا است. باغ علم کودک در بلوک C قرار دارد و یکی از جذابیت‌های آن، طراحی چهره کودک توسط ربات نقاش است.

کافه کودک

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران
در باغ کتاب علاوه بر سرگرمی‌های متفاوتی که کودک شما تجربه می‌کند، فضایی به عنوان کافه در آن در نظر گرفته شده است. این فضا کافه‌ای است که می‌توانید همراه کودکتان از خوراکی‌های آن امتحان کنید. اما یادتان باشد که صاحب اصلی آن، فرزندانتان هستند. منوی کافه کودک کاملا سازگار با تغذیه کودکان است و آسیب‌های تغذیه‌ای در آن کاملا در نظر گرفته شده است.

پارک ژوراسیک، بازمانده‌هایی از دایناسور‌ها

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران
شاید علاوه بر فرزندتان برای شما هم جالب باشد ه در گوشه‌ای از شهر بزرگ تهران، دایناسور‌هایی در یک پارک به نمایش درآمده‌اند. پارک ژوراسیک یا بوستان دایناسور‌های متحرک جایی است که کودکتان می‌تواند با گونه‌های مختلفی از این موجودات عظیم الجثه آشنا شود. در این پارک همه‌ی اطلاعات از جمله نام علمی هر گونه، شرایط زیستی لازم، تغذیه و... به بازدیدکنندگان ارائه شده است. تعدادی از این گونه‌های به نمایش درآمده می‌توانند پلک بزنند و دست و پای خود را به حرکت درآورند. پارک ژوراسیک تهران در منطقه‌ی سعادت آباد قرار گرفته و هر روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ پذیرای شما و فرزندانتان است.

سرزمین لی لی پوت، تجربه‌ی آرزو‌های شغلی

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران
یکی از مشکلاتی که کودکان نسل‌های گذشته با آن رو به رو بودند، آگاهی نداشتن از علاقه و استعداد در انتخاب شغل آینده بود. این مسئله در کودکان نسل اخیر تا حدود زیادی با آموزش و هدایت درست حل شده است. یکی از این ابزارها، تجربه نمادین کودک در انجام آن شغل است. سرزمین لی لی پوت شهری کوچک در دل پایتخت است که کودکان شما می‌توانند مشاغل مختلف را در آن تجربه کنند. غرفه آتشنشانی، غرفه پزشکی، غرفه آشپزی و شیرینی پزی، غرفه مهندسی و نجاری و غرفه فروشگاه بخشی از مشاغل موجود در این دنیای رنگی کوچک است. این مرکز در شرق تهران است و کودک شما می‌تواند در یکی از چهار سانس دو ساعت و سی دقیقه‌ای آن به بازی و تجربه بپردازد.

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران

هیومن پارک، سفر به درون بدن

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران
سفر به هیومن پارک سفری علمی و مهیج است. جایی که می‌توانید در آن با کبد و کلیه و دندان‌ها عکس سلفی بگیرید و از اتفاقاتی که در بدنتان می‌افتد آگاه شوید. این پارک برای همه سنین مناسب است. کودکان و نوجوانان در این پارک از اطلاعات مفیدی درباره نحوه‌ی غذا خوردن برای جلوگیری از رسیدن آسیب به بدن مطلع می‌شوند و دیدار نزدیکی با اعضای داخلی بدن دارند. این سفر می‌تواند سفری هیجان انگیز برای آن‌ها باشد. این مجموعه در منطقه دارآباد راه اندازی شده و اندام‌های حیاتی با ابعاد بزرگ را به نمایش درآورده است.

سرزمین عجایب، قدیمی دوست داشتنی

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران
شاید مساحت این شهربازی چندان زیاد نباشد، اما پس از گذشت سال‌ها هنوز یکی از پرطرفدارترین مراکز سرگرمی برای کودکان و بزرگسالان است. سرزمین عجایب در طبقه انتهایی مرکز خرید تیراژه قرار گرفته و با داشتن بیش از ۱۴۰ دستگاه بازی متفاوت به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی برای کودکان تبدیل شده است. این مجموعه همچنین دارای فضای مخصوص برگزاری جشن تولد کودکان نیز است. چرخ و فلک، قطار و بازی‌های کامپیوتری بخشی از بازی‌های این شهربازی کوچک است.

اگر به دنبال مجتمع تفریحی سرپوشیده‌ی دیگری برای بازی کودکان خود هستید، شهربازی ژوپیتر مجتمع کوروش، شهربازی فان تایم مجموعه پالادیوم و دنیای بازی چمران در مجموعه بولینگ عبدو پیشنهادات دیگر ما به شما هستند.

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران

شهر بازی بیلینو، شهرسازی به سبک کودکانه

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران
شهربازی عمرانی یکی از فضا‌های بازی است که می‌توان گفت مشابه آن در دنیاکمتر دیده شده است. بیلینو اولین پارک عمرانی ایران است که با وسایل راه سازی، عمرانی و ماشین آلات در مقیاس کوچک توانسته به یکی از شهربازی‌های متفاوت و موفق ایران تبدیل شود. هدف از ایجاد این مجموعه علاوه بر بازی و سرگرمی، تلاش برای تجربه و یادگیری کودکان و نوجوانان است. شهربازی بیلینو در پارک نهج البلاغه میزبان کودکان علاقه‌مند به شهر سازی است.

پارک بازیافت، دیداری از جنس آموزش

بهترین مکان‌های تفریحی کودکان در تهران
هم فال و هم تماشا! این جمله‌ای است که می‌تواند به خوبی پارک بازیافت تهران را توصیف کند. به همراه کودکتان راهی این پارک شوید و از دیدن تندیس‌های حیوانات که با مواد بازیافتی ساخته شده است لذت ببرید. در این پارک کودکان متوجه می‌شوند که بسیاری از دورریختنی‌ها برگشت پذیر هستند و فرهنگ صحیح جدا کردن زباله را آموزش خواهند دید. پارک بازیافت یکی از مهم‌ترین بوستان‌های محله علی آباد تهران است.

علاوه بر مکان‌های تفریحی که در بالا معرفی شد، در سال‌های اخیر خانه‌های کودک بسیاری در بیشتر مناطق تهران افتتاح شده که شما می‌توانید در ساعت‌هایی از روز فرزندتان را به این خانه‌های بازی بسپارید. انجام بازی‌های متفاوت در این مراکز می‌تواند در رشد فردی و خلاقیت فرزندانتان موثر باشد. فراموش نکنید که کودکان شاد می‌توانند آینده‌ای زیبا و موفق بسازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطلب خوبی بود

    • بدون نام

      خیلیاشو نشنیده بودم. ممنون

    • بدون نام

      باز هم تبعض ها را مشاهده میکنید اینهایی را که نام بردید تماما برای بچه های مرفه نشینان تهران ودر بالای شهر ساخته ساخته شده وبا کدام پول مردم معمولی فرزند شان را به اینجاها ببرند نوعی دعوت برای خالی کردن جیب مردم است باز یافت را برای بدبخت بیچاره پایین شهر ساختید چون میدانید همگی آشغال جمع کن هستند در حالیکه فضای کافی در جنوب شهر هم وجود داشت که نمونه بالا شهری هم براشون ساخته بشه یه بوستان تمدن در گلبرگ غربی است برای دیدن قسمت باغ موزه مینیاتور باید نفری دوهزار وپانصد تومان بدهید خوب با کدام پول پدر ومادرها فرزندانشون را به این سرزمین های رویایی ببرند باز هم خجالت بکشید از روی فرزندان بی بضاعت تهران که به نام مستضعفین در این سمتها قرار گرفتید ومیخورید ومیبرید وفرزندانتان معنای نداشتن را نمیدانند چه برسه به درک آن روزی خدا حقشان را از شما چپاول گران خواهد گرفت ودوره بخور بخور ها تمام میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی که دوهزار و پونصد تومان نداره بهتره به فکر پیشگیری
        از بارداری باشه

      • بدون نام

        اون دو پونصد که میگی هزینه یک پفکه بچه هم کمتره
        ماهم از طبقه محرومیم ماهم زورمون به خیلی چیز ها نمی‌رسه ولی بعضی وقتا شور یه چیزی رو در میارید

      • بدون نام

        شما حتما به جایه رفتن به مکان تفریحی برید داروخانه و کاندوم تهیه کنید بیشتر بکارتون میادش وقتی نمیتونی ۲۵۰۰ تومن هزینه کنی...........

    • سحر

      چه جالب.
      من بیشترشونو نمیدونستم. ایکاش هزینه هاشونم مینوشتین.
      ممنون

    • ناشناس

      خوب آدرس هر کدوم هم میذاشتید

    • ناشناس

      خوب آدرس هر کدوم هم میذاشتید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون شخصی که گفته تهرانیا حقشونه این همه امکانات چون شصت درصد مالیات رو میدن،میخوام بپرسم جایی مثل خوزستان که اکثر درآمد کشور از اونه چی؟آیا حقشه که یه شهربازی درست و حسابی نداره؟

    • بدون نام

      هر چی هست واسه تهرانه بقیه شهرستان ها جزو ایران نیستن گویا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره

      • تجریشی

        وقتی شصت درصد مالیات کل کشورو مردم تهران میدن حقشونه

      • بدون نام

        نه فقط تهرانیا آدم هستند امیدوارم یه روزی تهران بوسیله زلزله با خاک یکسان بشه

    • علی

      مطلب خوب وجالبی بود کاش آدرسهای دقیق راهم میگذاشتید

    • ARA

      پارک دایناسورها ما سه بار رفتیم کجا برا بچه ها برای بزرگا مناسب بعضی بزرگا از دایناسورهاش میترسن بلیطش قیمتش مناسب پیشنهاد میکنم برید ببینید لذت ببرید بهترین جا برا بجه ها قلعه سحرآمیز پارک ارم با تشکر از سایت خوب برترینها دست شما درد نکند

    • بدون نام

      پارک نهج البلاغه خوب نیست اصلا سرویس دهی ندارن همش تعطیله

    • بدون نام

      حسرت هیچ کدومشو نخورید
      چون باور کنید همشون مزخرفن

    • بدون نام

      تمام امکانات کشور در اختیار تهران و چند شهر نورچشمیه ولی درآمد کشور از جاهای دیگه است.خوزستان ،هرمزگان ،بوشهر ،کردستان،سیستان و بلوچستان فقط باید حسرت بخورند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج