۸۶۴۴۷۲
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

تلاطم در بازار اجاره‌بها؛ نرخ‌ها سلیقه‌ای است

رئیس کمیسیون عمران مجلس، از رویکرد دستگاه های اجرایی در عدم واگذاری اراضی دولتی برای تولید مسکن انتقاد کرد و گفت: دستگاه های نظارتی و بازرسی باید با متخلفان برخورد کنند.

تسنیم نوشت: رئیس کمیسیون عمران مجلس، از رویکرد دستگاه های اجرایی در عدم واگذاری اراضی دولتی برای تولید مسکن انتقاد کرد و گفت: دستگاه های نظارتی و بازرسی باید با متخلفان برخورد کنند.

محمدرضا رضایی کوچی اظهار کرد: با اشاره به تلاطمات بازار مسکن به ویژه حوزه اجاره، اظهار کرد:‌ متأسفانه در شرایط کنونی هیچ نظارتی در این بخش وجود ندارد و قیمت ها طبق سلیقه مالکان و به صورت ساعتی در حال بالا رفتن است، در این میان هیچ دستگاهی خود را مسئول کنترل و نظارت بر قیمت مسکن نمی داند.

وی تصریح کرد: برخی کارشناسان نسبت به عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در عدم کنترل قیمت بازار مسکن انتقاد دارند، اما مسئولان این سازمان اعلام می کنند برای کنترل بازار باید قیمت منطقه‌ای تعریف شود تا تعزیرات بر این مبنا با متخلفان برخورد کند.

وی با بیان این‌که طی چند سال گذشته بارها اعلام کرده ایم برای مدیریت بازار مسکن، باید قیمت پایه ای در هر منطقه تعیین شود، افزود:‌ بر اساس این قیمت‌ها بازار کنترل می‌شود، البته برخی معتقد به اقتصاد آزاد و تعیین قیمت ها در بازار هستند. اما این مسئله زمانی می تواند اجرایی شود که دولت در عرصه تولید گسترده مسکن به نتیجه رسیده باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این‌که هم‌اکنون کشور با کمبود ۴ میلیون واحد مسکن مواجه است، گفت: تولید گسترده مسکن و اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی نقش برجسته ای در کنترل قیمت ها خواهند داشت، اما هر دو مسئله تاکنون عملیاتی نشده است.

رضایی کوچی با انتقاد از عملکرد دستگاه ها و سازمان ها در خصوص عدم اجرای دستورات رئیس‌جمهوری برای واگذاری اراضی دولتی جهت تولید مسکن، اظهار کرد: متأسفانه با وجود دستور رئیس جمهور، هنوز یک متر زمین برای تولید مسکن توسط سازمان ها واگذار نشده و دستگاه ها عملا به اموال و اراضی خود چسبیده اند. اراضی دولت متعلق به مردم، دولت و حکومت است و دستگاه ها باید در شرایط سختی مانند امروز، زمینه را برای تولید مسکن در این مناطق فراهم کنند.

وی به خانه ملت گفت: سازمان‌های بازرسی دولت باید به مسئله نقض قانون توسط دستگاه های اجرایی در عدم واگذاری اراضی دولتی ورود کرده و با مدیران متخلف برخورد جدی صورت گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهریار

      ترو خدا ببین وضع مملکت رو مردم رو مسخره خودشون کردن این به اون پاس بده اون به این پاس میده شریک دزد و رفیق قافله !!!!

    • بدون نام

      و اینم فهمیدید که از بی کفایتی دولت

    • بدون نام

      مسئولین درهرزمینه ای ملت رو شرمنده خدماتشون کردن،سواره ازپیاده خبر نداره، کدوم یکیشون مستاجرن که درد بقیه رو بفهمن، همشون بالا نشینن بابا

    • عادا

      کمترخودتان با نوشتن اخبارمنفی به گرانبها دامن بزنید،عامل اصلی خیلی ازبدبختیای،ملت همین رسانه ها و روزنامه های ،دلال است.خدامیدونه ازکجا به شما خط داده میشه.

    • بدون نام

      اداري تجاري مشتري نداره

    • شکری

      به داد مردم برسید فا جعه وحشتانکه این روزها

      پاسخ ها

      • باس ساب

        اگر دردم یکی می بود چه می بود !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج