۸۶۴۵۶۶
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

چهارسال بزرگتر از چهارده سال؛ ونگر کروات

پرسپولیسی‌ها در این یک سال اخیر بارها و بارها سرمربی‌شان را با اسطوره شیاطین سرخ مقایسه کرده‌اند.

وب‌سایت نود: فرگوسن یا آرسن ونگر. پرسپولیسی‌هایی که این روزها سرمست از سومین جام قهرمانی‌شان هستند حالا به دنبال لقب برای پیرمرد کروات می‌گردند. لقبی که هر چه بیشتر نقش و تاثیر او در باشگاه پرسپولیس در این ۴ سال را نشان دهد. البته در میان لقب‌هایی که وام‌گرفته از اسطوره منچستریونایتد و مربی همیشگی آرسنالی‌هاست یک تمایل به قدرت ابدی هم برای سرخپوشان پایتخت دیده می‌شود. دو مربی نام‌برده همان اندازه که به موفقیت معروفند به طولانی‌بودن حضور در تیم‌هایشان شناخته می‌شوند.

اگرچه فرگوسن نام جذابتری است و پرسپولیسی‌ها در این یک سال اخیر بارها و بارها سرمربی‌شان را با اسطوره شیاطین سرخ مقایسه کرده‌اند اما به نظر می‌رسد که ونگر گزینه مناسب‌تری باشد. سرمربی ای که سال‌های آخر حضورش در لیگ انگلستان هیچ شباهتی با اقتدار این روزهای برانکو را به ذهن متبادر نمی‌کند. روزهای ابتدایی این دو مربی اما شباهت زیادی به هم دارد.

چهارسال بزرگتر از چهارده سال؛ ونگر کروات

شاید کسی روزهای آرسنال قبل از ونگر را به خاطر نداشته باشد اما تاریخ می‌گوید که اقتدار آرسنالی‌ها با آمدن سرمربی فرانسوی استارت خورد. او اولین سالش در آرسنال را با مقام سومی آغاز کرد اما بعد از آن خوشبختی به آرسنالی‌ها لبخند زد. افتخارات آرسن ونگر در آن سال‌های ابتدایی حضورش از افتخارات آرسنال در تمام‌ سال‌های قبل بیشتر بود. اتفاقی که حالا این فصل برای برانکو هم افتاده است.

قبل از حضور برانکو در پرسپولیس، قرمزهای پایتخت دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر را بدست آورده بودند. لیستی که برانکو سال گذشته و در سومین سال نشستن روی نیمکت آنها را بدست آورد. او در چهارمین سال با بدست آوردن سومین قهرمانی به تنهایی بیشتر از سابقه باشگاه در لیگ برتر افتخار آفرید.

بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم روزهای بد این تیم آغاز شد. این روزها هفت سال طول کشید تا لیگ چهاردهم که برانکو سکان هدایت را برعهده گرفت. در این هفت سال استقلال و سپاهان دو و سه قهرمانی بدست آوردند. در تمام این سال‌ها که رقیبان در حال دست به دست کردن قدرت بودند، پرسپولیس سهمی در میان بالانشینان نداشت.

فولاد هم قهرمان شد و تراکتورسازی سه نایب قهرمانی بدست آورد اما پرسپولیس فقط در یک فصل توانست در رده دوم قرار بگیرد. حضور برانکو اما فصل جدیدی را رقم زد. جام که در بازی قدرت رقیبان فاصله زیادی با دستان سرخ داشت به پرسپولیس رسید. در این 4 سال فقط یک بار استقلال خوزستان به لطف قانون تفاضل گل توانست این جام را از دست آنها بگیرد و بعد از آن صاحب بی چون و چرای جام سرخ می‌پوشد و از تهران می‌آید. برانکو برای پرسپولیس حداقل در سال‌های ابتدایی مثل ونگر شروع کرده و پرسپولیسی‌ها، امیدوارند مثل فرگوسن تمام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ونگر کروات نهههه دلال کروات

    • N

      برانکو مرد بزرگ♡♡♡♡

      پاسخ ها

      • ( SHERVIN )

        برانکو قبل از اینکه لنگی بشه خیلی آدم بود و کلماتش شنیدنی بود
        ولی از زمانی که لنگ را به خود بست مثل آدمهای یاقی و وحشی شده است.

    • بدون نام

      چون لنگ قبلش سلطانی فری نداشت که کمکش کنه و تیم‌های رقیب رو نابود کنه
      لعنت خدا بر سلطانی فر ملعون

    • کاربر قدیمی

      تو اون هفت سال فوتبال تمیز و داوری بی نقص بود ، وزیر و معاون وزیر به اسکواش و سومو علاقه داشتند ، رییس فدراسیون و معاونینش پاکترین بودند چون دولت هم پاکدست ترین بود و از همه بهتر رییس جمهور وقت اصلا علایق رنگی نداشت و ندارد و الان هم به آن اذعان دارد و خلاصه اینکه چون بروبچ بین خودشون جام را دست به دست می کردند و راضی هم بودند و همه چیز بر وفق مراد بود ، همه اون سالها و جامها طیب و طاهر بودند و هیچ عیب و ایرادی نداشت و مو لا درزش نمی رفت ولی حالا ؟؟؟

    • بدون نام

      خدا را شاکریم که تراکتور نه مقام اورد و نه سهمیه گرفت و برای مردم ثابت شد که با پول و هوچی گری و حق کشی نمیشه به جایی رسید و خدای عادل عدالت را اجرا کرد . وقتی نمایندگان مجلس هم وارد کارزار شدن و فوتبال را به سیاست آلوده کردن خیلی از مردم ترسیدن که نکنه با پارتی بازی نتایج را عوض کنن ولی خیلیها خدا را فراموش کرده بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج