۸۶۳۷۴۱
۱۸ نظر
۵۰۱۰
۱۸ نظر
۵۰۱۰
پ

انصارالله: اقتصاد گاو شیرده را هدف گرفته‌ایم

سخنگوی انصارالله یمن تأکید کرد که عملیات هدف قرار دادن شرکت آرامکوی عربستان آغاز مرحله جدیدی از هدف قرار دادن اقتصاد کشورهای متجاوز است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی انصارالله یمن تأکید کرد که عملیات هدف قرار دادن شرکت آرامکوی عربستان آغاز مرحله جدیدی از هدف قرار دادن اقتصاد کشورهای متجاوز است.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیئت مذاکره‌کننده این جنبش در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: عملیات هدف قرار دادن شرکت نفتی آرامکوی عربستان در واکنش به ادامه محاصره کشورمان و ادامه تجاوزات ائتلاف عربی است. این عملیات پیامی است مبنی بر اینکه ما وارد مرحله جدیدی از هدف قرار دادن اقتصاد گاو شیردهی شده‌ایم که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا همواره تأکید دارد آن را می‌دوشد.

ترامپ از این جنگ حمایت می‌کند. او و برخی طرف‌های بین‌المللی از پول عربستان استفاده می‌کنند. تأسیسات اقتصادی هدف قرار خواهند گرفت چراکه سپر واقعی برای ائتلاف متجاوز و مزدورانش و کسانی است که در این جنگ فرصتی برای هدف قرار دادن مردم یمن یافته‌اند.

وی درباره ادعاها درخصوص اینکه ایران انصارالله را ترغیب به این اقدامات کرده و انصارالله شاخه ایران در منطقه است، گفت: جنگ ادامه دارد. چند هفته پیش عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله گفت که ما اهداف حساسی داریم اگر جنگ را متوقف نکنند ما از حق خود استفاده خواهیم کرد. حتی یک بار دیگر به امارات تأکید کرد که ما حملاتی انجام می‌دهیم که هیچ‌گاه انتظار نخواهید داشت. ما توافق الحدیده را اجرا کردیم و از بنادر عقب‌نشینی کردیم درحالی که برخی افسران اماراتی برای تشدید حملات در الحدیده به این استان بازگشتند. اینجا تجاوز وجود دارد حالا یک طرف می‌آید و می‌گوید شما ابزار دست ایران هستید.

اگر یمن در وضعیت طبیعی به سر می‌برد بعد این عملیات رخ می‌داد احتمالا چنین حرفی را می‌شنیدیم اما ما از این جنگ رنج می‌بریم. ما به آنها می‌گوییم جنگ را حداقل در این ماه رمضان متوقف کنید ما نیز متوقف خواهیم کرد. به هرحال ما به چنین ادعاها و اظهارات توجهی نمی‌کنیم. بگذارید هرچه می‌خواهند بگویند. ما از تمامی امکانات و مهارت‌ها برای مقابله با تجاوز بیرحمانه که در سایه سکوت هولناک بین‌المللی صورت می‌گیرد، استفاده خواهیم کرد.

وی درباره بحران انسانی در یمن گفت: مردم یمن به خاطر این جنگ با بدترین بحران انسانی مواجه شده‌اند. آنها همواره از ارتش و کمیته‌های مردمی می‌خواهند که به مرزهای عربستان بروند و تأسیسات عربستان را هدف قرار دهند. آن‌ها می‌گویند چرا فرودگاه‌های ما بسته است درحالی که فرودگاه‌های آنها و بنادرشان باز است. چرا ما در این وضعیت اقتصادی هستیم و هیچ پاسخی به این تجاوزات داده نمی‌شود. مردم یمن درک بالایی دارند و می‌دانند که این بحران اقتصادی و انسانی جز با تحرک نظامی و مقابله با دشمن متوقف نمی‌شود.

آیا نمی‌بینید که میلیون‌ها یمنی برگ درختان را می‌خورند. آیا وبا را نمی‌بینید. آیا گرسنگی و بیماری را نمی‌بینید. دیگر چه چیزی مانده که منتظرش باشیم. هیچ وضعیت انسانی وجدان این قاتلان جنایتکار را بیدار نمی‌کند و جز با مقابله نمی‌توان آنها را متوقف کرد.

عبدالسلام گفت: این مرحله، هدف قرار دادن اقتصادی است. گزینه نظامی را فرماندهان براساس داده‌ها و شرایط جنگ مشخص می‌کنند. ما هم حق داریم همانطور که تمام نهادهای ما را هدف قرار دادند ما نیز تمامی نهادها و تأسیسات و ساختمان‌هایشان به جز غیرنظامیان را هدف قرار دهیم. مردم یمن امروز با بحران انسانی بزرگی مواجه هستند. ماهیت و وضعیت جنگ اهداف آتی را مشخص خواهد کرد. اگر عربستان و امارات عقلشان را به کار بیندازند در این صورت ما هم راه عقل و حکمت را در پیش می‌گیریم. اگر بخواهند به تجاوز ادامه بدهند پس باید منتظر چیزی باشند که هیچ وقت پیش‌بینی‌اش را نخواهند کرد.

عبدالسلام درباره مذاکره گفت: روند استقرار مجدد در الحدیده از سوی یک طرف اجرا شده است. ما خواهان صلح هستیم. ما قبلا هم در دیدار با برخی سفرای کشورهای عضو دائم شورای امنیت گفتیم که پاسخ ما به تجاوزات حق قانونی ماست. اجرای توافق الحدیده ادامه خواهد داشت. ما عقب‌نشینی از بنادر را شروع کردیم و از سازمان ملل و جامعه جهانی می‌خواهیم بر طرف مقابل برای اجرای توافق فشار بیاورد. دشمن خواهان صلح نیست. ما خواهان صلح هستیم حتی با عربستان. ما می‌خواهیم در کنار هم براساس روابطی برپایه حسن همجواری و همکاری اخلاقی و انسانی زندگی کنیم.

ما می‌خواهیم یمن با عمان و کشورهای عربی روابط مثبتی داشته باشد. مشکل عربستان تنها با یمن نیست بلکه با کشورهای دیگر نیز مشکل دارد. عربستان فتنه را در سودان و لیبی شعله‌ور کرد. عربستان باید به راه راست هدایت شود و بفهمد که این زبان و استفاده از خشونت و محاصره و تهدید قابل قبول نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمتون گرم عاشقتونم به مولا شدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نری باهاش ازدواج کنی حالا اینقدر عاشقش شدی...

      • بدون نام

        ضربه ای که عربستان به نام اسلام بر پیکر اسلام وارد کرد را هیچ دشمنی این کار را نکرده و حتی یدک کشیدن نام خادمی حرمین و کعبه و اماکن مقدس مذهبی باعث بدنامی بوده و هست که انشاالله هر چه زودتر خداوند شر آل سعود را از سر مسلمین کوتاه و کسانی عهده دار این امر مقدس شوند که لایق آن باشند

    • قربانی

      به یاری خدا و صبر و مقاومت مسلمانان اسلام واقعی پیروز و استکبار جهانی بزودی نابود است. به انتظار فرج ...

    • محمو.م

      زنده باد انصارالله .درود برشرفتان ومرگ برمتجاوز.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باصبر جبهه حق پیروز میشود این وعده الهی است شیطان بزرگ هم نابود خواهد شد شک نکنید

    • مقاومت

      زنده باد انصارالله زنده باد حوثی به امید هدف قراردادن بیشتر تاسیسات نفتی گاو شیرده ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از اول باید آرامکو رو میزدن عربستان جز نفت چیزی نداره

    • عباس پاکدل

      ان شاءالله بر اساس وعده خداوند رزمندگان غیرتمند وایمانی انصارالله سرانجام باعث سقوط ال سعود ...ال نهیان..و مزدوران خود فروخته بحرین خواهند شد

    • لر

      خداوند شما هارو برای اسلام حفظ کند ملت یمن در فلب ما جا دارد

    • بدون نام

      دروود بر مدافعان اسلام

    • رسول

      ال سعود از اسرائیل بدعر است اول باید ریشه وهابیت را خشکاندذ.عامل همه بدبختی عالم وهابیت است .لعنت الله علیهم اجمعین

    • بدون نام

      ساغول

    • بدون نام

      همه شیرهای ماده گاو عربستان وامارات بریزیدبه دریا و خودشان هم بدهید کوسه ماهی های گرسنه بخورند ثواب دارد .

    • بدون نام

      فعلا شمادارین درسال بهدقول عراقچی۱۳۰هزارمیلیاردتومان برای افغانیاخرج میکنیدو۲ملیون شغل هم گرفتن البته همین ضربدر۵کنیدروحانی تخفیف داد

    • بدون نام

      درو



      نصرمن الله و فتح قریب.

    • بدون نام

      به بیان قرآن قدرت مومن مظلوم حداقل ده برابرکافرست وفرموده بکشیدکافرانی که قابل هدایت نیستند.راهبردجدیدیمنیهامیتواندبه تجاوزعلیه آنهاپایان دهدودراین شکی وجودندارد.خداباحق وباصابرینست.درماه مبارک رمضان بویژه درشبهای قدربرای پیروزی سریعتر دعایشان کنیم.

    • فرزاد

      جنگ میخوام شهادت میخوام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج