جاباما
۸۶۳۱۷۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

منچسترسیتی از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟

منچسترسیتی در آستانه جریمه بزرگی قرار گرفته است. بازرسان یوفا می خواهند قهرمان لیگ برتر را از لیگ قهرمانان اروپا محروم کنند.

طرفداری: تحقیقات بر روی پرونده فریب دادن بازرسان مالی یوفا توسط باشگاه منچسترسیتی، می تواند به محرومیت قهرمان لیگ برتر از حضور در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، پولدارترین تورنمنت اروپا و جامی که باشگاه بیش از همه خواهان آن است، منجر شود.

به گزارش نیویورک تایمز، مسئولان فدراسیون فوتبال انگلیس و یوفا، طی ماه های اخیر در حال تحقیق روی منچسترسیتی بر سر اتهاماتی بودند که افشاگری های فوتبال لیکس، آنها را داغ کرد. مجموعه ای از اعضای هیئت کنترل مالی یوفا که وظیفه دارند حساب باشگاه های مشکوک را بررسی کنند، دو هفته قبل در شهر نیون سوئیس گرد هم آمدند تا نتایج خود را نهایی کنند.

رهبر این هیئت، نخست وزیر سابق بلژیک، ایو لترم است که تصمیم نهایی را که می تواند حتی طی چند روز آینده رسمی شود، ابلاغ کند. انتظار می رود این هیئت، خواستار محرومیت منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپا برای حداقل یک فصل شود.

منچسترسیتی از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟

حتی توصیه کردن به محرومیت سیتی از لیگ قهرمانان اروپا، می تواند مجازات ترسناکی برای مالکان عرب این تیم باشد که یکشنبه، قهرمانی خود را در لیگ برتر جشن گرفتند. آنها مدت زیادی است که به دنبال اضافه کردن لیگ قهرمانان اروپا به ویترین افتخارات داخلی خود هستند و هر اقدام برای محرومیت منچسترسیتی، می تواند جرقه جدال حقوقی بزرگی را بزند.

جمع کردن و نگهداری ترکیب کنونی منچسترسیتی، بیش از یک میلیارد دلار هزینه داشته است که این تنها آخرین نمونه از هزینه هایی است که مالک باشگاه، شیخ منصور بن زائد آل نهیان، می تواند متحمل شده باشد. شیخ منصور طی دو دهه اخیر، میلیاردها دلار روی بازیکنان، مربیان، امکانات و هزینه های تیم هزینه کرده است تا منچسترسیتی، تیمی که در سال ۲۰۰۲ در دسته دوم لیگ انگلیس بازی می کرد، امروزه به یکی از بزرگترین و موفق ترین برندهای فوتبال جهان تبدیل شود.

هنوز مشخص نیست که محرومیت از لیگ قهرمانان(اگر لحاظ شود)، از فصل آینده اجرایی می شود یا منچسترسیتی از لیگ قهرمانان در فصل ۲۱-۲۰۲۰ محروم خواهد شد. مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده، از ماه بعد شروع خواهد شد و یوفا برای نهایی کردن محرومیتی که سیتی حق اعتراض به آن را خواهد داشت، باید با زمان بجنگد. منچسترسیتی قویا هرگونه تخلفی را رد کرده است و حتی سران این تیم به یوفا هشداد داده اند که در صورت محرومیت از تورنمنت، پاسخ پرخاشجویانه ای خواهند داد.

اگر یوفا در ثبت تخلف و اجرای مجازات ناکام باشد، سیستم فیرپلی مالی خود را که از سال ۲۰۱۱ اجرایی کرده، بی معنی خواهد دید. چند تن از اعضای این هیئت بازرسان هم در جمع خصوصی گفته اند اگر کار آنها بدون نتیجه دیده شود، اعتبارشان آسیب خواهد دید.

محرومیت منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپا، حاصل انتشار ایمیل ها و مدارکی است که نشریه اشپیگل منتشر کرد که در آن به وضوح نشان می داد که مثلا شرکت های حامی باشگاه از جمله اتحاد، تنها ۸ میلیون پوند از مبلغ حمایت مالی را تامین می کنند و سایر ارقامی که در قرارداد با اتحاد بسته شده، از طرف شرکت سرمایه گذاری مالک باشگاه تامین شده است. به زبان ساده، منچسترسیتی قراردادهایی امضا کرده که رقم پرداختی از اسپانسر، بسیار بالاتر از ارزش واقعی بازار بوده است. از طرفی این باشگاه در چند مورد، باعث منحرف شدن بازرسان مالی یوفا از تخلفات شده که حالا همگی در یک پرونده، جمع شده اند. سیتی قبلا در سال ۲۰۱۴ با جریمه قابل توجهی روبرو شده بود اما اتهامات جدید، وضعیت این باشگاه را در شرایط بحرانی قرار داده است.

در حالی که انتظار می رود بازرسان یوفا آماده محروم کردن منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپا باشند، همچنان در مورد اعتبار این کمیته نگرانی هایی وجود دارد و نتیجه نهایی پرونده، با دقت رصد می شود. باشگاه پاری سن ژرمن چند وقت قبل با سوال های مشابهی مواجه شد و حتی توانست در یک تابستان، نیمار و کیلیان ام باپه را به پایتخت فرانسه بیاورد.

با این حال، پاریسی ها که توسط خاندان سلطنتی قطر اداره می شوند، از جریمه سنگین فرار کردند. پاری سن ژرمن و یوفا، رابطه نزدیکی با هم دارند و مالکان این تیم، مالک بین اسپورتس، بزرگترین خریدار حق پخش بازی های یوفا، هستند. ناصر الخلیفی، مالک پاری سن ژرمن و شبکه بین، حالا عضو هیئت اجرایی یوفا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج