جاباما
۸۶۴۱۴۲
۱۹ نظر
۵۰۰۲
۱۹ نظر
۵۰۰۲
پ

واردات لاستیک به صفر رسید

دبیر انجمن وارد کنندگان لاستیک گفت: تعرفه ۴۰درصدی و اختصاص ارز نیمایی که به سختی می‌توان آن را تهیه کرد، باعث شده که واردات هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشته باشد.

ایلنا نوشت: دبیر انجمن وارد کنندگان لاستیک گفت: تعرفه ۴۰درصدی و اختصاص ارز نیمایی که به سختی می‌توان آن را تهیه کرد، باعث شده که واردات هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشته باشد.

سید محمد میرعابدینی دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک در خصوص آخرین وضعیت بازار این کالا در کشور گفت: در این حوزه واردات ما به صفر رسیده است و وارداتی نداریم. مطابق آمار منتشر شده از سوی گمرک نیز در سال ۹۶- ۹۷ واردات ما در حوزه لاستیک‌های سبک و سنگین ۱۰۰درصد کاهش داشته است.

وی گفت: تعرفه ۴۰درصدی و اختصاص ارز نیمایی که به سختی می‌توان آن را تهیه کرد، باعث شده که واردات هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشته باشد. این در حالی است که آقایان این تعرفه را به اسم حمایت از تولید داخل مصوب کرده‌اند. در حالی که اگر تعرفه پنج درصد باشد ارزانترین لاستیک وارداتی با گرانترین لاستیک تولید داخل ۴۰ درصد تفاوت قیمت دارد و هیچ تهدیدی برای کالای داخلی محسوب نمی‌شود. اما الان بیش از ۱۴۰ درصد تفاوت قیمت وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولیدکنندگان داخلی می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند، گفت: برای جواب این سوال، بهترین کار رجوع به آمار است. در سال‌های اخیر ما به طور متوسط هر ساله بیش از ۶۰ هزار تن لاستیک وارد می‌کردیم در حالی که نه تولید داخل در فروش مشکلی داشت و نه واردکننده مشکلی در فروش کالای خود احساس می‌کرد پس بازار این کشش را داشته. اکنون که جلوی واردات گرفته شده قیمت لاستیک‌های پرمصرف مانند پراید با قیمت مصوب فروش دوبرابر اختلاف دارد.

میرعابدینی درخصوص نحوه واردات لاستیک به کشور گفت: ژاپن و کره از روز اول تحریم‌ها ارتباط خود را با ما قطع کردند و اکنون چین و کره تنها تامین کنندگان ما هستند. این در حالی است که تا قبل از تحریم‌ها هزینه هر کانتینر در چین ۱۳۰۰ دلار می‌شد اما الان باید ۳۳۰۰ دلار پرداخت کنیم. ضمن آنکه فروشنده شرط کرده است که پول باید از کشوری به غیر از ایران برای آنها حواله شود و آنها نیز کالا را به همان کشور فقط می‌فرستند. این در حالی است که ما مشکل انتقال ارز نیز داریم.

وی با بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم نیازمند واردات هستیم و باید قبل از اینکه به مشکل بر بخوریم اقدام به تامین بازار کنیم، گفت: با وجود تمام مشکلات بین‌المللی اما مشکل اصلی ما داخلی است به طوری که تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی جلوی کار ما را گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا خط بدید برای گرانی لاستیک یک خبر خوب وخوش تا بحال از رسانه ای نشنیدیم قبول نداری سوال کن

      پاسخ ها

      • امیر

        خط نداده گران کردن الان بعد اسفند شرکت ها ی ایرانی به نمایندگی های فروششون لاستیک نمیدن یا اگرم بدن نمایندگی ها انبار میکنن الان لاستیک های معمولی ایرانی به جفتی 800 600 رسیده

      • بدون نام

        مرحبا

    • بدون نام

      پس شما بفرمائید ما از چه چیز خودکفا هستیم ؟!!!

      پاسخ ها

      • بهرام

        ازگران واحتکار نمودن خودکفا هستیم

    • بدون نام

      لاستیک وکاغذ هم نمیتونیم بسازیم...چرا اینهمه غرور بیجا داریم...مانیاز داریم باکشورهای دیگه ارتباط داشته باشیم...چون قدرتمون کاذب هستش

    • بدون نام

      خب خوبه دیگه منتظر افزایش دوباره قیمت لاستیک باشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا پارسال یک جفت لاستیک ایرا نی ۱۲۰۰۰۰ هزار بود امثال ۴۵۰۰۰۰ هزار است البته پراید خدا میدون ماشینها ی دیگه چطوره

      • بدون نام

        حالا ببینی چه اشغالی تولید کنن ما قبلا لاستیک تراکتور ده سال یک بار عوض میکردیم حالا دوسال یک بار

    • بدون نام

      ݫاپن وکره
      جین وکره??????مجید دلبندم

    • بدون نام

      فردا با تغییر دلار لاستیک ۱۰ برابر گران میشه بعد میگن مواد اولیه گران شده.
      مثال اصلی همون سمند ۱۰۰ در ۱۰۰ ایرانیه که با دلار بال و پایین میره.
      همه کارهای مملکت همینطوریه.....

    • بدون نام

      جلو خروج ارز رو به قیمت تورم وحشتناک گرفتن اشتباه محض است

    • بدون نام

      من یک راننده تریلی هستم در همان زمان که برای لاستیک بحران درست شد اصلا کمبود لاستیک نداشتیم ولان هم نداریم این اظهار نظرها صحیح نیست اگر دلالان تولیدات داخلی را احتکار نکنند اصلا کمبودی وجود ندارد کارخانجات تولید لاستیک باید در تمام شهرهای کوچک وبرگ کشور از طریق نمایندگیهایشان لاستیک را عرضه کنند ودست دلالان را کوتاه کنند .مشگل همین جاست که نظارت دقیق بر تولید وعرضه نیست .امروز نسبت به همین روز در سال قبل قیمت لاستیک ۳۰ درصد افت داره ولاستیک هم زیاده همه کامیونداران در انبارها ومنازلشان حداقل دو جفت لاستیک مازاد بر مصرف دارن .لطفا دوباره بحران لاستیک درست نکنید لاستیک که بنزین وگاروئیل نیست که احتیاج روزانه داشته باشیم لاستیک حد اقل هر دوسال یک بار برای وسله ای که در حال کار است مورد نیاز است .پس تکرار میکنم لاستیک هیچ مشگلی در کشور ندارد

    • اسماعیل

      بابا ایران ازخودش حتی یه آفتابه نمیتونه بسازه.چون برای ساخت آفتابه هم متکی به خارجه مواد اولیه ازخارج میاد.این کارخونه های لاستیک سازی اگه ازخارج مواد براشون نرسه باید تختش کنن.کدوم خودکفایی ما عقب مانده ایم فقط بلدیم دزدی کنیم به برکت مسئولین..این موشکها هم ساخت ایران نیستن همش ازچین وروسیه وارد میشن به اسم ایرانه.ایران فقط متکی به خارجه برای ساخت هر ابزاری.برای مثال میگن پراید تولید داخله کدوم تولید از کره وچین کانتینر لوازم وارد میشه وایران فقط سرهم بندی میکنه بعد میگن تولید داخل.فقط زمانی میتونید بگید تولید داخل که تمام قطعات یک خودرو درکشور خودت تامین بشه.

    • بدون نام

      ما خودمون لاستیک های خوبی داریم.چرا واردات؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لاستیک روکش دار

    • بدون نام

      دیگر لاستیک کره ای نیست ؟؟

    • بدون نام

      دیگر لاستیک کره ای نیست ؟؟

    • بدون نام

      سلامدولت روحانی خجالت بکشید البته سنگ پاقزوین شدین،برید همگی با هم بمیرید،من حقوقم یکوسیصد400 صدتومنش وول بنزینشه(مزدا2000)یک جفت لاستیک،یکمیلیون وصد،فقط مونده بنزین روگرون کنی که به تمام معنا گند زده باشی به کشور بترس از روزیکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج