جاباما
۸۶۴۱۳۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

بارش باران و کاهش دمای در برخی استان‌ها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در استان‌های واقع در شمال شرق کشور طی امروز و فردا خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در استان‌های واقع در شمال شرق کشور طی امروز و فردا خبر داد.

احد وظیفه اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی طی پنج روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، استان مرکزی دامنه‌های زاگرس جنوبی در کرمان و در مناطقی از استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای بخش‌هایی از مرکز کشور، شامل استان‌های اصفهان، قم، شرق یزد و ارتفاعات البرز در تهران و شرق سمنان نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: پنجشنبه در شمال شرق کشور نیز بارش پیش بینی می‌شود که رگبار باران در شمال خراسان رضوی، شمال خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان و جنوب سیستان بلوچستان، جنوب شرق کرمان و شمال هرمزگان شدت داشته و جمعه در غرب و جنوب اصفهان چهار محال و بختیاری، جنوب کرمان و سیستان بلوچستان رگبارها شدت خواهد داشت.

وظیفه با اشاره به اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه برای مناطقی از شمال غرب کشور نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: دوشنبه از مقدار ناپایداری‌ها کاسته شده و بارش به صورت پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: امروز برای مناطقی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. که در شمال سیستان و بلوچستان سبب وقوع پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. همچنین بعد از ظهر پنجشنبه و طی روز جمعه، شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روزهای پنجشنبه و جمعه برای استان‌های واقع در شمال شرق کشور ۴ تا ۶ درجه کاهش دما و از شنبه تا دوشنبه حدود ۵ تا ۸ درجه افزایش دما پیش بینی می‌شود. همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر حدود ۳ تا ۵ درجه افزایش خواهد یافت.

وظیفه در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف، در بعد از ظهر نیمه ابری و هنگام شب صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۳۱ درجه و کمینه دمای ۱۶ درجه سانتی گراد خواهد بود. همچنین هوای پایتخت فردا نیز صاف در بعد از ظهر نیمه ابری و هنگام شب، صاف تا کمی ابری با حداکثر دمای ۱۳ و حداقل دمای ۱۹ درجه پیش بینی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج