۸۶۴۱۶۴
۱۷ نظر
۵۰۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۱
پ

ماجرای فروش ۲۶۰هزار خودرو در ۱۰دقیقه!

دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در خصوص مشکلات حوزه خودرو کشور گفت: زمانی که ۲۶۰ هزار خودرو در ۱۰ دقیقه ثبت نام می شود و پولش را هم نقد دریافت می کنند چرا پول تولید داده نمی شود.

تسنیم نوشت: دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در خصوص مشکلات حوزه خودرو کشور گفت: زمانی که ۲۶۰ هزار خودرو در ۱۰ دقیقه ثبت نام می شود و پولش را هم نقد دریافت می کنند چرا پول تولید داده نمی شود.

محمدرضا مرتضوی در گفتگوی ویژه خبری افزود: پیشرفت در زمینه صنایع دفاعی به دلیل وجود تحریم ها و نبود مراودات کالایی خارجی ها به ایران است بر این اساس در حوزه صنایع دفاعی اختیار و عزم بزرگ و منفعت و سود کشور و شاغلین در چنین پروژه هایی در اتکا به پتانسیل و ظرفیت های داخلی است.

او ادامه داد: در خصوص تامین کالاهای مورد نیاز مردم از داخل و خارج ۱۸۰ درجه فرق می کند برای مثال وقتی قصد واردات کالایی داشته باشیم باید پول را پیش بدهیم و ۲۰ درصد هم اضافه تر به بانک ها بپردازیم که گارانتی نرخ ارز تامین گردد.

مرتضوی تصریح کرد: فروشنده های خارجی پولشان را نقد می گیرند و بانک ها هم ۲۰ درصد گرو می گیرند تا در صورت نوسانات افرایش نرخ ارز، متضرر نشوند در نهایت کالا با ۸ ماه تاخیر ارائه می شود.

او ادامه داد: این در حالی است که اگر مشابه همان کالا را از تولید کننده داخلی تامین کنیم، تولید کننده با دو سال تاخیر پولش را دریافت می کند جالب اینکه تولید کنندگان کشوری پولشان را با دو سال تاخیر دریافت می کنند که سود بانکی بالای ۲۰ درصد است، در این جا مشکل ساختاری و اساسی وجود دارد.

مرتضوی در خصوص مشکلات حوزه خودرو کشور گفت: زمانی که ۲۶۰ هزار خودرو در ۱۰ دقیقه ثبت نام می شود و پولش را هم نقد دریافت می کنند چرا پول تولید داده نمی شود.

او افزود: اکثر تولید کنندگان قطعات خودرو دو یا سه سال معطل دریافت پولشان هستند، بی شک این اتفاق به تولید کنندگان آسیب خواهد زد، در حالی است که وقتی همین قطعات از چین وارد می شود،​ هزینه اش نقداً پرداخت می شود.

مرتضوی تصریح کرد: چرا تولید کننده داخلی برای خرید مواد اولیه از جنس پتروشیمی به هزار دلال و واسطه و بورس و تبانی و ... نقدا پول پرداخت و در برخی موارد دو برابر قیمت واقعی هزینه پرداخت کند.

او به نقل از فرمایشات رهبری گفت: باید با قاچاق، دلالی ها و خریدهای خیانتکارانه در ارزاق عمومی و احتکار بدون ترس از جنجالها برخورد شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: انتصاب ها در وزارتخانه ها درست نیست و صندلی ها سفارشی واگذار می شوند.

سید محمد رضا مرتضوی افزود:​ در دو سال اخیر عقب گرد جدی در واگذاری کارها به مردم داشته ایم و امضا های طلایی در تولید شکل گرفته است که در کشور بحران ایجاد می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به زودی طومار همه زالوها در هم پیچیده خواهد شد. انشاالله.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشاالله

      • احسان

        ان شاءالله

      • ( SHERVIN )

        بله زالو ها منهدم خواهند شد ولی بعد از پایان این دولت
        تمام این تیم های مافیایی زمانی منهدم میشوند که سپاه سکان کشور را به دست بگیرد.

    • بدون نام

      یعنی 260هزار نادان وابله

      پاسخ ها

      • ( SHERVIN )

        گیج این ماشین ها توسط مافیا خریداری شده
        چگونه ۱۰۰ هزار شماره ملی در عرض ۳۰ دقیقه میتواند ثبت شود

    • بدون نام

      تا بوده همین بوده چیز جدیدی نیست اگر غیر این موضوع بود جای تعجب داشت

    • استقلال SSTI

      تا کسی جلوی دولت را نگیرد پرایدصد میلیون هم خواهد رسید

    • بدون نام

      اصلا با بک فراخوان میتوان پول ۵ تا کارخانه خودرو سازی را جمع کرد اینکه میگویند نقدینگی نداریم شوخی است

    • بدون نام

      درصد تولید کنندگان واقعی خیلی کم شده فقط افراد با ایمانی که به فکر جیب خودشان نیستند وبه تولید وکار جهت درآمد امرار معاش کارکنان وکارگرانشان با توکل بر ایزد منان کار میکنند هر چند با سختی ولی چون یقین دارند روزی دست خداست وبا حرکت خداوند برکت میدهد .دعای خیر خانواده های هر مجموعه که با این اعتقاد کارمیکنند بدرقه زندگی مسئولینشان خواهد بود .در خیلی از اداره ها واقعا کار برای پیشرفت وایجاد شغل وکمک به صاحبان مشاغل صورت نمیگیرد .از صدرصد کار در کل کشور ما حتی ده درصد هم کار نمیشود واین ده درصد برمیگردد به افراد شرافتمند وحلال خور .تا زمانی که هر ایرانی وظیفه را از خودش شروع نکند .این وضع درست نمیشود بنده اول خودم از خودم باید شروع کنم نه اینکه بشینم بنویسم واز دیگران انتظار حرکت داشته باشم .خداوند یار ویاورتان

    • آریوبرزن

      این وضع دیگه درست شدنی نیست

    • بدون نام

      مملکتو داغون کردند عمدا نمی خوان چیزی درست شه همه فهمیدن

    • حبیب

      یک زمانی هم ماشین هاشون فروش نمی رفت ماشین های رو دست موندشون مینداختن به قطعه سازا میگفتن به جای طلب بردار فعلا از پول خبری نیست حالا که به سرعت میفروشن بد قولی میکنند مگه قطعه ساز چقد سرمایه و اعتبار داره ۲-۳ بار که بهشان جنس بده حسابشو دیر پرداخت کنند دیگه نمیده یا شاید ورشکست بشن کارخونه جمع می‌کنه پولشو میزاره بانک

    • بدون نام

      همه این کارها با برنامه است ،وضعیت از این بدتر میشود،ایران ویرانه ای میشود که در آن زمان هیچ کدام از این دزدان در ایران نیستند

    • بدون نام

      اینا رو که گفتی دیگه همه میدونند چرا خودرو اینجور شده الام به مرد واقعی میخاد دزدیهاشونو بگیره از حلقومشون بکشه بیرون

    • جعفر

      بخاطر این است خودرو سازی خصوصی نیست اگر یک برند خودرو در ایران کاملا خصوصی باشد ببینید چه اتفاق می افتتد یا. لااقل مدیرت خودرو سازی را بدهید به وزارت دفاع خودرو تولید بکنند ببنید در ظرف 3 سال در تولید خودرو خود کفا می شویم

    • بدون نام

      تااين مردم نادان هست بچاب بچاب این مسولين ادامه دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج