جاباما
۸۶۴۰۵۸
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

چین جای کره را در بازار تلویزیون ایران می‌گیرد

همزمان با کاهش معنادار تولید و فروش تلویزیون‌های کره‌ای در ایران، شرکت‌های چینی با راهبرد قیمت‌گذاری همسو با قدرت خرید مصرف‌کننده ایرانی در حال تصاحب بازار این محصول پرمصرف در ایران هستند.

روزنامه ایران: همزمان با کاهش معنادار تولید و فروش تلویزیون‌های کره‌ای در ایران، شرکت‌های چینی با راهبرد قیمت‌گذاری همسو با قدرت خرید مصرف‌کننده ایرانی در حال تصاحب بازار این محصول پرمصرف در ایران هستند.

بازار تلویزیون این روزها با دو چالش گرانی و کاهش عرضه مواجه شده است به گونه‌ای که قیمت هر دستگاه تلویزیون در مقایسه با سال گذشته اختلاف حداقل ۴ میلیون تومانی دارد. این اختلاف قیمت محدود به تلویزیون خارجی نیست، بلکه تولیدات داخلی هم با فاصله قیمتی زیادی نسبت به ماه‌های پیش به فروش می‌رسد.

کاهش تولید تلویزیون در بازار بخوبی نمایان شده است. فروشندگان لوازم صوتی و تصویری در خیابان‌های امین حضور، جمهوری و نمایندگی برندهای مختلف از کمبود تلویزیون در بازار صحبت می‌کردند و می‌گفتند: تا دو ماه پیش مردم با توجه به آپشن‌هایی که وجود دارد تلویزیون مورد نیاز خود را خریداری می‌کردند ولی این روند با کمبود تلویزیون برعکس شده است و آنها مجبورند نسبت به موجودی مغازه‌ها خرید کنند.

در حال حاضر برای خرید یک دستگاه تلویزیون دست‌کم باید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کنار گذاشت البته اگر بودجه‌ای کمتر از این عدد دارید ناامید نشوید، چرا که تلویزیون ۳۲ اینچ وارداتی چین با قیمت ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان در بازار موجود است. اکثر تلویزیون‌هایی که در بازار به فروش می‌رسد قیمتی بین ۸ تا ۱۱ میلیون تومان دارند. آنها در شرایطی لقب پرفروش را گرفتند که در خردادماه سال گذشته قیمت‌شان بین ۳ تا ۵ میلیون تومان بوده است.

سیدمرتضی میری، رئیس اتحادیه لوازم خانگی هم به «ایران» می‌گوید: تولید و توزیع تلویزیون در بازار کاهش یافته است. امیدواریم قبل از آنکه مشکلی در بازار به وجود بیاید، تولیدکنندگان و واردکنندگان راهکاری بیندیشند. کاهش تلویزیون در بازار مربوط به تمامی برندهاست.

یکی از نمایندگی‌های تلویزیون وارداتی (برند کره ای) که در خیابان جمهوری فعال است درباره وضعیت بازار به «ایران» می‌گوید: از روزی که قیمت‌ها بالا رفته فروش تلویزیون افزایش پیدا کرده است. تا قبل از رشد قیمت‌ها بازار لوازم خانگی با رکود مواجه بود ولی هر بار که تلویزیون گرانترمی شود تقاضا سیر صعودی به خود می‌گیرد.

همزمان با کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان و افزایش قیمت محصولات کره‌ای و ایرانی، محصولات ارزان قیمت چینی با برندهای ناآشنا در حال سبقت گرفتن از برندهای کره‌ای هستند. با این اتفاق به‌نظر می‌رسد یک جابه جایی بزرگ در تجارت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید ملت به خرید اشغالهای جینی عادت کنند

    • بدون نام

      افسوس

    • بدون نام

      واقعا باعث تاسفه که شان ملتی که ۲۵۰۰سال تاریخ دارند رو تا این پایین آوردند. خدایشان نگذرد.‌.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج