جاباما
۸۶۳۴
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

پوشش نامناسب عامل از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها است

ماهواره ها سلیقه جنسی را تغییر داده اند

امین مجد گفت: تماشای فیلم‌های ماهواره‌ای موجب تغییر ذائقه جنسی در مردان شده و از طرفی حضور برخی زنان با پوشش نامناسب در جامعه، به این تغییر ذائقه دامن زده است.

زهرا امین مجد، عضو هیأت علمی مرکز مطالعات و تحقیقات زنان در خصوص انواع طلاق و علل رواج این مشکل در جامعه اظهار داشت: در گونه شناسی طلاق ۲ عامل عمده شناسایی می شود. یک دسته از طلاق ها ناشی از علل واقعی است که ادامه زندگی را برای زوجین غیر ممکن می کند و به لحاظ شرعی هم مجوز طلاق دارند. مثل کج خلقی های یکی از زوجین، رفتارهای غیرمشروعی که از کنترل خارج باشد و قابل درمان و بازگشت نباشد.

وی افزود: اما در موارد عمده ای که در دوره پست مدرن مشاهده می کنیم، طلاق هایی هستند که ناشی از تاثیرپذیری از مدل بازنمایی شده خانواده در رسانه ها بوده و عللی که موجب نارضایتی زوجین از ادامه زندگی می شود، علل مقایسه ای نام می گیرد. این علل حاصل مقایسه وضعیت موجود خانواده زن و شوهری با خانواده های دیگر و یا خانواده هایی است که در رسانه های ماهواره ای با آن ها مواجه می شوند.

امین مجد در ادامه خاطرنشان کرد: دسته دیگر طلاق ها ناشی از علل خیالی است که متأسفانه ما شاهد فزونی طلاق در این حوزه هستیم. این طلاق ها برگرفته از مقایسه نامناسب وضعیت خانواده با وضعیت سایر خانواده هاست که خلاف عقل و شرع است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در سال های اخیر پیکان انتقادات در ناحیه طلاق به سمت زنان است، اظهار داشت: بخشی از این انتقادها وارد است، زیرا گونه عمده ای از این درخواست ها در اثر مقایسه ها و در اثر نیاموختن اخلاق زندگی مشترک یعنی اخلاق مبتنی بر صبر و گذشت است.

امین مجد همچنین تصریح کرد: بخش دیگری از طلاق ها که از طرف خانم ها اتفاق می افتد نیز ناشی از یک جریان واقعی است که تحت تاثیر مدرنیزاسیون و افزایش جرم ایجاد شده است.

وی گفت: در فضای جدید با افزایش بزه در میان آقایان و با توجه به تحت تاثیر قرار گرفتن خانواده ها در اثر مشاهده رسانه، مردان دچار تغییر ذائقه جنسی شده اند. از طرفی حضور برخی زنان با پوشش نامناسب در جامعه، به این تغییر ذائقه دامن زده و روابط خارج از خانه باعث دلسرد شدن از زندگی در مردان می شود و مردان را به جدایی از همسر متمایل می کند. این در حالیست که، عامل مهریه و پرداخت آن در صورت طلاق، مردان را به این سمت سوق می دهد که با تحت فشار قرار دادن همسر، او را به سمت طلاق کشانده تا از زیر بار پرداخت مهریه شانه خالی کنند.

امین مجد در خصوص عوامل جزیی طلاق و با اشاره به رعایت اصل همسان همسری، تصریح کرد: اصل همسان همسری یا هم کُف بودن به حدی در آموزه های دینی توصیه شده که حتی به تمایلات زیبایی شناسانه افراد هم تأکید کرده تا مبادا بعد از ازدواج به بهانه های نازل مثل عدم پسندیدن چهره همسر، خانواده باعث از هم پاشیدگی شود.

این استاد دانشگاه همچنین اظهار داشت: بخش عمده دیگری از عوامل طلاق، عواملی هستند که بعد از شروع زندگی به وجود می آیند که معمولاً بستگی به گذشته افراد داشته و خانواده ها در این زمینه کوتاهی های جدی داشته اند.

امین مجد تاکید کرد: عدم آموزش صحیح مهارت های زندگی، مثل آموزش اخلاق مدارا، صبر، سازش، قنوت و تواضع در مقابل همسر، اخلاقیات مشترکی هستند که بود و نبود آن ها بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

منبع: برنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ماهواره ها سلیقه جنسی را تغییر داده اند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      "هم کف" درست نیست بلکه "هم کفو" درسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج