جاباما
۸۶۳۹۱۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ویروس آنفلوآنزا چگونه از دفاع بدن عبور می‌کند

یافته‌های جدید محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس نشان می‌دهد ویروس آنفلوآنزای A چگونه از سد دفاعی مخاطی مجاری تنفسی عبور کرده و باعث ایجاد عفونت می‌شود. این دستاورد در توسعه روش‌های درمانی جدید برای آنفلوآنزا و بیماری‌های عفونی دیگر موثر است.

ایرنا: یافته‌های جدید محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس نشان می‌دهد ویروس آنفلوآنزای A چگونه از سد دفاعی مخاطی مجاری تنفسی عبور کرده و باعث ایجاد عفونت می‌شود. این دستاورد در توسعه روش‌های درمانی جدید برای آنفلوآنزا و بیماری‌های عفونی دیگر موثر است.

موانع مخاطی اولین خط دفاعی بدن در مقابل ویروس آنفلوآنزاست. این دیواره مخاطی حاوی سیالیک اسید است که با ویروس ترکیب شده و مانع از فعالیت آن می‌شود. ویروس آنفلوآنزا با کمک دو نوع پروتئین به نام‌های HA‌ و NA بدون اینکه به دام مخاط دفاعی بدن بیفتد، سلول را آلوده می‌کند. تاکنون نحوه سازماندهی این پروتئین‌ها و عبور ویروس از دیواره مخاطی در پرده ای از ابهام قرار داشت.

ویروس آنفلوآنزا چگونه از دفاع بدن عبور می‌کند

مطالعات جدید با استفاده از برچسب‌های فلوئورسنت و میکروسکوپ‌هایی با وضوح فوق‌العاده نشان می‌‌دهد شکل ذرات ویروس و نحوه چیدمان، توزیع نامتقارن و قرارگیری دو نوع پروتئین HA‌ و NA در نحوه عملکرد ویروس و قابلیت عبور از موانع مخاطی و ترکیب با سلول‌ها موثر است و همین عوامل سبب می‌شود موانع دفاعی در مقابل ویروس‌ها کارایی لازم را نداشته باشند.

این مطالعه در توسعه روش‌های موثر برای نابودی ویروس آنفلوآنزا و سایر ویروس‌ها ارزشمند است.

آنفلوآنزا بیماری تنفسی ناشی از ویروس آنفلوآنزاست و با علایمی مانند تب، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، درد عضلانی و خستگی همراه است. این عفونت در کودکان، سالمندان، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص می‌تواند خطرناک باشد.

پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای در زمینه داروهای ضد ویروسی، واکسن، آزمایش‌های تشخیصی و روش‌های نظارت مدرن در سراسر جهان برای مقابله با آنفلوآنزا صورت گرفته است.

نتایج این مطالعه در نشریه eLife منتشر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج