جاباما
۸۶۴۵۱۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

حزب کمونیست چین: مانند صخره مقاومت کنید

ارگان رسمی حزب کمونیست چین با انتشار تفسیری از شرکت‌های این کشور خواست تا همچون صخره در برابر اقدامات دولت آمریکا ایستادگی کنند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از یورونیوز، حزب کمونیست چین از شرکت‌ها و مردم این کشور خواست تا همچون صخره در برابر جنگ تجاری آمریکا مقاومت کنند و با اتکاء به تمدن پنج هزارساله خود بار دیگر از پس طوفانی سهمگین با پیروزی و سربلندی سَر برآورند.

نهاد برنامه ریزی دولت چین روز جمعه اعلام کرد که نتایج بررسی‌های آنها با وجود تائید تبعات منفی اقدامات تجاری آمریکا علیه اقتصاد چین، نشان می‌دهد که این تبعات با اقدامات دولت قابل مهار و کنترل خواهد بود.

کمیسیون ملی اصلاحات و توسعه چین در جریان نشستی رسانه‌ای ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که دولت چین برنامه منطقی لازم را برای مقابله با سیاست افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی از سوی آمریکا طراحی کرده و با اجرای آن سطح آثار منفی سیاست‌های تجاری آمریکا بر اقتصاد این کشور به حداقل ممکن خواهد رسید.

حزب کمونیست چین: مانند صخره مقاومت کنید

بیانیه رسمی این کمیسیون در حالی با حضور نمایندگان رسانه‌ها قرائت شد که دولت چین روز چهارشنبه اعلام کرده بود که رشد خرده‌فروشی و افزایش فروش محصولات صنعتی تولید شده در این کشور تحت تاثیر اختلافات تجاری با آمریکا طی ماه آوریل کاهش یافته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهری آمریکا در واکنش به کسری تجاری 420 میلیارد دلاری این کشور در مبادلات سالانه با چین، سال گذشته تعرفه واردات 50 میلیارد دلار از کالاهای چینی را به 25 درصد افزایش داد.

البته ترامپ دلیل عمده این اقدام خود را رعایت نکردن حق مالکیت معنوی طرح‌ها و فناوری‌های ابداع شده در آمریکا و سرقت اسرار فنی و بانک‌های اطلاعاتی از سوی شرکت‌های چینی اعلام کرده بود. دلیلی که بر پایه آن و از روز پنجشنبه ادامه فعالیت شرکت چینی خدمات مخابراتی «هواوی» در بازار آمریکا ممنوع شد.

در واکنش به اقدام روز گذشته وزارت بازرگانی آمریکا، ارگان رسمی حزب کمونیست چین روز جمعه با انتشار تفسیری از شرکت‌های این کشور خواست تا همچون صخره در برابر اقدامات دولت آمریکا ایستادگی کنند.

در این تفسیر تاکید شده که چینی‌ها با تکیه بر تمدنی پنج هزارساله همواره پس از وقوع طوفان‌ها سربلند کرده‌اند و اکنون نیز به عنوان بزرگ‌ترین ملت جهان با اعتماد به نفس به مسیر خود ادامه خواهد داد.

حزب کمونیست چین به مردم وعده داده که اقدامات تجاری دولت آمریکا در نهایت موجب تقویت اقتصاد چین خواهد شد. تلویزیون دولتی چین نیز طی روزهای اخیر پخش فیلم‌های حماسی از جنگ‌های تاریخی این کشور با همسایگانش را آغاز کرده است.

تاکنون حدود نیمی از مجموع 540 میلیارد دلار کالای چینی که به آمریکا صادر می‌شوند، مشمول تعرفه واردات 25 درصدی شده‌اند. اما ترامپ اخیرا با ابراز نارضایتی از مذاکرات تجاری دو طرف، اعلام کرد که 325 میلیارد دلار باقیمانده نیز تنها برای دوره‌ کوتاهی از تعرفه معاف خواهد بود و این بخش از کالاهای چینی نیز مشمول تعرفه واردات 25 درصدی خواهند شد.

البته دولت چین نیز طی یکسال گذشته و در اقدامی متقابل واردات 110 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکایی را مشمول پرداخت تعرفه کرده ولی با توجه به این که مجموع صادرات آمریکا به چین سالانه حدود 120 میلیارد دلار است، جنگ تجاری دو طرف تاثیر منفی بیشتری بر اقتصاد چین داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      جالبه که چین با اون قدرت اقتصادیش قبول داره که در جنگ اقتصادی با امریکا بالاخره هرچند کم ولی ضربه میخوره و ضرر میکنه اما در داخل چشماشونو بستن و بدون مذاکره میخوان امریکا رو شکست بدن تورو خدا یکم متن بخونید ببینید چین با اون اقتصادش با مردمش چجوری حرف زده

    • بدون نام

      خوبه چین سابقه تمدنش را در حد ۵ هزار سال قبول داره آقای ظریف که فرمودند تمدن ما ۷ هزار ساله است ظریف اینجوری جلو بره ما را تا دوره انسان غارنشین صاحب تمدن می‌ دونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج