جاباما
۸۶۳۱۲۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جذاب به توان دو؛ مرور آماری فصل عجیب لیگ برتر

منچسترسیتی و لیورپول رقم زننده بهترین کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس بودند.

وبسایت نود: به نقل از آاس، لیگ برتر انگلیس در فصل ۱۹-۲۰۱۸ با چهارمین قهرمانی منچسترسیتی به پایان رسید و اکنون هواداران این لیگ برای برگشتن تیم های محبوبشان باید تا ۱۰ آگوست صبر کنند.

منچسترسیتی با پیروزی در هیجان انگیزترین کورس قهرمانی تاریخ لیگ برتر به نخستین تیم این دهه تبدیل شد که از قهرمانی خود در لیگ برتر دفاع می‌کند. شاگردان یورگن کلوپ در لیورپول نیز علیرغم ثبت سومین حد نصاب امتیازی برتر تاریخ این لیگ نتوانستند جامی را به دست آورند. در حقیقت امتیازات این قصل لیورپول، برای قهرمانی در همه فصل های لیگ برتر به جز فصل های ۱۸-۲۰۱۷ و ۱۹-۲۰۱۸ کافی بوده است!

جذاب به توان دو؛ مرور آماری فصل عجیب لیگ برتر

به بهانه به پایان رسیدن این فصل جذاب، اومنی‌اسپورت مروری داشته بر آمار و ارقام رقم خورده از نگاه اوپتا:

۴۴: گل ایلکای گوندوغان در دربی شهر منچستر در ماه نوامبر 2018 بعد از رد و بدل شدن 44 پاس به ثمر رسید. هیچ گلی در این فصل از رقابت ها بعد از ثبت این تعداد پاس وارد دروازه رقبا نشده بود.

۹۶:۵۲: ضربه سر گابریل ژسوس در ماه فوریه برای ثبت پیروزی 2-0 سیتیزن ها در گودیسون پارک مقابل اورتون، دیرهنگام ترین گل فصل را در پنجاه و دومین ثانیه از دقیقه 96 بازی رقم زد.

۰۰:۰۷: در سمت دیگر، شین لانگ با باز کردن دروازه واتفورد در بازی ماه گذشته ساوتهمپتون مقابل این تیم در ثانیه هفتم، سریع ترین گل تاریخ رقابت ها را به ثمر رساند. این گل، یکی از 5 گل این فصل بود که در دقیقه یک به ثمر رسید و سهم سرخیو آگوئرو از این تعداد، 2 گل بود.

۰: تیم سقوط کرده فولام فصل را در شرایطی به پایان رساند که نتوانست مقابل شش تیم برتر لیگ، منچسترسیتی، منچستریونایتد، چلسی، لیورپول، آرسنال و تاتنهام حتی یک امتیاز نیز کسب کند. بقیه تیم های لیگ حداقل یک امتیاز را در مقابل این تیم ها کسب کرده بودند.

۲۲: با کسب 22 امتیاز از 10 مسابقه (شامل 7 برد، یک تساوی و 2 باخت) در مقابل سایر تیم های همشهری، چلسی توانست قهرمان مینی‌لیگ فرضی تیم های لندنی لیگ برتر شود. رقبای چلسی در این مینی‌لیگ را تیم های تاتنهام، آرسنال، وستهم، کریستال پالاس و فولام تشکیل می‌دادند. فولام در این عرصه و مقابل تیم های همشهری اش هم موفق به کسب حتی یک امتیاز نشد.

۳۱: ادن هازارد در این فصل از رقابت های لیگ برتر 16 گل به ثمر رساند و 15 پاس گل داد. او در کنار کسب عنوان بازی‌ساز فصل (بیشترین پاس گل) موفق شد بیش از هر بازیکن دیگری تاثیر مستقیم روی گل های تیمش داشته باشد. (31 گل) هازارد روی 49.2 درصد از مجموع گل های چلسی در این فصل تاثیر مستقیم داشت و این آمار، دلیل اشتیاق بیش از حد چلسی برای ماندن او را نشان می‌دهد.

۹: سادیو مانه و محمد صلاح تنها در کفش طلا رکوردی مشترک نداشتند بلکه آن ها یک رکورد جالب دیگر را هم ثبت کردند. این دو بازیکن در 9 مسابقه، گل های اول رقابت را به ثمر رساندند؛ بیش از هر بازیکن دیگری در رقابت ها.

۱۹: دیگر شریک دو بازیکن لیورپول در کفش طلا، پیر امریک اوبامیانگ ستاره گابنی آرسنال بود. 22 گل او 19 امتیاز را برای آرسنال به ارمغان آورد تا این ستاره آفریقایی با اختلاف، امتیازآور ترین بازیکن این فصل لقب گیرد. او 6 امتیاز با نزدیک ترین تعقیب کننده اش در این زمینه، فاصله دارد.

۸۶: اتین کاپو هافبک تیم واتفورد با ثبت 86 قطع ارتباط، بهترین بازیکن لیگ در این زمینه بود. جالب آن که دو مدافع میانی کاردیف سیتی، سول بامبا و برونو اکوئله مانگا با 81 قطع ارتباط در رده بعدی قرار دارند اما با این آمار مثبت دفاعی هم نتوانستند مانع سقوط تیمشان شوند.

۳۱۱۹: احتمالا برای خیلی ها جای تعجب ندارد که جورجینیو، هافبک ایتالیایی چلسی توانست با ثبت 3119 پاس، بیشترین تعداد پاس در رقابت های این فصل را به نام خود ثبت کند. ویرجیل فن‌دایک، تنها بازیکنی بود که به جز جورجینیو توانست به مرز 3000 پاس در این فصل برسد. دقت پاس جورجینیو در نخستین فصل حضور در جزیره هم عدد قابل توجه 89.23 درصد است.

۱۲: منچستریونایتد با کسب 12 پنالتی، بیش از هر تیم دیگری در این فصل صاحب ضربه پنالتی شد، هرچند تنها 9 ضربه از این تعداد راهی دروازه شد. کریستال پالاس دیگر تیم موفق فصل 19-2018 بود که با کسب 11 پنالتی، موفق به گل کردن 10 تا از آن ها شد.

۲۹: رالف هازن‌هوتل ماموریت خود را در نگه داشتن ساوتهمپتون در لیگ برتر به خوبی انجام داد اما به نظر می‌رسد یک جنبه، هنوز هم جای کار دارد. قدیس ها در این فصل 29 امتیاز را در موقعیتی از دست دادند که در بازی ها از حریفان پیش افتاده بودند. این در حالی است که مثلا لسترسیتی تنها 3 امتیاز را از موقعیت های برنده از دست داد. در سمت مقابل، لیورپول با کسب 16 امتیاز از موقعیت های بازنده (بازی هایی که عقب افتاده بود) بهترین تیم لیگ برتر است.

۱۴۱: لیورپول در این فصل از رقابت ها برای 141 روز صدرنشین بود. این در حالی است که سیتی، قهرمان نهایی فصل برای 125 روز در صدر حضور داشت. دیگر صدرنشینان این فصل رقابت ها چلسی و منچستریونایتد بودند که به ترتیب 9 و یک! روز حضور در صدرجدول را تجربه کردند.

۱۵.۶۳: بهترین تیم لیگ برتر از نظر نرخ تبدیل شوت به گل، آرسنال نام دارد که 15.63 درصد از شوت های خود را به گل تبدیل کرد. بعد از آرسنال در این جدول به ترتیب تیم های لیورپول، منچسترسیتی، بورنموث و برنلی قرار می‌گیرند.

۷۱: فصل 19-2018 با دیدن 71 تساوی، کمتر از هر فصل دیگری شاهد تقسیم امتیازات بود. همچنین 34 درصد از مسابقات با بردهای دور از خانه به پایان رسید که این نیز رکوردی جدید در لیگ برتر محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج