۸۶۳۶۸۴
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

آمریکا به دنبال خلوت کردن زمین شطرنج ایران

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: آمریکا با علم به اینکه نمی‌تواند به سمت جنگ نظامی با ایران برود بر کوس جنگ می‌کوبد اما هدف اصلی‌اش را در جنگ اقتصادی دنبال می‌کند.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: آمریکا با علم به اینکه نمی‌تواند به سمت جنگ نظامی با ایران برود بر کوس جنگ می‌کوبد اما هدف اصلی‌اش را در جنگ اقتصادی دنبال می‌کند.

به جز عربستان و اسرائیل و یکی دو کشور عربی حوزه خلیج فارس، هیچ کشوری در جهان موافق حمله نظامی آمریکا به ایران نیست. آنها می‌دانند جنگ آمریکا و ایران یعنی یک بحران تمام عیار بین‌المللی به خاطر همین تلاش می‌کنند این بحران شکل نگیرد.

آمریکا به خوبی نظر کشورهای اروپایی، روسیه و چین را در مورد جنگ با ایران می‌داند، به خاطر همین از درخت نظامی می‌خواهد میوه اقتصادی بچیند.

آمریکا همه کشورهای جهان را تهدید کرده است که اگر با ایران معامله کنند هدف خشم او قرار خواهند شد. این تصمیم باعث شده است تا کشورهای اروپایی کمی دست و پای خود را در برابر ایران جمع کنند و در معامله با ایران احتیاط کنند.

قدرت و بزرگی اقتصاد آمریکا باعث شده است تا بسیاری از کشورهای جهان به ایالات متحده وابسته باشند و مخالفت با سیاست‌های آن ضررهای هنگفتی به این کشورها وارد می‌کند.

خروج آمریکا از برجام و ناتوانی اروپا در انجام تعهدات خود باعث شد ایران تصمیم جدیدی بگیرد. تصمیمی که به اروپا برای انجام تعهدات خود ۶۰ روز فرصت می‌دهد.

درست است کشورهای اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکردند، به تحریم ایران هم اقدام نکردند. اما فشار آمریکا و تصمیم‌ جدید ایران به ویژه اگر به خروج از برجام بینجامد باعث می‌شود آنها هم در کنار آمریکا قرار بگیرند و تحریم‌های ایران را برگردانند.

تحریم‌هایی که می‌تواند حال اقتصاد ایران را وخیم‌تر کند.

به استعاره می‌توان گفت که آمریکا به دنبال خلوت کردن زمین شطرنج ایران است. در هیچ زمانی ایران در برابر آمریکا اینقدر زمین پر و پیمانی نداشت اما حالا با تصمیم‌های آمریکا بازی در حال تغییر است.

ایران باید در این بازی دیپلماسی حواسش به دوستان خود باشد. نباید دوباره در موضع انزوا قرار بگیرد و تبدیل به کشوری تنها در عرصه بین‌المللی شود.

ایران حق دارد به کم‌کاری‌های اروپا و دیگر کشورها اعتراض کند و از آنها بخواهد به تعهدات خود در قبال برجام عمل کنند اما تصمیم‌های تهران نباید زمینه ساز تنهایی ایران در برابر آمریکا و روسای ماجراجویش شود.

رابطه ایران و امریکا در وضعیتی است که هر حرکتِ نسنجیده می‌تواند هزینه‌های زیادی برای دو کشور داشته باشد به همین دلیل نقش دیپلماسی و گفت‌وگو بیش از هر زمان دیگری به چشم خواهد آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر مزدوران وابسته و ترسو...... به قول امام مرفین بی درد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این تحلیلهای نادرست و ترساندن مردم به بهانه جنگ عامل تمام این بدبختیها و زیاده خواهیهای دشمنان شده طبق این نظر و چکیده آن یعنی تسلیم محض شویم و لاغیر

    • بدون نام

      امارهبری معظم باسیاست وکیاست تمام.. همه چی را برمردم روشن وهموار کرده اندباکی نیست ولو هر گزینه باشد

    • محمو.م

      ترس وانفعال وتحلیلهایی از جنس شما تو این چندین سال اخیرباعث شده که وضعیت کشور به این روز دربیاید.مگه وضعیت حالا از زمان جنگ بدتراست که هشت سال مقتدرانه وباعزت دفاع کردیم؟
      ترسوهای داخلی چون شما باتحلیلهای پوچ و والسته سعی در ایجاد ترس ونا امیدی مردم دارند.
      ما را در کوچه بن بست قرار داده اند و میگویید دفاع نکنیم.خیلی جالبه...

    • بدون نام

      روحانی جسم برجام را رونمایی کردتا عوامل داخلی راموافق خودکندولی ازروح"نیت"وپیام برجام که درآن نیزقیدگردیده هیچ نگفت.آمریکا هماننداروپایی ها متنفع نشدوخارج شد.اروپایی هاهم که ازروح برجام آنگونه که بایدسودنبردندبین آمریکا وایران گیرکرده اند.روح برجام پیام صلح ودوستی برای جهانیان است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج