۸۶۳۱۱۶
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

نگاهی به فصل ناکام جهانبخش در برایتون

مهاجم ایرانی برایتون در بازی آخر تلاش زیادی برای قهرمان کردن لیورپول داشت اما باز هم گل نزد.

وبسایت نود: ۱۹ حضور در ترکیب اصلی، صفر گل زده و صفر پاس گل، حاصل تلاش علی‌رضا جهانبخش، ملی‌پوش گیلانی کشورمان در اولین فصل حضور در برایتون بود.

مهاجم سابق داماش در هیبت آقای گل لیگ هلند و به عنوان گرانقیمت‌ترین خرید تاریخ برایتون راهی ورزشگاه آمکس شد. رسانه‌های انگلیسی با آب و تاب از موفقیت‌ هلندی‌ها البته نه در همان اولین فصل حضور در لیگ برتر انگلیس می‌گفتند و هوتون هم با بازی دادن به جهانبخش شانس او برای آشنایی هر چه زودتر با جو فوتبال انگلیس را بالا برد.

از تلفظ اشتباه تا طعنه

در ماه‌های اول رابطه جهانبخش با هواداران خوب بود. او را «علی جی» می‌خواندند و تلفظ اشتباه آن‌ها یعنی «جهانابخش» سوژه رسانه‌های محلی بود. زمان گذشت. تحرک علی‌رضا در خط حمله بالا بود اما در تیم دفاعی هوتون فضای زیادی برای حمله نمی‌یافت و البته چندان هم چارچوب‌شناس نشان نداد. برایتون از ابتدای فصل برای سقوط نکردن تلاش می‌کرد و تقریبا مقابل نیمی از تیم‌های جزیره حالت تدافعی داشت. پس طبیعی به نظر می‌رسد بازی تهاجمی جهانبخش به چشم نیاید.

نگاهی به فصل ناکام جهانبخش در برایتون

به همین دلیل در اکثر بازی‌هایی که برایتون نیاز به گلزنی نداشت، بازیکن ایرانی 90 دقیقه را به پایان نمی‌رساند. جهانبخش یک بار توپ را به تیر دروازه کوبید اما نتوانست گلی یه ثمر برساند. البته مصدومیت هم کار دست بازیکن ایرانی داد؛ آن هم در روزهایی که هوتون او را در ترکیب اصلی قرار می‌داد و ظاهرا داشت با جو خاص لیگ برتر خو می‌گرفت.

به هرحال ستاره خط حمله ایران، چند بازی اول ایران در جام ملت‌های آسیا را از دست داد اما در ادامه تیم کی‌روش را همراهی کرد و بیش از پیش از ترکیب برایتون دور شد. بازگشت علی‌رضا چندان هم موفقیت‌آمیز نبود. درگیری با کایل واکر در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس، جهانبخش را به دلایل غیرفنی روی جلد روزنامه‌های انگلیسی برد و جالب اینکه ستارگان سابق دنیای فوتبال و کارشناسان فعلی تلویزیونی مانند شیرر از جهانبخش دفاع کردند و واکر را مستحق اخراج دانستند.

این حمایت در تضاد با اتفاقات پس از بازی هفته سی و هفتم رقابت‌های لیگ برتر مقابل آرسنال بود. جهانبخش 24 ساعت پس از قطعی شدن بقای تیمش مرتکب یک خطای پنالتی روی مونرئال شد تا آرسنال از روی نقطه پنالتی به گل برسد. هوتون بین 2 نیمه او را تعویض کرد و هواداران عصبانی برایتون به طعنه اعلام کردند جهانبخش سرانجام اولین پاس گل فصل را داد!

آخرین بازی فصل، محلی برای خواهش هواداران ایرانی لیورپول از علی‌رضا برای گل زدن به منچسترسیتی و رقم زدن قهرمانی قرمزها بود؛ درخواستی که مهاجم ایرانی را تهییج کرد و او علاوه بر نقش‌آفرینی در تنها گل برایتون، نیمه اول خوبی را پشت سر گذاشت؛ درست مانند تیمش که 37 دقیقه سیتی را متوقف کرد اما در نهایت وا داد و 4 - یک شکست خورد.

آمار جهانبخش در یک نگاه

2 کارت زرد و تنها یک بار کوبیدن به تیر دروازه، آمار جهانبخش در 19 حضور ثابت جهانبخش در فصل اول حضورش در برایتون بود. او در مجموع هزار و 22 دقیقه در لیگ به میدان رفت. این آمار در جام حذفی انگلیس 4 بازی (328 دقیقه) و در جام اتحادیه انگلیس یک بازی 90 دقیقه‌ای بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • .......

      بابا خییییییلی دفاعی بود این مربی
      جهانبخشم بیچاره بیشتر دفاع بود تا حمله!
      فصل بعد خوب میشه ایشالا

    • بخشی

      اخه یکی نیس بگه برگرد بیا توشالیزارات برنجت وبکار اونجارفتی چکار کنی الان برنج هاشمی درامدش بیشتره خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      باید با تیم های هجومی سطح بالا قرارداد ببندد

    • بدون نام

      جهانبخش از همون اولش انتخاب بسیار بدی داشت به تیم ضعیفی مثل برایتون رفت که مشخصه این تیم برای بقا میجنگه و دفاعی بازی میکنه جهانبخش در تیم کیروش هم اصلا نتوانست قابلیت خودشو چه در جام جهانی وچه جام ملتها نشان بدهد چون کیروش با تیمهای ضعیف وقوی دفاعی بازی میکرد واین کاملا با فوتبال جهانبخش در تضاد است علی رضا اگر میخواست به لیگ برتر برود باید به تیمی لااقل مثل لستر میرفت که پیشنهاد هم داشت اون تیم قهرمان سه فصل قبل انگلیس شده بود وقطعا اینجوری دفاعی بازی نمیکرد جهانبخش در الکمار کاملا ازاد بود وهم گل زیاد وپاس گلهای زیادی داد چون کاملا با فوتبالش خو گرفته بود هنوز هم دیر نشده علیرضا اگه میخواد موفق بشه باید از برایتون بره به تیمی که دفاعی بازی نکنه چون بااین حال خودشو نابود میکنه تعجبه با مدیر برنامه مثل هاشمی مقدم چطور نفهمید این قضیه رو درصورتی که این اتفاق در طی سالهای که با کیروش هم کار کرده بود ومیدونست فوتبال دفاعی قابلیتهاشو میگیره این انتخاب بد رو داشت امیدوارم به یه تیم خوب بره وبازم بدرخشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج