۸۶۳۶۷۵
۲ نظر
۵۰۱۷
۲ نظر
۵۰۱۷
پ

کشف راز تکامل موجودات در زمین

نتایج یک بررسی جدید علمی ثابت می کند افزایش شدید سطح اکسيژن در کره زمین، باعث ایجاد شرایطی در زمین در میلیون ها سال قبل شده که به شکل گیری و تکامل سریع انواع موجودات انجامیده است.

خبرگزاری فارس: نتایج یک بررسی جدید علمی ثابت می کند افزایش شدید سطح اکسیژن در کره زمین، باعث ایجاد شرایطی در زمین در میلیون ها سال قبل شده که به شکل گیری و تکامل سریع انواع موجودات انجامیده است.

زمین میلیاردها سال تنها شاهد حضور و فعالیت موجودات ساده و تک سلولی بوده است. اما در حدود ۵۴۰ میلیون سال قبل ناگهان اشکال متنوعی از حیات در سطح کره خاکی شکل گرفت.

کشف راز تکامل موجودات در زمین

از آن زمان به بعد گونه های متنوع گیاهی و جانوری شکل گرفت و در نهایت در دوره زمین شناسی کامبرین زمینه برای شکل گیری حیات به سبک فعلی آغاز شد. دورهٔ کامبریَن از حدود ۵۴۲ میلیون سال پیش آغاز شده و تا حدوداً ۴۸۸.۳ میلیون سال پیش ادامه داشته‌است.

تحقیقات گروهی بین المللی از محققان برای اولین بار نشان داده که در این بازه زمانی دقیقا چه رخ داده که حیات در کره زمین متحول شده است. این رویداد چیزی نیست جز افزایش ناگهانی سطح اکسیژن در کره زمین.

کشف راز تکامل موجودات در زمین

پژوهشگران با بررسی فسیل هایی که از این دوره تاریخی بر جای مانده، بدین نتیجه رسیده اند. آنها با جمع آوری نمونه های کربنات دریایی از نقاطی از رودخانه های سیبری و تجزیه و تحلیل ایزوتوپ های کربن و سولفور در این نمونه ها موفق به برآورد سطح اکسیژن موجود در اقیانوس ها و جو زمین در اوائل دوره کامبرین شده اند.

این اندازه گیری ها از افزایش شدید اکسیژن از ۵۱۴ تا ۵۲۴ میلیون سال قبل در کره زمین خبر می دهد. البته خروج زمین از دوره یخبندان و تغییرات آب و هوایی در زمین نیز به تکامل موجودات پیچیده و جدید کمک کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • r

      توضیحات خیلی کلی هستن جزعیات نشان خواهد داد که نظریه داروین درست بوده یا غلط ولی همین که گفته شده افزایش اکسیژن ناگهانی بوده میتونه نظریه داروین رو زیر سوال ببره

    • داود رجبی

      خیلی جالبه با همین نظریات که معلومم میست درسته یا نه یه عده از جوونایی که باهاشون حرف میزنم میگن ددیدی گفتم اخرتی در کار نیست چون علم ثابت کرده همه چیز از سلولهای تک یاخته ای که بر اثر گذر زمان در میلیونها سال به وجود اومدیم.اخه برادر من اولا اینا همه نظر دوما مگه میشه این همه موجود زنده اعم از درنده و چرنده و پرنده و گیاهان و درختان و ......بدون افریننده ای به وجود اومده باشن اصلا یه مثال از همین خاک ساده که درختای میوه زیادی روش هست شروع میکنم .چطور میشه یه درخت سیب بده یه درخت گلابی یه درخت هلو و صدتا درخت دیگه توی یه باغچه با یه نوع اب و هوا و روی همون خاک ساده که برای هموشون یکیه از هر کدوم یه میوه با طعم و رنگ مختلف و فواید فراوان برای بدن ما باشه و افریننده ای نداشته باشه.حالا دیگه توبحث ژنتیک و وراثت دی ان ای و ساختار سلولی و غیره نمیرم که اونا هم به نوبه خودشون پیچیدگی خاصی دارن.لطفا به مزخرفات داخل اینستاگرام و فضای مجازی اهمیت ندید و به درونت که فطرته توجه کن.همون کسی که ادعا میکنه هیچ چیزی وجود نداره در دلش و تو تنهایش اعتقاد زیادی به خدا داره و فقط داره با دیگران لجبازی میکنه این دقیقا گفته قران کریم هستش.اگه یه موقع در دینت شک کردی فقط معنی فارسی قران رو در دو سوره مبارکه بقره و یاسین بدون تفصیر بخون.موفق و پیروز باشی جوون عزیز.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج