۸۶۳۱۲۲
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

طالب‌لو: خارجی چرا، فرهاد را سرمربی کنید

وحید طالب لو حامی سرسخت سرمربیگری مجیدی در استقلال است. دروازه‌بان نامی باشگاه استقلال به مربیان خارجی در استقلال اعتقاد ندارد.

ایران ورزشی: وحید طالب لو موافق استخدام مربی خارجی نیست. او بر این باور است که استقلال به دلیل شرایط خاصش نیاز به یک مربی ایران دارد. او حتی از فرهاد مجیدی هم حمایت می‌کند و بر خلاف آن ها که می‌گویند جوان است و به درد سرمربیگری نمی‌خورد اما وحید اعتقاد دارد که فرهاد در استقلال موفق خواهد شد اگر با حمایت مواجه شود.

طالب لو به موفقیت های نسبی محمد تقوی در تراکتورسازی هم اشاره می‌کند و حتی عملکرد این مربی استقلالی در تیم تراکتورسازی را از جان توشاک و لیکنز بهتر می‌داند.

یک قهرمانی دیگر در لیگ برای استقلال از دست رفت. چه حسی داری؟

به عنوان یک استقلالی حس خوبی ندارم. این برای ما و هواداران استقلال بسیار سخت است که استقلال را در این وضعیت ببینیم، انتخاب های اشتباه، رفتارهای غلط و دور کردن استقلال از استقلالی ها بسیار آزار دهنده است و روند حرکت این تیم را کند می کند. این وضعیت قابل تصحیح است اما باید به جای آنکه تصمیم های سلیقه ای بگیریم، تصمیم های اصولی بگیریم و استقلال را با خود استقلالی ها جلو ببریم. متاسفم که دوباره شاهد ناکامی تیم محبوبم بودم.

می‌خواهند مربی خارجی بیاورند. بان این سیاست موافقی؟

چرا مجیدی را نگه نمی‌داند؟ مگر مجیدی نمی‌تواند سرمربی استقلال باشد؟ اگر همه از او حمایت کنند حتما در استقلال موفق می‌شود. اینکه می‌گویند فرهاد جوان است را اصلا قبول ندارم. باید به مربی داخلی میدان بدهند. مربی داخلی حاشیه ها را می شناسد.

طالب‌لو: خارجی چرا، فرهاد را سرمربی کنید

با توجه به این که حواشی را می شناسد می تواند آن ها را کنترل کند و برای استقلال مفید باشد. در نهایت می تواند همچون صمد مرفاوی یک مربی خوب خارجی در کنارش داشته باشد. متاسفانه مربیان خارجی بعضا حواشی را نمی شناسند. ویروسی را که در رگ های استقلال جاری است را نمی بینند و نمی شناسند و در نتیجه نمی توانند با آن ها مقابله کنند. به نظر من مجیدی با جو استقلال آشنا است و می‌تواند سرمربی باشد.

یعنی به مربیان داخلی بیش از مربیان خارجی اعتقاد داری؟

دراستقلال بله. یک مثال دیگر بزنم مربی مثل محمد تقوی در تراکتورسازی بسیار خوب عمل کرد. هم از جان توشاک و هم از لیکنزبهتر بود اما هیچکس او را ندید و همه گفتند او ایرانی است و تجربه ندارد. ما فقط دنبال کلمات پرطمطراق و دهان پر کن می گردیم. در حالی که اگر مربی داخلی داشته باشیم شاید بتوانیم امکانات بهتری هم برای او مهیا کنیم، نه این که یک سال برای تیم دنبال زمین بگردیم و ابتدایی ترین امکانات مثل زمین تمرین را هم نتوانیم برای تیم تهیه کنیم.

به جز مباحث فنی فکر می‌کنی چه مسائلی در سال ها اخیر به استقلال لطمه وارد کرده است؟

باید بگویم که باشگاه استقلال متعلق به مردم است. مخالف و موافق، رفیق و رقیب فرقی ندارد، تعداد طرفداران این تیم بسیار زیاد است و باید از آن مراقبت کرد و به هر کسی که سرمربی این تیم می شود کمک کنیم و البته انتخاب سرمربی هم باید درست و برپایه قاعده صورت بگیرد.

این طور نباید باشد که هر کسی در استقلال خود مختار عمل کند. استقلال نباید به یک جزیره خود مختار بدل شود و همه باید برای یک هدف تلاش کنند. مشکل این است که در استقلال چندین مدیر موازی وجود دارد. جزیره های خودمختاری که می خواهند شخصا تصمیم بگیرند تا سهم بیشتری از موفقیت های استقلال داشته باشند، در حالی که این استقلال متعلق به مردم است و در صورت کسب موفقیت حتی عضو بیست و پنجم تیم و سایر اعضا نهایتا می توانند برای سال بعد سهمی در تیم داشته باشند.

اگر این قاعده را همه متوجه بشوند می توانند برای رسیدن به موفقیت بیشتر تلاش کنند و به یکدیگر کمک کنند. متاسفانه در چند سال اخیر همه آن هایی که کاربلد بودند یا حذف شدند و یا به نوعی سوزانده شدند، به دلیل این که حمایت درستی از مجموعه خود باشگاه از آن ها صورت نگرفت. در باشگاه هر بخشی در یک اتاق در حال پیش بردن یک پروژه است. این مساله باید که حل شود.

طالب‌لو: خارجی چرا، فرهاد را سرمربی کنید

خیلی ها مثل تو از مدیریت استقلال در سال های اخیر انتقاد می‌کنند.

استقلال باید مراقب باشد که سرمایه هایش را نسوزاند. طی سال های گذشته استقلال خوب مدیریت نشد. انتخاب ها صحیح نبوده و بعضا آزمون و خطایی بوده است. بعضی ازافرادی که به استقلال آمدند شناخت واقعی از فضای فوتبال در یک باشگاه بزرگ مثل استقلال نداشتند و برخی به حضور در این مجموعه به عنوان شغل دومشان نگاه می کردند که این اصلا اتفاق خوبی نبوده است و مهم ترین دلیل ضربه خوردن استقلال همین انتخاب ها و تصمیم ها بوده است و امیدوارم در ادامه همه چیز برای استقلال بهتر پیش برود.

فارغ از این مباحث احتمال دارد به عنوان مربی دروازه بان ها به استقلال بیایی؟

من باید بگویم که اشکان نامداری کارش را خیلی خوب انجام داده و آمار گل های خورده استقلال نشان دهنده عملکرد خوب او است. درباره اینکه من به استقلال بیایم هم صحبتی نشده است و قرار نیست به کادرفنی اضافه شوم.

صحبت متفاوتی مانده؟

فقط می‌توانم تاکید کنم که امیدوارم استقلال با تصمیم های درست به روزهای خوبش بازگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه دایی نیست که این بچه سرمربی بشع!

      پاسخ ها

      • حمید

        جمله درستش اینه: فرناز را با سرمربی بکنید

    • ناشناس!

      استقلال اگه تو را می خواست بخاطر دعوا با رحمتی تو را بیرون نمی کرد و تو مجبور نبودی با پیراهن یه تیم دیگه از فوتبال خداحافظی کنی! حالا بیا بگو اگه میشه من استقلالی ام هورا!!!

    • امین قنبرزاده

      یک حرف حسابی ازمادرعروس.اخه...اینابامربی خارجی واون کچل...الان چندساله زیرپرسپولیس هستن بافرهادمجیدی بایدزیرنساجی هم باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج