جاباما
۸۶۳۱۶۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

طعم تلخ تحقیر در اولدترافورد

منچستریونایتد در آخرین بازی فصل در مقابل تیمی سقوط کرده شکست خورد.

وبسایت نود: در آخرین هفته از رقابت های لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد در اولدترافورد میزبان کاردیف سیتی سقوط کرده بود و در پایان با نتیجه ۲-۰ شکست خورد تا با ثبت دهمین شکست فصل، کار خود را با ۶۶ امتیاز و جایگاه ششم جدول به پایان ببرد.

منچستریونایتد که هفته قبل با تساوی ۱-۱ مقابل هادرزفیلد، دیگر تیم سقوط کرده لیگ برتر، اندک شانس های خود برای حضور در اروپا را از دست داده بود، در این هفته نیز در مقابل یکی دیگر از تیم های انتهای جدول باخت. شکستی که موجب ثبت انبوهی از رکوردهای منفی و شکسته شدن برخی رکوردهای تاریخی شد. در ادامه به برخی از این رکوردها خواهیم پرداخت.

بعد از شکست ۳-۰ در ولز در ۲۶ نوامبر ۱۹۶۰، منچستریونایتد در ۸ تقابل خود با کاردیف در رقابت های لیگ شکست نخورده بود و در این مسابقات به ۶ پیروزی و ۲ تساوی رسیده بود. به این ترتیب شکست روز یکشنبه، اولین شکست شیاطین سرخ برابر کاردیف بعد از ۵۹ سال بود.

همچنین کاردیف سیتی در ۱۵ دیدار دور از خانه خود مقابل منچستریونایتد در تمامی رقابت ها (۳ برد، ۶ تساوی، ۶ شکست) هرگز دروازه اش را بسته نگه نداشته بود و در بازی پایانی فصل، برای اولین بار در تاریخ خود موفق به انجام چنین کاری شد.

طعم تلخ تحقیر در اولدترافورد

منچستریونایتد در حالی پای به دیدار پایانی فصل می‌گذاشت که از 26 تجربه قبلی خود (هفته های پایانی 26 فصل لیگ برتر) در 18 فصل، لیگ را با پیروزی در هفته پایانی تمام کرده و موفق ترین تیم لیگ برتر در این زمینه محسوب می‌شد. همچنین بعد از شکست 1-0 مقابل وستهم یونایتد در روز پایانی فصل 07-2006 (13 می 2007 با تک گل کارلوس توز) یونایتد هرگز در هفته های پایانی شکست نخورده بود. البته شکست آن فصل در دیداری کاملا تشریفاتی رقم خورد، چرا که یونایتد پیش از این قهرمانی خود را مسجل کرده بود.

یونایتد و ده‌خیا در آخرین بازی فصل و مقابل تیمی سقوط کرده نیز از بسته نگه داشتن دروازه عاجز بودند تا فصل 19-2018 را با تنها 2 کلین شیت در بازی های خانگی به پایان برسانند. (تساوی های بدون گل مقابل کریستال پالاس و لیورپول) بعد از فصل 63-1962 و ثبت 2 کلین شیت خانگی در تمام فصل (پیروزی های 2-0 و 3-0 مقابل بیرمنگهام و بولتون) این ضعیف ترین فصل یونایتد در بازی های خانگی بوده است. شاگردان سر مت بازبی فصل مورد اشاره را در رده نوزدهم لیگ دسته اول به پایان رسانده بودند!

منچستریونایتد فصل را با 5 بازی متوالی بدون برد به پایان رساند. (2 تساوی و 3 شکست) شیاطین سرخ آخرین بار در می 2017 روندی شامل 5 بازی متوالی بدون برد در لیگ برتر را تجربه کرده بودند. (یونایتد 0-0 سیتی، یونایتد 1-1 سوانسی، یونایتد 0-2 آرسنال، یونایتد 1-2 تاتنهام و یونایتد 0-0 ساوتهمپتون) آن ها در حالی لیگ را با 5 بازی بدون برد به پایان رساندند که در 16 بازی ابتدایی تحت هدایت سولسشائر در لیگ برتر، تنها در 4 بازی موفق به پیروزی نشده بودند. (12 برد، 2 تساوی، 2 شکست)

پیش از بازی یکشنبه، کاردیف سیتی 23 بار در مقابل 6 تیم همیشه حاضر در رقابت های لیگ برتر قرار گرفته بود و از 69 امتیاز ممکن، تنها 2 امتیاز کسب کرده بود. (2 تساوی، 21 باخت) آن ها هر 19 بازی اخیر را باخته بودند و در این بازی ها 13 گل زده و 51 گل نیز دریافت کرده بودند. در حقیقت بعد از تساوی 2-2 مقابل همین یونایتد در نوامبر 2013، کاردیف دیگر امتیازی از این تیم ها نگرفته بود تا این که اولین پیروزی خود مقابل تیم های همیشه حاضر در رقابت ها را روز یکشنبه برابر یونایتد جشن گرفت.

کاردیف نیمه اول این مسابقه را با پنالتی ناتانیل مندز لنگ با برتری 1-0 به پایان رساند. پیش از این مسابقه، کاردیف تنها در 3 مسابقه این فصل، نیمه اول را با برتری به رختکن رفته بود. در لیگ برتر تنها دربی کانتی 08-2007 (یک بازی) و کویینز پارک رنجرز 13-2012 (دو بازی) آماری بدتر از کاردیف داشته اند.

نیل وارناک، سرمربی باتجربه کاردیف در حالی برای پنجمین بار قدم به اولدترافوردمی‌گذاشت که در 4 حضور قبلی خود در این ورزشگاه با 4 تیم متفاوت، شکست خورده بود؛ شکست 2-0 با ناتس کانتی در 17 آگوست 1991، شکست 2-0 با شفیلد یونایتد در 17 آپریل 2007، شکست 1-0 با کریستال پالاس در 8 نوامبر 2014 و شکست 2-0 با بری در جام اتحادیه در اکتبر 1998. در همین بازی یونایتد در مقابل بری، وارناک در حالی شکست خورد که بازی به وقت های اضافه رفته بود و گل نخست یونایتد را اوله گونار سولسشائر در دقیقه 106 به ثمر رساند.

به این ترتیب و بعد از 4 باخت، وارناک با پنجمین تیم خود موفق به شکست منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد شد. شاید وارناک خوش شانس بوده که در جنین برهه ای در مقابل یونایتد قرار گرفته است. برهه ای که هیچ یک از هواداران یونایتد تمایلی به یادآوری آن در آینده نخواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج