جاباما
۸۶۴۲۷۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جدال جالب دو اسطوره در پلی‌آف صعود

آخرین تیم صعود کرده به لیگ برتر انگلیس از بین دربی کانتی و آستون ویلا مشخص خواهد شد.

وبسایت نود: شب گذشته و در دومین دیدار پلی آف چمپیونشیپ برای صعود به لیگ برتر، لیدز یونایتد در شرایطی در الند رود میزبان دربی کانتی بود که ۴ روز قبل، تیم تحت هدایت فرانک لمپارد را در پراید پارک ۱-۰ شکست داده و شانس زیادی برای راهیابی به فینال داشت.

اما همانند روزهای اخیر، باز هم شاهد یک کامبک در بازی برگشت بودیم. لیدز در دقیقه ۲۴ استوارت دالاس از دربی پیش افتاد اما گل های ماریوت، مانت و ویلسون تا دقیقه ۵۸، نتیجه را ۳-۱ به سود دربی کرد. دالاس در دقیقه ۶۲ یکی از گل ها را جبران کرد اما جک ماریوت با به ثمر رساندن دومین گل خود در دقیقه ۸۵، خیال دربی را از حضور در فینال راحت کرد. دربی فرانک لمپارد توانسته بود تیمی را ۴-۲ شکست دهد که روی نیمکتش یکی از بزرگ ترین تئوریسین های دنیای فوتبال، مارچلو بیلسا را می‌دید.

اما حریف دربی در فینال، یک شب قبل از بازی الندرود و در مصاف میان وست‌بروم و آستون ویلا در هاوتورنز مشخص شد. ویلا که در بازی رفت در ویلا پارک ۲-۱ وست‌بروم را مغلوب کرد، در بازی برگشت با نتیجه ۱-۰ شکست خورد تا با توجه به قوانین عجیب و غریب چمپیونشیپ، برنده این دیدار نه با قانون گل زده که با ضربات پنالتی مشخص شود. در پایان این ویلا بود که با برتری ۴-۳ در ضربات پنالتی، اولین تیم راه یافته به فینال لقب گرفت.

جدال جالب دو اسطوره در پلی‌آف صعود

اکنون تکلیف سومین تیم راه یافته به رقابت های لیگ برتر فصل 20-2019 (بعد از نوریچ سیتی و شفیلد یونایتد) در روز 27 می و در بازی میان دربی کانتی و آستون ویلا در ورزشگاه ومبلی مشخص خواهد شد. اما نکته ای که این دیدار را جذاب تر خواهد کرد، حضور دو اسطوره باشگاه چلسی، فرانک لمپارد و جان تری، روی نیمکت و کادرفنی این دو تیم است.

به دنبال خروج گری روئت از دربی و رفتن او به استوک سیتی، فرانک لمپارد بدون هیچ تجربه مربیگری در آخرین روز از ماه می 2018 با قراردادی 3 ساله هدایت دربی کانتی را به عهده گرفت. دربی فصل گذشته نیز با قرارگرفتن در رده ششم جدول، به پلی آف راه یافته بود اما در گام نخست مغلوب فولام شد.

دربی با لمپارد شروع متزلزلی داشت و در 3 مسابقه نخست فصل، متحمل دو شکست شد. اما سه پیروزی متوالی به دنبال آن، دربی را به مسیر بازگرداند. "رمس" در اکثر مقاطع فصل در رده های ششم و هفتم جدول قرارداشت و حتی در هفته های بیست و یکم و بیست و دوم، حضور در رده چهارم را نیز تجربه کرد. سه شکست متوالی در هفته های سی و دوم تا سی و چهارم شرایط را برای دربی کمی بحرانی کرد اما این تیم با کسب 10 امتیاز از 4 بازی پایانی، حضور خود را در رده ششم و کسب آخرین سهمیه پلی آف مسجل کرد.

اما کار بزرگ لمپارد در جام اتحادیه رقم خورد. بعد از عبور از اولدهام و هال سیتی، دربی در دور سوم جام اتحادیه مجبور بود در قرعه ای سخت، در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف منچستریونایتد ژوزه مورینیو رود. بازی تا دقیقه 95 با برتری 2-1 دربی دنبال می‌شد تا این که گل مروان فلینی، تعیین برنده این قرعه را به ضربات پنالتی کشاند. هر 7 ضربه نخست دو تیم وارد دروازه شد اما فیل جونز هشتمین ضربه را به هدر داد تا دربی با برتری 7-8 در ضربات پنالتی، راهی دور بعد شده و فرانک لمپارد در نخستین روزهای مربیگری، مربی سابق خود را مات کند.

دربی در دور بعدی نیز در یک قرعه سخت دیگر، به مصاف چلسی رفت و در این بازی هم علیرغم دو بار عقب افتادن، بازی را به تساوی کشاند اما در نهایت با شکست 3-2 از دور رقابت ها کنار رفت تا ماجراجویی پسران فرانک لمپارد در جام اتحادیه در همین جا به پایان برسد.

بعد از 19 سال حضور در چلسی، جان تری در تابستان 2017 لندن را ترک کرد و تصمیم گرفت در آخرین فصل دوران بازی خود به چمپیونشیپ رفته و پیراهن آستون ویلا را به تن کند. تری در فصل 18-2017 کاپیتان تیم تحت هدایت استیو بروس بود و با انجام 32 مسابقه، کمک زیادی به این تیم در راه کسب رده چهارم و صعود به پلی آف کرد. ویلا در مرحله اول از سد میدلزبورو گذشت اما در فینال مغلوب فولام شد و در آخرین گام، فرصت بازگشت به لیگ برتر را از دست داد.

تری که برای فصل بعد تست های پزشکی اسپارتاک مسکو را هم پشت سر گذاشته بود، به دلایل خانوادگی این انتقال را نپذیرفت و سرانجام در 7 اکتبر 2018، کفش های خود را برای همیشه آویخت. اما دوری او از فوتبال فقط و فقط 3 روز به طول انجامید.

کسب تنها یک برد در 9 مسابقه و حضور در رده دوازدهم جدول چمپیونشیپ، به معنای پایان کار استیو بروس روی نیمکت ویلا در سومین روز از ماه اکتبر بود. یک هفته بعد دین اسمیت، سرمربی برنتفورد هدایت ویلا را پذیرفت و از تری دعوت کرد تا به عنوان کمک مربی به ویلا بازگردد.

شروع اسمیت و تری با 2 شکست در 3 بازی ابتدایی چندان امیدوارکننده نبود. اما آستون ویلا با برتری 4-2 مقابل بیرمنگهام در دربی این منطقه، در هفته هجدهم بالاخره به جمع 10 تیم ابتدایی جدول رسید. نتایج سینوسی ویلا تا هفته سی و پنجم ادامه داشت اما داستان دقیقا از این نقطه وارد مرحله تازه ای شد.

10 پیروزی متوالی در فاصله هفته های 35 تا 44، ویلا را از رده یازدهم به پنجم جدول رساند تا ویلا علیرغم شکست 2-1 در بازی پایانی مقابل نوریچ سیتی، با 76 امتیاز و فاصله ای دو امتیازی نسبت به دربی، با حضور در رده پنجم به پلی آف برسد.

یک سال و یک روز بعد از ناکامی مقابل فولام در ومبلی، تری این بار در قامت مربی ویلا فرصت بازگشت به لیگ برتر را دارد، اما حریف او در جدال 27 می ومبلی فردی است که 13 سال پرافتخار را به همراه او در پیراهن چلسی پشت سر گذاشته است. تری و لمپارد در کنار یکدیگر 3 قهرمانی لیگ برتر، 4 قهرمانی جام حذفی، دو قهرمانی جام اتحادیه و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را جشن گرفتند و اصلی ترین نقش را در سال های طلایی چلسی در ابتدای هزاره سوم ایفا کردند.

بسیاری از طرفداران چلسی بعد از جدایی این دو اسطوره، انتظار بازگشت آن ها به باشگاه در نقش مربی را داشتند اما به اکنون به نظر می‌رسد قرار نیست این انتظار آن قدرها هم طولانی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج