۸۶۳۷۴۷
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

آگوئرو: مسی شایسته کسب توپ طلا است

ستاره خط حمله تیم فوتبال منچسترسیتی می‌گوید هموطن بارسلونایی‌اش باید توپ طلا کسب کند.

خبرگزاری فارس: سرخیو آگوئرو از جمله چهره‌های است که باور دارند لیونل مسی در فصل جاری خوش درخشیده و باید جایزه بهترین بازیکن جهان را بگیرد.

مهاجم تکنیکی و ارزشمند تیم دوم شهر منچستر، در این مورد اظهارداشت:دوست ندارم به ارزیابی اوضاع و احوال کنونی بپردازم.اما دوست دارم با یکسری کلمات منطقی و به جا، بگویم که مسی امسال فوق‌العاده خوب کارکرده است.

وی ادامه داد:صادقانه بگویم همیشه از بازی‌های که مسی انجام می‌دهد،‌لذت می برم.آرزو می‌کنم او همچنان موفق و در اوج باشد.در فصلی که گذشت،‌ نیز بسیار خوب بود.از نظر من او شایسته کسب توپ طلا است.

این اظهارات در حالی عنوان شد که مسی تا یک هفته قبل با تیمش شانس زیادی برای کسب مقام نخست لیگ قهرمانان اروپا داشت.اما بعد از درخشش خیره‌کننده در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان و کسب برد ۳ بر صفر، در بازی برگشت ۴ بر صفر مغلوب لیورپول شد و از راهیابی به فینال بازماند.

Ballon d'Or یا همان توپ طلا، جایزه سالانه‌‌ای است که نشریه فرانسوی «فرانس فوتبال» آن را با حمایت فیفا به بهترین بازیکن سال جهان ارائه می‌کند.اعطای این جایزه از سال ۱۹۵۶ شروع شد. هرچند بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ براساس توافقی با فیفا تحت عنوان «بازیکن سال فیفا» و «توپ طلای فیفا» ارائه شد.

این همکاری در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید و جایزه دوباره به نام توپ طلا نامیده شد.فیفا به طور جداگانه اعطای جایزه دیگری به نام بهترین بازیکن فیفا را شروع کرد.

ایده توپ طلا را اولین بار گابریل آنو، روزنامه‌نگار ورزشی داد و این جایزه به بازیکنی داده می‌شود که در سال گذشته میلادی بر اساس آرای خبرنگاران بهترین عملکرد را داشته است.

ابتدا این جایزه تنها برای بازیکنان اروپایی بود. در سال ۱۹۹۵ توپ طلا گسترش پیدا کرد و شامل بازیکنانی شد که در باشگاه‌های اروپایی بازی می‌کنند. سرانجام در سال ۲۰۰۷ این جایزه جهانی شد و شامل تمام بازیکنان حرفه‌ای در قاره‌های مختلف می‌شود.

مسی در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ ، ۲۰۱۵ این جایزه را کسب کرده است.

در سال گذشته لوکا مودریچ،‌ هافبک کروات رئال مادرید این جام را کسب کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      دمت گرم آگوئرو

    • بدون نام

      تو دیروز گفتی حقه لوله فسی نیست توپ طلا.مردک..حالا چی شد که میگی حقشه..شما آرژانتینیها همتون آدمهای کثیف.وهزاررنگ هستین.مثل لوله فسی..توپ طلا فقط حق کریس هست

      پاسخ ها

      • مرتضی

        عزیزم اون یک شایعه بوده که تکذیب شده حرفای سرخیو نبوده ..بعدشم نکته دوم رونالدو چکار کرد امسال که حقش باشه ؟ مسی توی لیگ قهرمانان آقای گل شد کفش طلای اروپا توی دستاشه با 36 گل توی اروپا بهترین پاسور لیگ اسپانیاو....ولی رونالدو آقای گل لیگ خودشم نشد.نکته سوم لجت در اومده که میگی فسی یا کوتوله .اروم باش چیزی نشده که رونالدو دیگه تموم شد دورانش از رئال رفت توپ طلا رو دادن مودریچ چون پارتیش پرز پشتش نبود دیگه

    • بدون نام

      تو هم یک کاسه لیسی.میدونی اگه تو هوای این کوتوله رو نداشته باشی.تو تیم آرژانتین.نمیزارت تو ترکیب اصلی..این کوتوله.چون هم تو شانسلونا خیلی باند بازی داره هم تو آرژانتین

    • بدون نام

      اون موقع هم اگئرو گفته بود مسی باید توپ طلا رو بگیره نویسنده برنامه اشتباه ب عرض ما رسونده خداییشم مسی لایق توپ طلاست و مطمعن باشین امسال توپ طلا رو ب مسی میدن

    • بدون نام

      توپ طلای شیشم رو کینگ مسی بگیره طرفداران پنالدو دق مرگ میشن خخخخ

    • بدون نام

      خوشم میاد وقتی طرفداران اندک پنالدو زر زیادی میزنن
      اخه احمق ها پنالدو با صد بازی بیشتر از کینگ مسی گل های کمتری زده و همه میدونن ریال و پنالدو و پرز پارتی بازن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پنالدو ۱۲۷ بازی بیشتر از کینگ مسی داره بازم گلاش زیر کینگ مسی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج