جاباما
۸۶۴۲۳۸
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

کاخ سفید: ترامپ تصمیم‌گیر نهایی درباره ایران است

سخنگوی کاخ سفید مدعی است گزارش‌های منتشر شده مبنی بر وجود اختلاف نظر میان مقام‌های ارشد دولت آمریکا در قبال ایران نادرست است و نهایتا ترامپ است که در این مورد تصمیم می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: همزمان با انتشار گزارش‌های متعدد درباره وجود اختلاف نظر میان اعضای ارشد دولت آمریکا در مورد سیاست این کشور در قبال ایران، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه با تکذیب وجود چنین اختلافی، عنوان کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم‌گیرنده نهایی است.

سندرز که با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، در مورد این گزارش‌ها گفت: «رئیس‌جمهور دیروز هم به این مسئله پرداخت. شکافی وجود ندارد، اطلاعات زیادی وجود دارد، اما نهایتا یک دستور کار و یک تصمیم‌گیر وجود دارد و آن هم رئیس‌جمهور ترامپ است. او کسی که منتخب مردم آمریکاست و اطلاعات و راهنمایی‌های کل تیم امنیت ملی خود را دریافت می‌کند و بعد تصمیم می‌گیرد که چه چیزی امن‌ترین و بهترین چیز برای مردم آمریکاست.»

وی افزود: «به همین سادگی. خوب است که افرادی با پیشینه‌های متفاوت و دیدگاه‌های مختلف اطلاعات را ارائه کنند. دقیقا به همین دلیل است که رئیس‌جمهور این تیم را دور هم جمع کرده است. او اطلاعات را دریافت می‌کند و آن‌ها می‌توانند به او مشاوره بدهد. ما این اطلاعات را از منابع مختلف اطلاعاتی دریافت می‌کنیم و نهایتا رئیس‌جمهور کسی است که تصمیم نهایی را می‌گیرد.»

سخنگوی دولت آمریکا پس از این مصاحبه، در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید هم حاضر شد و به برخی از سوالات آن‌ها از جمله در ارتباط با ایران پاسخ داد. وی در مورد سفر رئیس‌جمهور سوئیس به واشنگتن که برخی منابع آن را به میانجیگری میان واشنگتن و تهران نسبت داده‌اند، گفت آمریکا به سیاست «فشار حداکثری» به ایران ادامه می‌دهد و خواهان تغییر رفتار ایران است.

چند رسانه آمریکایی گزارش داده‌اند که مقام‌های ارشد دولت آمریکا از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره نحوه مقابله با ایران اختلاف نظر دارند.

روزنامه «واشنگتن‌پست» هم گزارش داده است که ترامپ از اینکه تیم امنیت ملی او به رهبری بولتون اقداماتی انجام داده‌اند که بوی تلاش برای جنگ‌افروزی از آن به مشام می‌رسد، ناخرسند است. روز گذشته حتی پایگاه «نشنال اینترست» گزارش داد که ممکن است ترامپ به همین دلیل بولتون را از دولت کنار بگذارد.

ترامپ در واکنش به این گزارش، با انتشار توییت‌هایی وجود اختلاف در دولتش در مورد ایران را تکذیب کرد و بار دیگر ابراز امیدواری کرد که ایران برای مذاکره با او تماس بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر ترامپ دیکتاتور کش

    • بدون نام

      این سگ زرد سگ کی باشه بخواد برای ما تصمیم بگیره

    • بدون نام

      ترامپ ریس جمهور حسابگری است باحسابوکتاب کاروعمل میکند دستاوردهای بزرگی داشته وبرای اوجنگ زرگری است ولی ما ازمون و خطا نقشه راه مان است کار حتمآ بدون جنگ احتمالی با کمترین هزینه حل اختلاف نظر را نود و نه درصد را کم میکند

    • بدون نام

      واقعا خجالت آور دارید میگید تصمیم گیر نهایی یک نفر هست و اون هم یک احمقی مثل ترامپ هست .اینا همه بازی های قدرت آمریکا و اسرائیل هست دارن هیچ فرقی نمی کنه بعد ترامپ که کسی میاد

    • مردجنوبی

      یا خدا جنگ بشه من خیلی دلم میخواد یک جنگ واقعی رو از نزدیک ببینم ولی متاسفانه دهه هفتادی هستم و به جنگ ایران-عراق نرسیدم برای همین هر روز دعا میکنم یک جنگی بشه و چندتا هواپیمای جنگی واقعی تو آسمان ببینم

    • بدون نام

      حمله کن دیگه، ترسو نباش

    • بدون نام

      بهتره آمریکاازتنش-ماجراجویی وجنگ طلبی دست بردارد وبه ایران احترام بگذارد،بفکرتوسعه اقتصادی خودش در سایه صلح ونفع اقتصادی و همکاری اقتصادی با جهان باشد

    • بدون نام

      دمش گرم خودمون که نتونستیم تصمیم درست برای ملت ایران بگیریم

    • فرزند زال

      بسم الله القاسم الجبارین انا الله قادر علی کل شئ

    • رضا

      متاسفانه با وجود همه مقاومت ها در زمینه اقتصادی و سیاسی و نظامی فرزندان دلیر این مرز بوم، ولی عملا هر کلمه از حرف‌های ترامپ بر اقتصاد و اسایش مردم تاثیر مستقیم دارد و عملا ارگان های نظارتی یا کاری نمی کنند و یا کاری نمی توانند بکنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج