جاباما
۸۶۴۱۶۵
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

خاطرات هنرمندان از جمشید مشایخی

مراسم چهلمین روز درگذشت جمشید مشایخی، شب گذشته با حضور خانواده این هنرمند و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مراسم چهلمین روز درگذشت جمشید مشایخی، شب گذشته با حضور خانواده این هنرمند پیشکسوت و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

سعید امیر سلیمانی، محمدرضا طالقانی، داود فرشباف رواسانی، سپند امیر سلیمانی، لیلی رشیدی، کمند امیرسلیمانی، مرجانه گلچین، علی توکل‌نیا، احسان کرمی و ... از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

در این مراسم، نادر مشایخی فرزند این هنرمند فقید گفت: «پدر به من یاد داد که رفتار یک ایرانی چگونه است و این ویژگی را هم در هنرش و هم در خانواده نشان داد. او همیشه به ما می‌گفت یک کار را انتخاب کنید و کامل انجامش دهید. زمانی که من در وین تحصیل می‌کردم، به آنجا آمد و من گفتم دیگر به ایران بر نمی‌گردم، اما پدر به من گفت همواره به خاطر داشته باشم که باید به ایران بازگردم.»

خاطرات هنرمندان از جمشید مشایخی

سپس ابوالفضل پورعرب، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به خاطره‌ای از استاد مشایخی گفت: «سر یک کار با استاد مشایخی همکار بودم که در اصفهان تصویربرداری می‌شد. من هر شب در شهر اصفهان می‌گشتم، اما یک شب قرار شد با استاد با هم برویم. وقتی سراغ‌شان رفتم، ایشان در حال خطاطی بودند و به من یک متن دادند و من را با خطاطی آشنا کردند. اگر امروز خط خوبی دارم، به خاطر استاد مشایخی است.»

فرشباف رواسانی، استاد خط مرحوم مشایخی هم گفت: «من در سال ۶۴ به خدمت استاد مشایخی می‌رفتم. جمشید مشایخی توانست با معرفت، درون سازی و فروتنی و همه خصلت‌های خوبی که در او دیدم در نقش‌های متفاوتی بازی کند. زمانی که می‌خواستم سنگ مزار ایشان را بنویسم، بارها نوشتم و اصلا حالم مساعد نبود.

در ادامه سعید امیر سلیمانی گفت: «من جمشید را خیلی دوست داشتم، او هم به من لطف داشت. ما حدود ۵۰ سال با هم همراه بودیم، از تئاتر شروع کردیم و خاطرات تلخ و شیرین بسیاری با ایشان دارم. بیشتر از بقیه خصوصیات جمشید را می‌شناسم. بعد از رفتن جمشید انگار برادرم را از دست دادم.»

طالقانی پیشکسوت کشتی هم عنوان کرد: «من علاقه زیادی به جمشید مشایخی داشتم و همیشه جوانمردی او را دوست داشتم. استاد مشایخی به خاطر نقش‌هایی که بازی کرد، در ذهن ما ماندگار است و همیشه در نقش‌های خود درس جوانمردی می‌داد.»

وی عنوان کرد: «استاد مشایخی همیشه در قلب مردم است و با کلام «یا علی» زندگی کرد. وجود ایشان همیشه ماندگار است و از صفحه روزگار محو نمی‌شود؛ او با کارهای خوبی که انجام داد همیشه در ذهن مردم خواهد ماند.»

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون روز سه شنبه ۱۳ فروردین در سن ۸۵ سالگی براثر کهولت سن و بیماری درگذشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحش شاد زمان شاه هم مردانه وبا غیرت بازی میکرد.رفتن مشایخی باید خیلیها را بیدار کند باید فهمید که لاکچری بودن وپولدار بودن چشم وهم چشمیها همه در یک لحظه. تمام میشود ودر کمال ناباوری باید حقیقت رفتن را باور کرد ونه تنها برای این دنیا بلکه در اصل برای زنده ماندن ابدی تلاش کرد مال دنیا دست به دست میشود وهر روز از روز قبل کثیفتر ولی توشه آخرت همیشه با انجام دادن کارهای نیک در راه رضای خداوند در درگاه خداوند ویادها وکتابها خواهد ماند .خداوندا از تو میخواهم آخرت ملت ما را ختم به خیر بفرما .انشاالله

    • مهدی

      روح همه رفتگان خاک شاد؛ به نیت شفای بابام دوستان دعا کنند و قران تلاوت کردید در این ماه مبارک براش دعا کنید از پریشب تا الان تمام هستی م ،خودش به من دلداری میده که بیشتر اشکمو در آورده

    • مهدی

      از هرجای ایران و مشهدالرضا و همه دوستان، خواهران و برادران م برا سلامتی پدر دعا کنید ویقین دارم بین همین مخاطبین پیش خدا؛ از خودم بیشتر ابرو دارید ممنون .تابهبودی پدر م کامنتی جز التماس دعا ندارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج