جاباما
۸۶۴۰۲۴
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

جنگ روانی آمریکا علیه ایران در عراق و لبنان!

تنش ها میان ایران و آمریکا به اوج خود رسیده است و در این راستا، آمریکایی ها اقدامات زیادی را در راستای تشدید جنگ روانی علیه ایران راه اندازی کرده اند. در این رابطه، یکی از نقاط تنش زا که واشنگتن تلاش کرده عملیات روانی گسترده ای را علیه ایران ایجاد کند، عراق بوده است. جایی که آمریکا مدعی شده ایران و نیروهای حامی آن، در پی برنامه ریز برای حمله به مواضع نیروهای آمریکا هستند.

تابناک: تنش ها میان ایران و آمریکا به اوج خود رسیده است و در این راستا، آمریکایی ها اقدامات زیادی را در راستای تشدید جنگ روانی علیه ایران راه اندازی کرده اند.

در این رابطه، یکی از نقاط تنش زا که واشنگتن تلاش کرده عملیات روانی گسترده ای را علیه ایران ایجاد کند، عراق بوده است. جایی که آمریکا مدعی شده ایران و نیروهای حامی آن، در پی برنامه ریز برای حمله به مواضع نیروهای آمریکا هستند.

روز چهارشنبه، وزارت خارجه آمریکا دستور خروج تمام کارکنان غیر ضروری دولتی را از عراق صادر کرده است.

سفارت آمریکا در بغداد در یک هشدار امنیتی اعلام کرده است که این دستور شامل کارکنان سفارتخانه در بغداد و کنسولگری در اربیل می‌شود.

براساس این اطلاعیه خدمات صدور روادید در هر دو مرکز به حالت تعلیق درآمده است.

سفارت آمریکا در بغداد همچنین اعلام کرده است که امکانات محدودی برای ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکا در عراق دارد.

در دستور وزارت خارجه از کارکنان غیرضروری خواسته شده: در اولین فرصت عراق را با وسایل نقلیه تجاری ترک کنند، به تاسیسات آمریکا در عراق نزدیک نشوند و رسانه‌های محلی را برای خبرهای تازه دنبال کنند.

از سوی دیگر، ساعتی پیش برخی رسانه‌ها از جمله رویترز و اسوشیتدپرس با استناد به اخبار منتشر شده در رسانه‌های آلمانی و هلندی، از تصمیم دولت‌های هلند و آلمان برای توقف آموزش نظامیان عراقی خبر داده بودند.

این در حالی است که وزارت دفاع عراق روز چهارشنبه اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌ها مبنی بر تعلیق برنامه آموزش نظامیان عراقی توسط دولت آلمان را تکذیب کرد.

همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از سفارت هلند در بغداد تأکید کرد بر خلاف شایعات موجود، هلند تصمیمی برای خارج کردن دیپلمات‌های خود از عراق یا توقف آموزش نظامیان عراقی ندارد.

به نظر می رسد آمریکایی ها در راستای راهبرد فشار حداکثری خود، در پی ایجاد حساسیت در میان مقامات و جامعه عراق بر سر نقش و جایگاه ایران در این کشور هستند. لذا آن ها در پی بی ثبات جلوه دادن عراق هستند و بخشی از علل این بی ثباتی را ناشی از اقدامات ایران معرفی کنند.

این در حالی است که «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق چهارشنبه تأکید کرد که وضعیت امنیتی در عراق بسیار باثبات است.

این سیاستی است که آمریکا در سایر حوزه های نفوذ ایران در منطقه نیز در پیش گرفته است. به طوری که، سفارت آمریکا در بیروت نیز هشدار امنیتی برای شهروندان آمریکایی حاضر در این کشور صادر کرده و به آنها هشدار داده در سطح بالای هوشیاری باقی بمانند.

این هشدار در حالی صادر می‌شود که سطح تنش‌ها میان آمریکا و ایران در حال افزایش است.

در این پیام هشدار، به شهروندان آمریکایی توصیه شده تا درباره اطراف خود هوشیار بوده، برنامه‌های امنیتی خود را مرور کرده و مدارک سفر خود را به روزرسانی کنند.

از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز اعلام کرد، وزارت خارجه انگلیس به دلیل آنچه افزایش تنش بین ایران و آمریکا خوانده، وارد «حالت فوق العاده» در سطح پایین شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جنگ ببسیار نزدیک است...

    • بدون نام

      بخدا تن آمریکا میخاره . وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد . ای رهبر آزاده آماده ایم آماده .

    • بدون نام

      امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.مرگ بر امپریالیسم امریکا

    • حق پر ست

      واقعا قلدر و پررو هستند هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین خودشان کشور ما را تهدید میکنند ترسو ها اگر اهل جنگ هستید امتحان کنید اون موقع که نعداد شما بیش از هشتاد کشور بو ملت ایران ایستادند الان که یک کشورید و در کشوری کوچک که با شلیک یک موشک سردمداران ان فرار می کنند

    • بدون نام

      عجب بیشرف وپرو هستند اگر راست میگید از شرکتهای نفتی عراق خارج بشید وبگذارید درامد نفتی عراق برای عراقی باقی بماند،،رفتند ام،زش نظامی عراق را تعطیل کردند اینکه اهمیتی نداره اقای سیستانی لب تر کردند چنان هجومی به نوچه هایتان کردند که تا قرنها در یادها میماند.

    • جعفر

      حالا خود زنی امریکا شروع می شود تو که جگر نداشتی چرا امدی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج