۸۶۳۴۹۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فروش برخی گیاهان دارویی اعتیادآور در عطاری‌ها!

فرماندار کاشمر گفت: گاهی برخی داروها مانند ترامادول و برخی گیاهان دارویی که به نوعی اعتیاد آور هستند در عطاری‌ها به فروش می‌رسند.

خبرگزاری ایسنا: فرماندار کاشمر گفت: گاهی برخی داروها مانند ترامادول و برخی گیاهان دارویی که به نوعی اعتیاد آور هستند در عطاری‌ها به فروش می‌رسند.

محمدعلی نبی‌پور در شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشمر عنوان کرد: اقدامات فرهنگی که با محوریت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود، بسیار مهم است. ایجاد نشاط اجتماعی در این فضاها با حفظ شئون مذهبی و اسلامی، آگاه‌سازی و برگزاری حلقه‌های صالحین در درون کلاس‌های اوقات فراغت، نشست‌های مذهبی و منابر ضروری است.

وی بیان کرد: صرفا برگزاری کلاس‌ها آن هم به صورت خیلی رسمی اثرگذاری پائینی خواهد داشت و باید از همه پتانسیل‌های موجود استفاده کرد. آسیب‌های اجتماعی که امروزه دغدغه همه افراد، مسئولان و مردم شده به دلیل گسترش عمیق و جریان نابود کننده‌ای است که ریشه در مواد مخدر دارد.

وی اظهار کرد: در خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها و یا یکی از اعضای آن در زندان و یا معتاد هستند آسیب‌های اجتماعی بسیار عمیق‌تر است.

فرماندار کاشمر افزود: بدون شک اگر مبارزه با مواد مخدر اجتماعی و مردمی شود اثرگذاری بیشتری خواهد داشت به همین دلیل در مرحله اول تاکید بر ایجاد نشاط اجتماعی با حفظ شئون در مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف است.

نبی‌پور بیان کرد : سال گذشته اولویت در شناسایی معتادان متجاهر بود چون این معتادان افرادی هستند که از نظر قانونی نیز جرم انگاری شده؛ در همین خصوص با حمایت‌های شهرداری و نیروی انتظامی این افراد شناسایی و به کمپ‌ها مراجعه کردند و برخی نیز توسط خیران به کمپ‌ها معرفی شدند.

فرماندار کاشمر همچنین گفت: باید موضوع اشتغال بهبود یافتگان جدی گرفته شود و در پرداخت تسهیلات نیز دقت لازم صورت گیرد و حمایت شوند. براساس آنچه از سوی مسئولان کمپ‌های کاشمر اعلام شده همیشه ۲۵ درصد معتادانی که بهبود یافته‌اند مجدد وقتی به درون جامعه می‌روند به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

نبی‌پور عنوان کرد: وقتی افراد معتاد بهبود پیدا می‌کنند از جامعه تا خانواده، دستگاه‌های اجرایی و مردم آن‌ها را مجدد طرد کرده به همین دلیل به سمت مواد مخدر می‌روند.

وی در خصوص محور برخوردهای امنیتی و مبارزه با مواد مخدر افزود: هرچند این نشان می‌دهد دستگاه‌های انتظامی و امنیتی کار خود را به خوبی انجام می‌دهند اما مبارزه به تنهایی نتیجه نخواهد داد و باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

فرماندار کاشمر ادامه داد: برخی داروها همانند ترامادول و برخی گیاهان دارویی که به نوعی اعتیاد آور هستند در عطاری‌ها به فروش می‌رسد.

وی گفت: با توجه به این که بیشتر فروشندگان عطاری‌ها نمی‌دانند برخی گیاهان دارویی اعتیاد آور هستند به همین دلیل باید پیگیری لازم صورت گیرد و دوره‌های آموزشی از سوی فنی و حرفه‌ای برای فروشندگان گیاهان دارویی برگزار شود.

فراوانی کشفیات مواد مخدر به ترتیب مربوط به تریاک، حشیش و هروئین است

در این جلسه همچنین فرمانده نیروی انتظامی کاشمر گفت: طی سال گذشته در مجموع ۱۷۵ کیلو و ۸۴۷ گرم کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن که ۲۰۴ کیلو بوده حدود ۱۴ درصد در مجموع کاهش کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم.

ابوالقاسم باقری افزود: طی سال گذشته ۲۵۱ نفر معتاد متجاهر و ۳۰۶ نفر توزیع کننده مواد مخدر در سطح شهرستان دستگیر شدند.

وی عنوان کرد: از جلسه قبلی شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر که مقرر شد معتادان متجاهر شناسایی و به کمپ‌ها اعزام شوند در همین خصوص چهار نفر اعزام و پنج نفر دیگر نیز آماده اعزام هستند.

فرمانده نیروی انتظامی کاشمر ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۳ کیلو و ۷۵۰ گرم مواد مخدر کشفیات داشته‌ایم که در مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش دارد.

وی همچنین از دستگیری هفت نفر قاچاقچی و ۱۴ نفر خرده فروش و ۲۵ نفر معتاد مواد مخدر از ابتدای امسال خبر داد وگفت: فراوانی کشفیات مواد مخدر به ترتیب مربوط به تریاک، حشیش و هروئین است.

باقری گفت: در مبارزه با مواد مخدر برخورد به تنهایی جوابگو نخواهد بود و باید تمامی مسئولان و حتی جامعه نیز همکاری داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج