۸۶۳۱۹۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خیال آسوده استقلال از حضور دوباره در آسیا

رقابت‌های لیگ برتر به هفته آخر رسید ولی قهرمان این رقابت‌ها باز هم مشخص نشد، هرچند با از بین رفتن شانس پدیده و استقلال، حالا فقط پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند، اما از آن سالی که پای سهمیه آسیا به میان آمد، کسب سکوهای دوم تا چهارم نیز برای تیم‌های مدعی حائزاهمیت شده و حالا دیگر لیگ برتر فوتبال ایران فقط به معرفی یک قهرمان خلاصه نمی‌شود.

فرهیختگان: رقابت‌های لیگ برتر به هفته آخر رسید ولی قهرمان این رقابت‌ها باز هم مشخص نشد، هرچند با از بین رفتن شانس پدیده و استقلال، حالا فقط پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند، اما از آن سالی که پای سهمیه آسیا به میان آمد، کسب سکوهای دوم تا چهارم نیز برای تیم‌های مدعی حائزاهمیت شده و حالا دیگر لیگ برتر فوتبال ایران فقط به معرفی یک قهرمان خلاصه نمی‌شود. قبل از اینکه این مطلب را ادامه داده و به بررسی شانس‌های قهرمانی و کسب سهمیه بپردازیم، جدول رده‌بندی و جایگاه ۵ تیم مدعی کسب سهمیه و برنامه هفته پایانی رقابت‌ها را مرور می‌کنیم:

۱- پرسپولیس ۵۸ امتیاز - تفاضل ۲۱
2- سپاهان 55 امتیاز - تفاضل 24
۳- استقلال ۵۴ امتیاز - تفاضل ۲۶
4- پدیده 53 امتیاز - تفاضل 15
۵- تراکتورسازی ۵۱ امتیاز - تفاضل ۱۷

دیدارهای هفته پایانی تیم‌های بالای جدول

پارس جنوبی - پرسپولیس
سپاهان - استقلال خوزستان
استقلال - سپیدرود
ماشین‌سازی - پدیده
فولاد - تراکتورسازی

طبق آمار و اطلاعات ارائه‌شده پرواضح است که شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر از سپاهان است. شاگردان قلعه‌نویی اگر قهرمانی می‌خواهند، باید خودشان استقلال خوزستان را شکست دهند و چشم به ساق‌های شاگردان تارتار در جم بدوزند تا پرسپولیس را مغلوب کنند، چراکه شاگردان برانکو با یک تساوی هم در قهرمانی هت‌تریک خواهند کرد و جایگاه سپاهان درصورت پیروزی مقابل حریف جنوبی در پایان رقابت‌ها در هر صورتی رده دوم جدول خواهد بود.

کسب سهمیه آسیایی اما و اگرهای خاص خود را دارد. احتمالا پرسپولیس و سپاهان با سهمیه مستقیم راهی دوره بعدی لیگ قهرمانان می‌شوند و ۲ سهمیه پلی‌آف دیگر می‌ماند برای ۳ تیم ازجمله استقلال، پدیده و تراکتورسازی.

نکته قابل‌توجه آنجاست که با توجه به شرایط جدول رده‌بندی از حالا حضور استقلال هم در آسیا برای فصل بعدی قطعی است و فقط نحوه صعود این تیم می‌ماند که درصورتی که شاگردان مجیدی خوش‌شانس باشند حتی با تساوی یا شکست سپاهان و پیروزی یا حتی تساوی در تهران مقابل سپیدرود نیز می‌توانند کسب سهمیه مستقیم را هدف قرار دهند. با این حال، اگر این اتفاق هم رخ ندهد، با توجه به اختلاف زیاد تفاضل گل استقلال با تراکتورسازی و حتی پدیده، استقلالی‌ها در بدترین حالت در رده چهارم جدول قرار می‌گیرند و باز هم سهمیه دوم پلی‌آف را برای خود خواهند کرد.

برای کسب دیگر سهمیه یعنی سهمیه چهارم نیز تراکتورسازی و پدیده جدال سرنوشت‌سازی را تجربه خواهند کرد. تراکتور درصورت پیروزی در اهواز باید چشم به تبریز و جدال دیگر تیم تبریزی با پدیده داشته باشد تا درصورت کسب حتی یک تساوی در بازی آخر بین ماشین و پدیده، این سهمیه به تراکتورسازی برسد اما اگر پدیده بتواند ضربه آخر را هم محکم در تبریز بزند، سهمیه چهارم نیز برای شاگردان یحیی خواهد شد.

گفتنی است اگر داماش قهرمان جام‌حذفی شود، با توجه به شرایط میزبانی و... شانسی برای حضور در لیگ قهرمانان ندارد و به همین دلیل حالت‌های کسب سهمیه آسیا، بدون توجه به احتمال قهرمانی داماش درنظر گرفته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج