جاباما
۸۶۴۱۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

ظریف: ایران به‌ دنبال درگیری در منطقه نیست

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز - پنجشنبه - با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در توکیو دیدار و گفت و گو کرد.

خبرگزاری ایرنا: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز - پنجشنبه - با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در توکیو دیدار و گفت و گو کرد.

در دیدار ظریف با شینزو آبه در خصوص روابط دو جانبه، مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی، به ویژه برجام گفت وگو و تبادل نظر شد.

نخست وزیر ژاپن بر عزم دولت این کشور برای حفظ و گسترش روابط دیرینه دو کشور تاکید کرد.

وی برجام را دستاورد مهمی خواند که باید حفظ شود. شینزو آبه همچنین نقش و جایگاه ایران را در ثبات و امنیت منطقه بسیار مهم و مثبت ارزیابی کرد.

محمد جواد ظریف که به دعوت همتای ژاپنی خود - تارو کونو - به توکیو سفر کرده است صبح پنجشنبه با وی نیز دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار دو طرف با اشاره به روابط تاریخی ایران و ژاپن بر لزوم توسعه و تعمیق آن و تداوم رایزنی های سیاسی میان مقامات دو کشور تاکید کردند.

آخرین تحولات برجام و اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بد عهدی و قانون شکنی دولت آمریکا و عدم اقدام قابل قبول اروپایی ها در اجرای برجام از محورهای اصلی گفت وگوهای دو وزیر بود که طی آن وزیر امور خارجه کشورمان مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه به تفصیل تشریح کرد.

بررسی ابعاد مختلف روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفت وگوی دو وزیر خارجه بود.

محمد جواد ظریف پس از دیدار با همتای ژاپنی خود در گفت وگویی اظهار کرد: در این دیدار درباره شرایط کنونی منطقه، اقدامات آمریکا، نحوه حفاظت از برجام اگر جامعه بین المللی تمایلی به حفظ آن داشته باشد، صحبت کردیم.

وی یادآور شد: تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن در این دیدار گفت متعهد به برجام بوده و ژاپن علاقه مند است اقدامات دیپلمات خودرا برای کاهش تنش در منطقه ادامه دهد.

ظریف تاکید کرد: در این دیدار روش های کاهش تنش در منطقه و توقف اقدامات جنگ طلبانه آمریکا را توضیح دادم و اینکه جمهوری اسلامی به دنبال درگیری در منطقه نیست اما همواره از منافع خودش با تمام قدرت دفاع کرده و اکنون نیز این کار را انجام خواهد داد.

ظریف عنوان کرد: همچنین تاکید شد اگر قرار است جامعه بین المللی برجام را حفظ کند باید در زمینه عادی سازی روابط اقتصادی ایران که هدف برجام بوده تعهد و اقدام کند و جز این راه روشی برای حفظ برجام وجود ندارد.

رییس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به ژاپن به کشورهای ترکمنستان و هند سفر کرده و پس از مذاکره با همتایان ترکمنستانی و هندی خود عازم ژاپن شده بود.

هند و ژاپن از شرکای اقتصادی و خریداران سنتی نفت ایران هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دقیقا هستید

    • الف دال

      جنگـجهانی هم نبودیم سال ۵۹هم نبودیم ولی درگیر شدیم از سر اجبار

    • والنتیناخانم

      شماهاجرات ندارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج