جاباما
۸۶۳۱۹۶
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

رد پای اسرائیل در انفجار‌های فجیره

در شرایطی که صهیونیست‌ها همواره ایران را به خرابکاری در منطقه متهم می‌کنند، کارشناسان منطقه بر این باورند که به احتمال زیاد رژیم صهیونیستی در پشت خرابکاری انفجارهای بندر فجیره قرار دارد.

روزنامه جوان نوشت: در شرایطی که صهیونیست‌ها همواره ایران را به خرابکاری در منطقه متهم می‌کنند، کارشناسان منطقه بر این باورند که به احتمال زیاد رژیم صهیونیستی در پشت خرابکاری انفجارهای بندر فجیره قرار دارد.

طارق ابراهیم، کارشناس امور خلیج فارس در لبنان با بیان اینکه خرابکاری در فجیره نمی‌تواند کار ایران باشد، گفت: «در فجیره یک پایگاه مهم امارات وجود دارد و نیز چندین مرکز کنترل و دیده‌بانی نظامی امریکا قرار دارند که فعالیت ایران در خلیج فارس را رصد می‌کنند».

ابراهیم تصریح کرد که طرفی که این اقدام را انجام داده غیرایرانی است و هدفش ضربه زدن به قدرت اقتصادی ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است. این کارشناس امور خلیج فارس تأکید کرد: «بعید نیست که طرف اسرائیلی پشت این عملیات باشد، زیرا این رژیم از توان لجستیک و اطلاعاتی لازم برای انجام آن برخوردار است».

محمد عباس، کارشناس مسائل نظامی در بیروت، در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: «به احتمال زیاد اسرائیل عامل این عملیات است، زیرا رژیم صهیونیستی در دکترین امنیتی و راهبردی خود، همواره به دنبال به راه انداختن مناقشه و درگیری بین کشورهای منطقه است. همه ما می‌دانیم که سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی، همواره از هر مناقشه‌ای بین کشورهای عربی برای ایجاد شکاف بین آن‌ها استفاده می‌کند. هدف دیگر این رژیم، به راه انداختن نزاع در داخل کشورهای منطقه است».

عباس افزود: «رژیم صهیونیستی ممکن است با این عملیات تلاش کند، امریکا را به اتخاذ تصمیمات شدیدتر در برابر ایران سوق دهد که البته لزوما به معنای جنگ نیست. البته عربستان هم در این باره منافعی دارد. در واقع عربستان و اسرائیل منافع مشترک در این باره دارند. عربستان و رژیم صهیونیستی، تمایل دارند که امریکا به نیابت از آن‌ها با ایران بجنگد». عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی‌الیوم هم گفت: «کسی که در پشت پرده این حمله قرار دارد، دارای قدرت اطلاعاتی بالایی است و توانسته است اهداف دریایی را با دقت بالایی مشخص کند و در تدابیر امنیتی امریکا، فرانسه، امارات و عربستان نفوذ کند. اسرائیل از چنین تنش‌آفرینی در منطقه سود می‌برد، زیرا اسرائیل خواهان وقوع جنگ است.

اظهارات این کارشناسان درحالی است که هفته گذشته مقامات صهیونیستی مدعی شدند که تل‌آویو اطلاعاتی در مورد طرح ایران برای حمله به منافع امریکا در خلیج فارس به امریکا منتقل کرده بود و اعزام ناوهای امریکایی هم به خاطر این اطلاعات اسرائیل بوده است. اسرائیل و عربستان سعودی همواره مقامات واشنگتن را به حمله نظامی علیه ایران تحریک کرده‌اند، اما امریکایی‌ها می‌گویند که حاضر به جنگ با ایران نیستند. اسرائیلی‌ها در امارات نفوذ زیادی دارند و با عنوان صاحبان شرکت‌های بازرگانی و اقتصادی نفوذشان را در امارات افزایش داده‌اند. اسرائیلی‌ها در سال‌های اخیر برای اولین بار یک دفتر نمایندگی دیپلماتیک در ابوظبی پایتخت امارات افتتاح کردند. در فوریه ۲۰۱۷ مقامات اماراتی گزارش‌هایی منتشر کردند که مأموران مورد حمایت موساد را در فجیره دستگیر کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو
      برو
      خودتی

      پاسخ ها

      • مرگ بر مزدورهای اسرائیل

        اگه جنگ بشه که دیگه اسرائیلی باقی نمی مونه

    • ایمان

      اسرائیل و عربستان و امارات بدونن اگر جنگی بین ایران و آمریکا رخ بده بیشترین خسارات را این کشورها مخصوصا اسرائیل خواهد دید شاید هم آخرین نفسش باشه

    • مراد

      وقتی رئیس جمهورمان آقای روحانی درتریبون جهانی بوضوح میگویدبستن تنگه هرمزتنها حربه مانیست وما اقدامات دیگری هم درپیش رو داریم!،توقع داریدجهان درمورداین قضیه خرابکاری چگونه بیندیشد؟!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب کاری کردیم ، تنها کار خوب روحانی همین بود افرین بهش.

      • بدون نام

        مسلما کار خودشون کشتی های خالی را هدف گرفتن. که خلیج را نا ارام کنن و بندازن روی ایران ازبس احمقن احمقهای روزگار

      • الی

        خب تا وقتی آدمایی مث شما رو داخل داریم دیگه دشمن خارجی رو میخوایم چیکار!!

      • بدون نام

        تو چرن میگی

      • بدون نام

        هر غلطی دوست دارند بکنند

      • هادی

        منظورشاقدامات مشروع است

    • بدون نام

      طارق ابراهیم !! محمد عباس!!! اینها را از کجا پیدا کردین؟

    • علی باقری

      تنگه هرمز دو راه رفت و برگشت داره
      ایران فقط میتونه طرف رفت تنگه رو ببنده
      طرف برگشت در کنترل کشوره عمانه


      عدد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علی باقری عزیزم اول برو مطالعه کن بعد حرف بزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج