جاباما
۸۶۴۱۱۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تکلیف گود برج میلاد مشخص شد

سرانجام طرح ساخت گود رها شده در کنار برج میلاد که موجب ترک خوردن بخش‌هایی از مجموعه برج شده بود، به تصویب رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان: پس از آن که برج ۴۳۵ متری میلاد در شمال غرب تهران قد علم کرد، مقرر شد تا عملیات ساخت فاز دوم آن با گودبرداری از زمینی که در مجاورت برج قرار دارد، با ۳۰۰ هزار مترمربع زیربنا آغاز شود.

پس از آن که با صرف هزینه‌های کلان عملیات طراحی ساختمان‌های دوقلو در این مکان به اتمام رسید، ناگهان خبر رسید که این دو ساختمان نباید ساخته شوند.

کارشناسان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند که محوطه برج میلاد ظرفیت ساخت برج‌های دوقلو را ندارد و ساخته شدن این برج‌ها بر روی زیبایی برج میلاد تاثیر منفی می‌گذارد.

فاز دوم این پروژه در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع بود که باید در بخشی از آن مرکز تجارت جهانی با ۱۲۰ هزار مترمربع زیربنا ساخته می‌شد و در بخش دیگر هم یک هتل ۵ ستاره ساخته می‌شد. اما آنچه موضوع را جالب کرد، ادعای خسرو دانشجو عضو شورای سوم مبنی بر سهم ۳۰ درصدی شهرداری از این پروژه بود که سبب می‌شد شهرداری نتواند بر روی این پروژه مدیریت کند، زیرا برای این کار حداقل باید ۵۱ درصد سهام را از آن خود می‌کرد و با این شرایط کسی که می‌توانست پروژه را مدیریت کند، سرمایه گذاری بود که بیشترین سهم را داشت.

این پروژه در مجموع دو شریک داشته و دارد که یکی شهرداری و دیگری بنیاد تعاون ناجا است.

پس از اظهارات دانشجو در خصوص سهم ۳۰ درصدی شهرداری در برج میلاد، علیرضا صیامی معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری شهر گفت: برخلاف اظهارات اعضای شورای شهر سهم شهرداری در این پروژه ٥١ درصد است و پروانه ساخت هم از سوی شهرداری منطقه ۳ ارائه شده است، ضمن اینکه با انجام گودبرداری ٢٠ طبقه از برج هتل پایین‌تر از تراز «برج‌میلاد» ساخته می‌شود و چنین نیست که ارتفاع هتل به نمای بصری برج خدشه وارد کند.»

با وجود این وضعیت کم کم نسبت به این موضوع بی توجهی شد و گود کنار برج میلاد کم کم به گود رها شده برج میلاد تغییر نام داد.

با تغییر مدیریت شهری و روی کار آمدن شورای پنجم، گام‌هایی برای تعیین تکلیف این گود برداشته شد.

زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تازه‌ترین جلسه‌ای که در خصوص گود کنار برج میلاد با حضور شهرداری و بنیاد تعاون ناجا برگزار شد، با تأکید بر اینکه هر دو طرف آمادگی دارند که برای عملیات اجرایی اقدام و این گود را از وضعیت کنونی خارج کنند، اظهار کرد: در جلسه اخیر مدارک مربوط به پایش گود کنار برج میلاد توسط شرکت کهن دژ برای ما و شرکت پایش کننده که برای معاونت عمرانی شهرداری تهران است، ارسال شد.

وی تصریح کرد: به گفته آن‌ها تمام پایش‌های صورت گرفته را تا آخر هفته با پایش‌های شرکت مشاور بنیاد تعاون تطبیق می‌دهند و در هفته آینده گزارش تکمیل شده را در اختیار ما قرار می‌دهند.

نژاد بهرام افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده اعلام کرده‌اند که این گود تا ۵ سال تضمین شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه آخرین پایش مربوط به اردیبهشت است، گفت: منتظریم که نتایج را به ما ارائه دهند و طرف‌های ذی نفع در اسرع وقت مدل معماری مورد نیاز گود کنار برج میلاد را با توجه به پاکت حجمی که معاونت شهرسازی ابلاغ کرده، طراحی کنند و بر اساس متن امضا شده مشکلات احتمالی برطرف خواهد شد.

وی افزود: شرکت قدر بنیاد تعاون ناجا قول داده که تا آخر فصل بهار طرح معماری سازه‌ای که قرار است در گود بنا شود را آماده کند و عملیات اجرایی این سازه هم در شش ماهه اول سال آغاز خواهد شد.

سخنان نژاد بهرام حاکی از نهایی شدن وضعیت گود رها شده میلاد است، اما باید دید که این بار این کشتی به گِل نشسته راه خود را پیش می‌گیرد یا همچون گذشتگان مجبور است در چاله‌ای که برای آن کنده شده، به گِل نشیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیعباس. شهبازی

      امید وا رم اتصال امین دیگه شکست نخورد
      و مشکل رفع شده باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج