۸۶۴۴۱۱
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

سرگردانی متقاضیان داروهای خاص در ناصر خسرو

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ بسیاری از مردم برای تأمین داروهای مورد نیاز بیماران خود به جای داروخانه‌ها،‌ مجبورند به کوچه پس کوچه‌های شهر و بازار ناصر خسرو مراجعه کنند.

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ بسیاری از مردم برای تأمین داروهای مورد نیاز بیماران خود به جای داروخانه‌ها،‌ مجبورند به کوچه پس کوچه‌های شهر و بازار ناصر خسرو مراجعه کنند.

محمدحسین قربانی از سرگردانی و مشکلات عدیده مردم برای تأمین برخی از اقلام دارویی سخن گفت اظهار داشت: آمارها و ارقامی که مسئولان سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت از وضعیت تأمین داروها ارائه می‌دهند با واقعیت‌های جامعه در تضاد است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه حوزه سلامت با دیگر بخش‌های جامعه تفاوت‌های زیادی دارد عنوان کرد:‌ اگر در بخش‌هایی نظیر صنعت و ‌حوزه کالاهای اساسی و سبد خانوار کمبودی در کشور وجود داشته باشد اثرات منفی و مخرب آن،‌ به هیچ عنوان با کمبود دارو قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس نبود برخی از داروهای مورد نیاز بیماران را اتفاقی بسیار ناگوار اعلام کرد و افزود:‌ آمارهای وزارت بهداشت در حوزه تأمین داروها ظاهراً مطلوب است اما واقعیات جامعه و آن‌چه که در کف خیابان‌ها اتفاق می‌افتد با ارقام این وزارتخانه همخوانی ندارد.

قربانی با اشاره به اینکه نبود داروی مورد نیاز در کشور به شدت در حوزه مرگ و میر و سلامت عامه مردم تأثیرگذار است تصریح کرد: دارو در حیات و ممات بیماران نقشی بسیار اساسی بر عهده دارد بنابراین هر گونه کمبود و نقص در آن فاجعه‌های جبران ناپذیری را در جامعه پدید می‌آورد.

وی هدف از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را حل مشکلات مردم در حوزه تأمین داروهای مورد نیاز اعلام کرد و اظهار داشت: بنده همواره در صحن علنی مجلس، کمیسیون بهداشت و درمان و در سایر محافل، تذکراتی جدی در‌ این مورد به مسئولان داده‌ام.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزایش قیمت برخی از اقلام دارویی و مصائبی که به عامه مردم از این وضعیت وارد می‌شود را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت:‌ در حال حاضر طبق آمارهای موجود سازمان غذا و دارو، حدود ۹۰ درصد از داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس واردات ۱۰ درصد از نیاز کشور به دارو به ویژه در حوزه داروهای خاص را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ بسیاری از مردم برای تأمین داروهای مورد نیاز بیماران خود به جای داروخانه‌ها،‌ مجبورند به کوچه پس کوچه‌های شهر و بازار ناصر خسرو مراجعه کنند.

قربانی مراجعه مردم به بازارهای غیررسمی جهت تأمین دارو را با آمار و ارقام وزارت بهداشت در مورد عدم کمبود اقلام دارویی در کشور، دو مقوله کاملاً متناقض با هم خواند و گفت: از مسئولان وزارت بهداشت و درمان انتظار داریم برای رفع دغدغه‌های به حق مردم‌، در این زمینه ‌تدبیری بیاندیشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استقلال SSTI

      تمام دارو ها در ناصر خسرو توسط تیم روحانی توزیع میشود

      پاسخ ها

      • ( SHERVIN )

        اتفاقا من هم نظر شما را دارم
        چگونه یک‌داعشی نتوانست وارد کشور ما شود ولی کامیون کامیون دارو به صورت قاچاق وارد میشه
        خیلی عجیب نیست.

      • آ زاد

        عزیز قبل از روحانی هم ناصر خسرو بود چهل سال است که مسئولین دست در جان مردم دارو را به دلالان ناصر خسرومیرسانند،وگرنه ...

    • پویا

      آخه چه انتظاراتی از وزیر بهداشت دلسوز زحمتکش به فکر مردم دارید شما آقای نماینده؟؟!
      وزیر چی کار باید می‌کرده که نکرده؟؟!!
      چرا نمی‌فهمید اینا اثرات تحریمه و ربطی به وزیر بهداشت دلسوز و فداکار و مهربان ندارد

    • غمکده

      برن خدارو شکر کنن که هست . ببخشید حواسم نبود دیگه ناصرخسروهم دارو نیست . پس خدارو شکر کنن که نیست هم هست ، بهرحال صِفرم خودش یه عدده !!

    • بدون نام

      خدا مرگتون بده و یا از ببماری هایی بگیرید که مجبور شوید در ناصر خسرو بگردید
      این چه وضعیه؟ اون از مبارزه با دلالان ارز و این دارو و ووووووو.کدامش را بگیم .همون حجاب را محکم بگیرید اصل اونه

    • فریبرز

      مسئولانی که میگفتند دارو به اندازه کافی موجود است،پاسخگو باشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج