۸۶۴۲۷۶
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

عکاظ: هیچ عاقلی خواهان جنگ نیست

روزنامه عکاظ عربستان نوشت که هیچ عاقلی خواهان راه اندازی جنگ نیست در حالی که احساساتی ها خواهان آن هستند بدون اینکه به عواقب و ویرانی ناشی از آن فکر کنند.

شفقنا نوشت: روزنامه عکاظ عربستان نوشت که هیچ عاقلی خواهان راه اندازی جنگ نیست در حالی که احساساتی ها خواهان آن هستند بدون اینکه به عواقب و ویرانی ناشی از آن فکر کنند.

«خالد السلیمان» نویسنده سعودی در شماره امروز(پنج شنبه) روزنامه دولتی «عکاظ» با بیان این مطلب نوشت: به نظر می رسد عده ای که خواهان جنگ هستند، از اظهاراتی که شبح جنگ را از منطقه خلیج (فارس) دور می گرداند، ناامید شده اند و در مورد اینکه تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه دارای پیام های سیاسی است نه نظامی، ابراز نگرانی کرده اند.

عکاظ: هیچ عاقلی خواهان جنگ نیست

السلیمان افزود: در حقیقت افزایش حضور نظامی آمریکا بیشتر به منظور اعمال فشار بر ایران و ارسال این پیام روشن است که هر گونه تهدید خطوط دریانوردی و بستن مسیرهای تنگه هرمز با حمله ضربتی مواجه خواهد شد و هر گونه حمله به منافع و نیروهای آمریکا در منطقه، با قدرت لازم پاسخ داده خواهد شد.

نویسنده در ادامه آورد: اگر آمریکایی ها تمایلی به راه اندازی جنگ علیه ایران داشته باشند، یک ناو هواپیما بر و ۹۰ جنگنده و بمب افکن هرگز کافی نیست در نتیجه نشان دادن قدرت نظامی و و بازدارندگی هدف اول است و هرگونه درگیری، محدود و سریع و مبتنی بر تمایل دو طرف برای عدم تشدید اوضاع خواهد بود اما در صورتی که اوضاع از کنترل خارج شود، نتایج آن برای همه سنگین و هزینه بردار خواهد بود.

وی ادامه داد: اما مشتاقان جنگ باید در نتایج جنگ عراق و جنگهای دایر در سوریه، لیبی و یمن تامل کنند تا درک کنند که آغاز جنگ ها و شور و شوق برای سردادن شعار و سرود آن، آسانتر از توقف، جبران خسارت ها و التیام زخم های ناشی از آن است.

روزنامه مذکور در پایان نوشت: مانور نظامی، نشان دادن قدرت و تحقق معادله بازدارندگی از ابزارهای نظامی برای دستیابی به اهداف سیاسی است؛ در مورد موضوع ایران ما در برابر دو گزینه قرار داریم: گزینه اول جنگ ویرانگری است که تبعات سنگینی برای منطقه ی غرق در بحران به بار خواهد آورد و گزینه دوم، بازدارندگی نظامی و محاصره اقصادی شدیدی است که به مذاکرات جدید منتهی شود و - به زعم نویسنده- خطر هسته ای شدن ایران را از بین ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سران کشورهای حاشیه خلیج و مخصوصا عربستان بیشتر از اینکه عقل داشته باشن پول دارن و اصلا جان آدما براشون مهم نیست بخاطر همین مدارس وهابی رو حتی در پاکستان و افغانستان غیر عرب زبان و مناطق مرزی ایران و پاکستان و ...راه انداختن

    • بدون نام

      ولی نظر مردم برای نجات از این بدبختی چیز دیگه ایه.

    • بی نام

      متاسفانه علاوه بر ناو های جدید که نزدیک ایران مستقر شده اند آمریکا نیروهای زیادی در عراق و سوریه و افغانستان دارد که اگر جنگ شود از آنها بهره خواهد برد بعید بنظر میرسد این رفت و آمد های وزیر امور خارجه در منطقه غیر از یار گیری برای جنگ با ایران هدف دیگری داشته باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران صلح طلب هست وخواهدبود

    • بدون نام

      دیوانه ها ،چی؟

    • بدون نام

      تو خواب هم نمیتونید درک کنید چه ابر اتفاقهایی قرار هست حادث شود

    • پویا

      من هنوز شدیدا به این فرموده امام غدس اعتقاد دارم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

    • فرزند زال

      مگر عاقلی هم دارند دارند با پیچیدن به پای ایران قبر خود رامی کنند کافی است دست به دگمه بشویم تاسیسات نفتی وآب شیرین کن وکاخ های میلیادی رو هواهستند این یعنی فرار دسته جمعی شازده ها به لندن وسوئیس تشکیل دولت عربی در تبعید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج