۸۶۳۹۵۵
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

تاکید حاجی‌بابایی بر ورود دولت در بازار مسکن

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در ۵- ۶ سال گذشته در حوزه مسکن سیاست‌گذاری واژگون انجام پذیرفت تا امروز که وضعیت کنونی را برای مسکن ایجاد کرد.

خبرگزاری فارس : رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در ۵- ۶ سال گذشته در حوزه مسکن سیاست‌گذاری واژگون انجام پذیرفت تا امروز که وضعیت کنونی را برای مسکن ایجاد کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اجاره‌بهای بالای مسکن،‌ اظهار داشت:‌ مسکن تابع یک سری مولفه‌های اجتماعی است که یکی از این مولفه‌ها ارز است.

وی افزود: ما می‌بینیم که با توجه به قیمت ارز و تغییراتی کنونی، مسکن هم متغیر است، بنابراین یکی از مولفه‌ها، تورم در جامعه است که به هر حال در مسکن اثر می‌گذارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در بازار مسکن را سیاست‌گذاری در مسکن عنوان کرد و گفت: وقتی چند سال به مسکن و مسکن مهر نگاه منفی بود و تصمیم‌گیری‌های قاطع و قطعی انجام نپذیرفت، وضعیت مسکن اینچنین شد.

وی یکی دیگر از مولفه‌های موثر در قیمت مسکن را این نکته عنوان کرد که آْیا مسکن را به عنوان یکی از شاخص‌های تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری اجتماعی به حساب می‌آوریم یا خیر؟

حاجی‌بابایی در ادامه با اشاره به شاخص‌های متغییر در اقتصاد بیان کرد: ۲۷ درصد تغییر شاحص اقتصادی و ۳۶۰۰ نوع کار و اشتغال مستقیم یا غیر مستقیم به مسکن بر می‌گردد و در عین حال به مسکن بی توجهی می‌شود.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مسکن یکی از عوامل مهم در ایستایی بانک‌ها است، عنوان کرد:‌ اما متاسفانه مسکن از دست آنها گرفته شده و به سودآوری و سود بالاتر فکر می‌کنند و فضا را به سمت دلالی در جامعه می‌برند از آن طرف هم مسکن را خرید و فروش می‌کنند لذا سرمایه‌گذاری روی مسکن رفته و گرانی‌های متعدد به وجود می‌آورد.

حاجی بابایی بر همین اساس اضافه کرد:‌ به نظر من در طول ۵ سال گذشته در رابطه با مسکن بسیار بد عمل شده و سیاست‌گذاری‌ها غلط بوده است.در ۵- ۶ سال گذشته در حوزه مسکن سیاست‌گذاری واژگون انجام پذیرفت تا امروز که وضعیت کنونی را برای مسکن ایجاد کرد.

وی ضمن ارائه راهکار برای بهبود نابسامانی بازار مسکن تصریح کرد: همه مواردی که به عنوان بار منفی ذکر کردم باید مثبت شوند. دولت باید در این رابطه جدی ورود و بخش خصوصی را در این حوزه وارد کند و از مجلس هم بخواهد؛ مجلس نیز هر کمکی می‌تواند انجام می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسولین محترم با حرف درمانی نه تنها مشکلات حل نمیشه بلکه بی اعتمادی مردم کم میشه . مشکلات عدیده اقتصادی باعث متلاشی شدن خانواده ها میشه و وقتی کانون خانواده به خطر بیفته یعنی نابودی کشور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر میکنی برای اینا مهم است که چه سر مردم وخانواده ها می اید

    • ali

      کجای کاری استاد
      یه واحد 60 متری تا دو ماه پیش تو کرج 120 میلیون بود الان میگه 336 میلیون
      یه نگاه تو اینترنت دقیق نشون میده
      ماشالله ملت ایران همینجوری قیمتو میبرن بالا به قول اون مدیر همه شدن میلیاردرهای گدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حاج بابای تواموزش پروش چه کارکرد که الان بکنه . همین حاج بابای تواموزش پرورش رید بعد بهش مقام بالاتردادن همین نشون میده تومملکت چه خبره

    • بدون نام

      منم زیاد تاکید کردم .
      ولی اتفاقی نیفتاد .
      چه برسد به این یارو

    • بدون نام

      وظیفه دولت مسکن سازی نیست
      باید تا حالا شده یک نفر متوجه شده باشد
      شرایط کسب و کار وظیفه ی حکومت هاست
      ادمی که شغل با حقوق درست پیدا کرد یا کاسبی اش رونق گرفت بلد است برای مسکن چه کند
      بیغوله های احمدی نژادی با میلیاردها پول غارت شده توسط پیمانکاران دلواپس به عنوان سند جنایت هنوز روی دست کشور مانده با ده ها بانک ورشکسته و اقتصاد ویران
      غارتی دیگر تدارک دیده شده

    • همراه

      یعنی شما بودی مثل احمدی نژاد مسئله را حل میکردی

    • بدون نام

      تا حالا هروقت دولت وارد شده بدتر شده که بهتر نشده . با این حساب ظاهرا مشکلات مسکن حل نخواهد شد. اقاب محترم مشکل فقط با ساخت مسکن حل میشود نه با حرف و کنترل غیر معقول اجباری. اگر یادتان نرفته باشد زمانی که مسکن مهر با اون همه مشکلاتی که می فرمایید داشت به محض ابلاغ ،قیمت مسکن ۵۰ درصد کاهش یافت.

    • شهسوار

      مطمئنا دست دولت بر گرانی مسکن و خودرو در کار هست لطفا کمی بیاندیشید

    • طوسی

      به به من دو واحد اپارتمان تو شیراز داشتم تو سال قبل به زور ۵۰۰ میبردن الان هفته پیش هر کدوم رو دادم دو میلیارد .وای که چه حالی داره چن برابر .گردن کلفتها خوب حال کنن

    • بدون نام

      قیمت مسکن و خودرو رو ولش... اگه توان دارین شکر و ماکارونی و ... رو مدیریت کنید... خیلی ها مدتهاست گوشت ندیدن... والا بی عرضگی هم حدی داره، بازم شما شعورت میرسه حداقل حرف میزنی.... خیلی که خفه خون گرفتن چون خودشون دارن و به فکر مردم ناتوان نیستن.

    • محمدرضا بختیار

      آقای حاجی بابایی با طرح ها و موضوعات شیلنگ تخته ای جنابعالی ورود دولت به عرصه ورزش و خودرو سازی و بازار ارز و در کل اقتصاد دیدیم و عملکردی جز نفع ذینفع هایی چون جنابعالی چیزی عاید ملت نشد در مبحث مسکن خواهشا نه فضولی و نه احکام نزولی و استصوابی و استیلایی و شرعی مرقوم نفرمایید به اوضاع شهر خود رسیدگی کنید ما بقی پیشکش!!!

    • بدون نام

      تو خودت که بزرگترین بساز بفروشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج