جاباما
۸۶۴۹۶۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تایم: هیچ طرحی برای تقابل با ایران وجود ندارد

نشریه تایم به نقل از منابع آگاه در پنتاگون گزارش داد که هیچ برنامه واقعی و قابل اجرایی برای تقابل نظامی با ایران وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا: نشریه تایم به نقل از منابع آگاه در پنتاگون گزارش داد که هیچ برنامه واقعی و قابل اجرایی برای تقابل نظامی با ایران وجود ندارد.

به نوشته نشریه تایم، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر این منتشر شده که آمریکا قصد دارد پس از استقرار ناو هواپیمابر لینکلن در خاورمیانه ۱۲۰ هزار نیرو به این منطقه برای مقابله با آنچه تهدیدات ایران خوانده شده، اعزام کند.

سه مقام نظامی آمریکا که در برنامه‌ریزی و نظارت بر نیروهای آمریکایی در منطقه دخیل هستند به نشریه تایم گفتند که هیچ طرح واقعی و قابل اجرا یا چیزی شبیه آن برای استقرار گسترده نیرو در منطقه خلیج فارس وجود ندارد.

تمام این سه منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود به تایم گفتند که هیچ اطلاعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته این سه مقام نظامی، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا خواستار طرحی برای اعزام نیروی مضاعف نظامی و نیروی هوایی به خلیج فارس شده است. همچنین پاتریک شاناهان وزیر دفاع موقت آمریکا هشتم مه طرحی را به او و دیگر مشاوران امنیتی برای استقرار ۱۲۰ هزار نیرو در خاورمیانه ارائه داد اما حتی استقرار نیروهای محدود برای مواجهه با تهدیدات واقعی و معتبر نیازمند یک فهرست استقرار و نیروی زمان‌بندی شده است. این فهرست به‌طور دقیق مشخص می‌کند که چه واحدهایی در موضع هستند، چه نیروهای مضاعفی باید مستقر یا ذخیره شوند، چه تجهیزات و نیازهایی لازم است، نیروها باید به کجا اعزام شوند یا اطراق کنند، و چگونه و با چه ترتیبی باید حرکت کنند. تبیین چنین فهرستی نیازمند ماه‌ها صرف وقت است، به‌علاوه اینکه جزئیات ریزتری نیز باید مشخص شود.

به گفته یکی از این منابع آگاه، پنتاگون طرح‌هایی کلی برای استقرار نیرو در همه جای دنیا، حتی در کانادا دارد و آن را به روز رسانی می‌کند. هر سه منبع تصریح کردند که اما طرح‌های موجود و آماده کنونی برای مواجهه با ایران از سوی فرماندهی مرکزی که ماموریت‌هایی را در منطقه اجرا می‌کند به هیچ وجه خواهان استفاده گسترده از نیروی نظامی برای حمله نیست.

کریس گیکا، ژنرال بریتانیایی معاون فرمانده ائتلاف موسوم به ضد داعش هفته گذشته اذعان کرد که هیچ تهدیدی از سوی ایران یا نیروهای مورد حمایت ایران در عراق و سوریه مشاهده نشده است.

هرچند که ساعاتی پس از این اظهارات ژنرال گیکا، آمریکا آن را تکذیب کرد و باز مدعی شد که اطلاعات به دست آمده نشان دهنده تهدید در منطقه از سوی نیروهای مورد حمایت ایران است.

هر سه مقام نظامی آمریکایی گفتند که از تعداد ۱۲۰ هزار نیرو که در برخی رسانه‌ها عنوان شده، گیج شده‌اند. یکی از آنها تاکید کرد: این بی معنی و احمقانه است.

دونالد ترامپ سرانجام روز سه‌شنبه با قصد قبلی یا غیر عمدی به این تردیدها افزود. وی درباره گزارشات مبنی بر برنامه‌ریزی نظامی جدید گفت: از نظر من این اخبار جعلی است. خب؟ اکنون آیا من آن را انجام خواهد داد؟ ما برای آن برنامه‌ریزی نکرده‌ایم. امیدوارم که مجبور به این کار نشویم و اگر بخواهیم چنین کاری انجام دهیم باید نیروهای بسیار بیشتری اعزام کنیم.

این اظهارات احتمال وجود شکاف میان ترامپ و جان بولتون مشاور امنیت ملی جنگ طلبش را افزایش داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر اینها را میگید که آماده باش ایران را کم کنید کور خوندید! مردم ایران سال‌ها است که منتظر شما هستند.تا گورتون را گم نکنید همه در آماده باش هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج