۸۶۳۱۳۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

توزیع ۱۱ هزار تن کاغذ بین نشریات در سال ۹۷

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال گذشته ۱۱ هزارتن کاغذ با نظارت این وزارتخانه میان اهالی مطبوعات توزیع شده است.

خبرگزاری فارس: سیدمحمدرضا دربندی، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با اشاره به تشکیل کارگروه کاغذ در شهریور ماه ۹۷ و حضور نمایندگان سازمان‌های ذیربط نظیر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران، تعزیرات حکومتی و انجمن‌ها و تشکل‌های فعال در حوزه کتاب و مطبوعات گفت: از بدو تاسیس این کارگروه تا کنون، پروفورمای مربوط به ۱۰۵ هزار تن کاغذ روزنامه به تصویب اعضای کارگروه رسیده و برای طی مراحل بعدی به وزارت صمت ارسال شده است.

وی در همین رابطه افزود: ۹۰هزار تن از پروفورماهای مصوب کارگروه کاغذ با تایید وزارت صمت، برای تامین ارز به بانک مرکزی ارجاع شد؛ بانک مرکزی نیز با تامین ارز ۱۶هزار تن کاغذ مطبوعات موافقت کرد که تاکنون حدود ۱۱هزار تن کاغذ پس از طی مراحل گمرکی با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار نشریات کشور قرار گرفته است.

دربندی در تشریح بیشتر این موضوع تصریح کرد: مجموع این ۱۱هزار تن کاغذ به روزنامه‌های سراسری، محلی، استانی و منطقه‌ای و همچنین نشریات با دوره‌های انتشار هفته‌نامه، دوهفته‌نامه، ماهنامه، فصلنامه و سالنامه در سراسر کشور، تخصیص و گزارش آماری آن در درگاه اینترنتی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی منتشر شد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گفت: در چنین شرایطی ما شاهد یک بازار باثبات و آرامی بودیم و کاغذ با ارز دولتی به مبلغ ۵هزار تومان و با ارز آزاد ۷ هزار تومان عرضه می‌شد تا اینکه از ابتدای بهمن‌ماه اختصاص ارز دولتی به کاغذ متوقف شد و با توجه به اینکه واردکنندگان، کاغذ مورد نیاز را به بازار عرضه نمی‌کردند، قیمت کاغذ در بازار آزاد با افزایش ۱۰۰درصدی مواجه شد.

دربندی به رایزنی‌های صورت‌گرفته با رئیس دفتر رئیس جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی برای حل این مشکل اشاره و عنوان کرد: اخیرا دولت به این نتیجه رسید که کاغذ را از لیست کالاهای اساسی حذف و ارز مورد واردات نیاز آن از محل ارز نیمایی تامین شود که بدیهی است در صورت بروز چنین اتفاقی، با افزایش دوباره قیمت کاغذ مواجه خواهیم شد.

وی به تاکید مقام معظم رهبری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حل مشکل کاغذ با کمک وزیر صنعت، معدن و تجارت، در جریان بازدید ایشان از نمایشگاه کتاب اشاره و اظهار داشت: پس از دستور رهبر معظم انقلاب، وزیران مربوطه برای بازگرداندن کاغذ به فهرست کالاهای اساسی اقدام کردند و در جلسه ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور مقرر گردید تخصیص ارز دولتی به کاغذ نشر و مطبوعات تداوم داشته باشد.

دربندی تصریح کرد: بعد از این تصمیم و تخصیص ارز، به زودی کاغذهای مستقر در بنادر کشور ترخیص و نیاز مطبوعات تامین خواهدشد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ضمن اظهار امیدواری از سامان یافتن وضعیت کاغذ نشریات گفت: در شورای سیاست‌گذاری معاونت امور مطبوعاتی مصوب شده است از این پس حمایت‌های صورت گرفته در قالب «یارانه‌های مستقیم» و «کاغذ یارانه‌ای» به این صورت اختصاص می‌یابد که گزارش شمارگان واقعی از نشریه اخذ و اطلاعات دریافت شده پس از استعلام از چاپخانه و جهت راستی‌آزمایی، موارد در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش بفکر لوازم یدکی گران قیمت خودروها هم باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج