جاباما
۸۶۴۳۵۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

پلوسی: کاخ سفید اختیاری برای جنگ نظامی ندارد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار حضور مقامات دولت در کنگره برای ارائه توضیح در قبال برنامه ها و عملکردشان در خاورمیانه شد و گفت: امیدورام مشاوران رئیس جمهوری بدانند که به هیچ وجه، اختیاری برای جنگ ندارند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار حضور مقامات دولت در کنگره برای ارائه توضیح در قبال برنامه ها و عملکردشان در خاورمیانه شد و گفت: امیدورام مشاوران رئیس جمهوری بدانند که به هیچ وجه، اختیاری برای جنگ ندارند.

نانسی پلوسی روز پنج شنبه در نشست خبری هفتگی خود این مطلب را با توجه به تحولات اخیر بین آمریکا و ایران مطرح کرد و افزود: ما از مقامات کاخ سفید خواسته ایم که برای ادای توضیح درباره خاورمیانه و تصمیم هایی که گرفته اند به کنگره بیایند و امیدواریم در این هفته این کار انجام شود.

وی ادامه داد: مقامات کاخ سفید نباید قانون اساسی را تضعیف کنند و باید مطمئن شوند که کنگره اطلاعات لازم را در اختیار دارد. این مشکل طولانی مدتی است که وجود دارد، ما از مدت ها قبل خواستار ارائه اطلاعات درباره عملکردشان در قبال کره شمالی شده ایم اما مقامات آن را نادیده گرفته و آن درخواست ها را رد کرده اند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: حتی آنچه را که در ونزوئلا می گذرد را هم گزارش نداده اند. بر اساس مسئولیت ما در قانون اساسی، کنگره مسئول اعلام جنگ است و امیدوارم که مشاوران رئیس جمهوری بدانند که به هیچ وجه، اختیاری برای حرکت به سمت جنگ ندارند.

پلوسی با بیان اینکه آنها نمی توانند از اختیارات خود که در سال ۲۰۰۱ درباره خاورمیانه تصویب شده است، اکنون برای یک جنگ نظامی استفاده کنند، اظهار کرد: خوشحالم که از رئیس جمهوری شنیدم او هیچ تمایلی به این مساله ندارد. یکی از جاهایی که من و رئیس جمهوری توافق داریم این است که هر دوی ما مخالف جنگ عراق هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تام الختیار امریکای مفلک صهیونیستها هستند.
      بدبخت مردم امریکا

    • بدون نام

      خوبه دوسالی هم به انتظار خانم پلوسی بشینین تا از ایران دفاع کنه

    • کهنه سرباز وطن

      اگر ترامپ مخالف جنگیدن است پس این همه ناو هواپیمابر و رزم ناو و هزاران نفر از نیروهای آمریکایی ها و متحدانشان در خلیج فارس و پایگاه های آمریکا در اطراف مرزهایمون چکار میکنند شاید خلیج فارس رو با خلیج خوک ها اشتباه گرفتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همش نمایشه برای مردم هیجان زده و تولید شایعه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج